Militer
Home > CASCISCUS > MILITER & KEPOLISIAN > Militer > senjata jerman perang dunia 1
Total Views: 4815

si-abhi - 28/12/2009 02:32 PM
#1
senjata jerman perang dunia 1
maaf ya kalo repost, tadi dah saya search ga ada sih yang ngebahas perang dunia 1

Spoiler for "artilerry"

[spoiler="7.58 cm Minenwerfer"]The 7.58 cm Minenwerfer a.A. (alter Art or old model) (7.58 cm leMW) was a German First World War mortar.


Spoiler for "7.7 cm FK 16"
The 7.7 cm Feldkanone 16 (7.7 cm FK 16) was a field gun used by Germany in World War I. Surviving examples in German service were rebarreled postwar as the 7.5 cm FK 16 nA (neuer Art) [new model].


Spoiler for "7.7 cm FK 96"
The 7.7 cm Feldkanone 96 (7.7 cm FK 96) was a field gun used by Germany in World War I. It was a thoroughly conventional gun, being a modernized version of Krupp's FK 73 gun, but failed to incorporate any recoil system other than a partially effective spade brake. Thus it was rendered obsolete when the French introduced their Canon de 75 modèle 1897 the following year. Most guns were rebuilt to modern standards (only the barrel was retained) in 1904 as the 7.7 cm FK 96 n.A. (neuer Art) [new model]. The remaining unmodified guns were then known as the 7.7 cm FK 16 a.A. (alte Art or old model).


Spoiler for "paris gun"
The Paris Gun (German: Paris-Geschütz) was a German artillery piece used to bombard Paris during World War I. This oversized railway gun was in service from March-August 1918. When it was first employed, Parisians believed they'd been bombed by a new type of high-altitude zeppelin, as neither the sound of an airplane nor a gun could be heard. It was the largest piece of artillery used during the war, and is considered to be a supergun.


[/spoiler]

Spoiler for "infantry weapon"

[spoiler="gewehr 98"]The Gewehr 98 (abbreviated G98 or Gew 98) was the standard German infantry rifle from 1898 to 1935, when it was replaced by the Karabiner 98k.





Spoiler for "MP 18"

The MP18.1 manufactured by Theodor Bergmann Waffenbau Abteilung was the first practical submachine gun used in combat. It was introduced into service in 1918 by the German Army during World War I as the primary weapon of the Stosstruppen, assault groups specialized in trench combat. Although MP18 production ended in the 1920s, its design formed the basis of most submachine guns manufactured between 1920 and 1960.

Spoiler for "mauser C96"


Spoiler for "Maschinengewehr 08"

The Maschinengewehr 08, or MG08, was the German Army's standard machine gun in World War I and is an almost direct copy of Hiram S. Maxim's original 1884 Maxim Gun. It was produced in a number of variants during the war. The MG 08 remained in service until the outbreak of World War II due to a shortage of its successor, the MG34. It was retired from front-line service by 1942.


Spoiler for "Luger P08 pistol"

The Pistole Parabellum 1908 or Parabellum-Pistole (Pistol Parabellum), popularly known as the Luger, is an iconic, toggle locked, recoil operated, semi-automatic pistol. The design was patented by Georg J. Luger in 1898 and produced by German arms manufacturer Deutsche Waffen- und Munitionsfabriken (DWM) starting in 1900; it was an evolution of the 1893 Hugo Borchardt designed C-93.


Spoiler for "flamenferwer"
The first German man-portable flamethrower was called the Kleinflammenwerfer (small flamethrower) or "Kleif". Fuel was stored in a large vertical, cylindrical backpack container. High-pressure propellant was stored in another, smaller container attached to the fuel tank. A long hose connected the fuel tank to a lance tube with an igniting device at the nozzle. The propellant forced the fuel through the hose and out of the nozzle at high speed when a valve was opened. The igniting device at the nozzle set fire to the fuel as it sprayed out. The flamethrower was operated by two soldiers, one carrying the fuel and propellant tanks, another wielding the lance. Wex, a replacement for the Kleif, was introduced in 1917 after the the third battle of Ypres.





