THE LOUNGE
Home > CASCISCUS > THE LOUNGE > [Genosida 1948] Kekejaman Israel Menurut Pengakuan Mantan Tentaranya
Total Views: 11537
Page 1 of 14 |  1 2 3 4 5 6 >  Last ›

Grasshopper2012 - 04/01/2012 07:00 PM
#1
[Genosida 1948] Kekejaman Israel Menurut Pengakuan Mantan Tentaranya
Islam Times - Seorang mantan tentara Israel telah mengungkapkan kekejaman Israel, pembersihan etnis, pembantaian, penjajahan dan rasisme yang dilakukan terhadap warga Palestina dalam perang 1948.

Dalam kesaksian video, Amnon Neumann mengatakan bahwa ia berpartisipasi dalam pengusiran warga Palestina tak bersenjata dari desa mereka di Israel selatan.

Mengakui kejahatannya, Neumann menggambarkan bahwa ia membantu membunuh orang, membakar desa, dan mengejar dari perempuan dan anak.

“Ini sangat jelas. Kami datang untuk mewarisi tanah itu. Dari siapa Kamu menerima warisan? Jika lahan kosong, Anda tidak mewarisinya dari siapapun. Tanah itu tidak kosong ketika kita mewarisi itu,” katanya.

Veteran Israel, yang merupakan mantan pejuang Palmach, mengatakan alasan untuk Nakba tahun 1948 adalah “ideologi Zionis”.

“Seperti semua gerakan Ultranationalist, Zionisme membutuhkan pembunuhan, pengusiran orang dan penghancuran semua bukti keberadaan mereka. Mereka yang tidak hancur harus permanen ditundukkan oleh etnis yang bertanggung jawab,” jelasnya.

Pendudukan Israel terhadap Palestina pada tahun 1948, dikenal dengan Hari Nakba “hari bencana”, menelantarkan sekitar 700.000 orang Palestina, memaksa mereka untuk mengungsi ke berbagai negara.

Tel Aviv tidak mau kompromi pada hak kembali bagi para pengungsi Palestina dan keturunan mereka akibat perang 1948.

Palestina telah lama menegaskan bahwa para pengungsi memiliki hak moral dan hukum untuk kembali ke tanah yang mereka dipaksa untuk meninggalkannya selama perang Arab-Israel pada tahun 1948 dan 1967.

[YOUTUBE]KS4OXOom_vk[/YOUTUBE]

Quote:
Israeli fighter details 1948 genocide

Islam Times - A former Israeli soldier has revealed Israel’s atrocities, ethnic cleansing, massacres, colonization and racism carried out against Palestinians in the 1948 war.

In a video testimony, Amnon Neumann said that he participated in the expulsion of unarmed Palestinians from their villages in southern Israel.

Admitting his crimes, Neumann described that he helped kill people, burn the villages, and chase off women and children.

“This is very clear. We came to inherit the land. Who do you inherit from? If the land is empty you inherit it from no one. The land was not empty when we inherited it,” he said.

The Israeli veteran, who was a former Palmach fighter, said the reason for the Nakba of 1948 was “the Zionist ideology”.

“Like all ultranationalist movements, Zionism requires the murder and expulsion of people and the destruction of all evidence of their existence. Those not destroyed must be permanently subjugated by the ethnicity in charge,” he explained.

Israel’s 1948 occupation of Palestine, known as the Nakba Day or “the day of the catastrophe” displaced some 700,000 Palestinians, forcing them to flee to different countries.

Tel Aviv is unwilling to compromise on the right of return for Palestinian refugees of the 1948 war and their descendants.

Palestinians have long asserted that the refugees have a moral and legal right to return to the lands they were forced to abandon during the Israeli-Arab wars in 1948 and 1967.


Quote:
Video: Former Israeli soldier talks about 1948 war atrocities


Palestinian refugees fleeing Galilee in October-November 1948

Tel Aviv - A testimony by a former Israeli soldier has given details of ethnic cleansing atrocities committed by Israeli troops in the 1948 Arab-Israeli war. Amnon Neumann said he participated in the expulsion of Palestinians from their villages in southern Israel.

Neumann, a former member of the Palmach, the elite fighting force of the Haganah, said in a video testimony, that Israeli troops engaged in ethnic cleansing and massacres against Palestinians, and burned entire villages. He confessed that he helped in killing men and chasing off women and children. Neumann said: "This is very clear. We came to inherit the land. Who do you inherit from? If the land is empty you inherit it from no one. The land was not empty when we inherited it."

Neumann revealed that Israel continued expelling Palestinians until 1951.
The old fighter blamed "Zionist ideology" for the 1948 war. He said: "The land was not empty when we inherited it. Like all ultranationalist movements, Zionism requires the murder and expulsion of people and the destruction of all evidence of their existence. Those not destroyed must be permanently subjugated by the ethnicity in charge."


Sappers from the Palmach Harel Brigade in ruins of a destroyed village. 1948.


Women of the Palmach at Ein Gedi, 1942

Neumann said there were hardly any battles with the Palestinians because they did not have the military capacity to resist the Israeli forces and were very disorganized.
Palestinians still refer to Israel's 1948 occupation of Palestinian territory as the "day of catastrophe," or "Nakba Day." It is believed that about 700,000 Palestinians were driven out of their homes by Israeli troops and forced to flee to other countries.


Palestinian girl in a protest on Nakba Day 2010 in Hebron, West Bank. Her sign says "Surely we will return, Palestine."

Press TV reports Palestinians have since been asserting the right of displaced people to return to lands they were forced to abandon in the 1948 to 1967 Israeli-Arab wars, but the Israeli authorities have refused to concede the right.


Sumber-sumber Lain yang Berasal dari Dalam Negeri Israel Sendiri dan Barat
http://www.zochrot.org/en/video/testimony-amnon-neumann-palmach-soldier
http://www.kibush.co.il/show_file.asp?num=43492
http://www.digitaljournal.com/article/317054
http://www.ccun.org/Opinion Editorials/2011/December/31 o/Shocking Nakba Video Testimony by Former Israeli Palmach Fighter, Amnon Neumann.htm
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread791706/pg1
http://divergences.be/spip.php?article3055&lang=fr

Quote:
Zionisme adalah gerakan politik, ada yang sekuler (Zionisme Yahudi) dan ada yang agamis (Zionisme Kristen).

Di bawah ini adalah link menuju halaman penjelasan kedua jenis Zionisme tersebut:[*]Zionisme
[*]Zionism
[*]Zionisme Kristen
[*]Christian Zionism


Kedua jenis Zionisme sama berbahayanya karena melanggar nilai-nilai kemanusiaan.
kusukasingkong - 04/01/2012 07:06 PM
#2

ijin baca gan
QYUBEASTUCKER - 04/01/2012 07:20 PM
#3

nyimak dulu gan
Spoiler for "editdun"

[quote="ane"]parah tuh gan israel merebut tanah orang hak milik orang lain(penjajah,pembunuh,pemusnah,) ga pantes jadi manusia, lebih hina dari ee kuda [/quote]
fndrywbw2107 - 04/01/2012 07:40 PM
#4

ijin nyimak gan
Grasshopper2012 - 05/01/2012 04:50 AM
#5

Quote:
Original Posted By kusukasingkong
ijin baca gan
Silakan, Gan. Tonton juga videonya.

Quote:
Original Posted By QYUBEASTUCKER
nyimak dulu gan
Terima kasih atas komentarnya, Gan

Quote:
Original Posted By fndrywbw2107
ijin nyimak gan
Silakan, Gan.
muhammad85 - 06/01/2012 04:46 PM
#6

israel bangsat mati aja loe
vanderoloy71 - 07/01/2012 03:38 AM
#7

ijin nyimak gan
GemarDangdut - 08/01/2012 05:33 AM
#8

Nice info, Gan. Terima kasih.
nopryan - 09/01/2012 09:24 AM
#9

wah parah nih israel
Grasshopper2012 - 12/01/2012 03:04 PM
#10

Maaf, double posting karena Kaskus kepenuhan.
Grasshopper2012 - 12/01/2012 03:05 PM
#11

Quote:
Original Posted By muhammad85
israel ** SENSOR ** mati aja loe
Terima kasih atas tanggapannya.

Quote:
Original Posted By vanderoloy71
ijin nyimak gan
Silakan.

Quote:
Original Posted By GemarDangdut
Nice info, Gan. Terima kasih.
Sama-sama.

Quote:
Original Posted By nopryan
wah parah nih israel
Terima kasih atas tanggapannya.
sikun - 12/01/2012 03:20 PM
#12

mank bener tu israel...cuma bikin rusuh j....harusnya yang kena tindak pidana HAM tu tapi malah dilindungi...PARAH
Chaos. - 15/01/2012 07:19 PM
#13

bukan israel yang bikin rusuh.
tapi oknum.. selalu inget, jangan menggeneralisasikan sesuatu yang sifatnya jelek.
emang mau indonesia dikatain negara terorist gara-gara sejumlah oknum??
Grasshopper2012 - 19/01/2012 07:50 PM
#14

Israel berdiri di atas penindasan. Kejamnya mereka.
adagajah - 19/01/2012 07:55 PM
#15

Israel memang kaum pemusnah kehidupan.

Palestina itu cuma awal. coba deh liat videonya di youtube tuh judulnya nne lupa. yg bilang klo setelah palestina itu adalah Indonesia dan selanjutnya hingga seluruh dunia.

tapi sampe kiamat palestina ga akan kalah sama israel...!!!
Grasshopper2012 - 19/01/2012 08:15 PM
#16

Zionis biadab harus dienyahkan.
Grasshopper2012 - 23/01/2012 04:14 AM
#17

Ambil pelajaran dari peristiwa ini.
Grasshopper2012 - 24/01/2012 10:27 AM
#18

danto182 - 24/01/2012 10:36 AM
#19

wah gan..ini mah ente copas mentah2 theat orang
Grasshopper2012 - 24/01/2012 11:10 AM
#20

Page 1 of 14 |  1 2 3 4 5 6 >  Last ›
Home > CASCISCUS > THE LOUNGE > [Genosida 1948] Kekejaman Israel Menurut Pengakuan Mantan Tentaranya