Spoiler for "Mauser 1918 TuF Gewehr"
The 13.2 mm antitank rifle or 13,2 mm Tank Abwehr Gewehr Mod. 18 (T.Gew.--T-rifle) was a German weapon of World War I, first appearing in February 1918. It was the world's first rifle designed for the sole purpose of destroying armored targets. The Mauser Company began mass production at Oberndorf am Neckar in May 1918. The first of these off the production lines were issued to specially raised anti-tank detachments. The idea of using heavy calibre and high velocity rifles as anti-tank weapons originated in Germany. In 1917 the German Army, faced with the menace of a mobile fortress (British Mark I tank), found they had no infantry weapon with which to counter the threat. Today, many rifles find their roots in the 13.2 mm Mauser. The most closely related of these is the Gepard rifle. The cartridge, often simply called “13mm,” was also to be used in a scaled up Maxim MG.08 water-cooled machine gun, the MG.18 Tank und Flieger (T.u.F.) antitank and antiaircraft) to be fielded in 1919. The 13.2x92mm (.525-caliber) semi-rimmed cartridge influenced the design of the US .50-caliber Browning machine gun cartridge (12.7x99mm). The anti-tank rifle can be found in several museums in places such as Fort Knox Patton Museum, KY which has two in United States, In Flanders Fields Museum in Ypres, Belgium, the Imperial War Museum in London, Border and King's Own Royal Border Regiment Museum at Carlisle Castle, Cumbria, UK, and in some museums in France such as the Army museum at the Invalides.
[/spoiler]

Spoiler for "vehicles"

[spoiler="A7V"]The A7V was a tank introduced by Germany in 1918, near the end of World War I. One hundred vehicles were ordered during the spring of 1918, but only 21 were delivered. It was nicknamed "The Moving Fortress" by the British because of the shape of the hull. By the Germans it is nicknamed "Monster" (German: Monster). They saw action from March to October of that year, and were the only tanks produced by Germany in World War I to see operational use.



Spoiler for "Ehrhardt E-V/4"
The E-V/4 Panzerkraftwagen Ehrhardt was one of the first examples of a type of high and flatsided armoured car design that the Germans used almost until the start of the Second World War for internal policing duties. It weighed nearly 9 tons, had a crew of eight or nine, and carried an armament of up to three machine-guns.

[/spoiler]

Spoiler for "aircraft"


[spoiler="Albatros D.III"] The Albatros D.III was a biplane fighter aircraft used by the Imperial German Army Air Service (Luftstreitkräfte) and the Austro-Hungarian Air Service (Luftfahrtruppen) during World War I. The D.III was flown by many top German aces, including Manfred von Richthofen, Ernst Udet, Erich Löwenhardt, Kurt Wolff, and Karl Emil Schäfer. It was the preeminent fighter during the period of German aerial dominance known as "Bloody April" 1917.



Spoiler for "fokker D.VII"
The Fokker D.VII was a German World War I fighter aircraft designed by Reinhold Platz of the Fokker-Flugzeugwerke. Germany produced around 1,700 D.VII aircraft in the summer and autumn of 1918. In service, the D.VII quickly proved itself to be a formidable aircraft. The Armistice ending the war specifically required Germany to surrender all D.VIIs to the Allies at the conclusion of hostilities;[1] nevertheless, the aircraft saw continued widespread service with many other countries in the years after World War I.

[/spoiler]

Spoiler for "formalitas"
bagi nya ya kalo berkenan
jangan kasih ya
paling ga di rate seikhlasnya deh
Krautboy - 28/12/2009 02:47 PM
#2

MP18 Bergmann senjata andalan pasukan Stosstruppen nih,,kalo ga salah ni senjata yg "mengilhami" lahirnya taktik perang parit,,

"the first practical submachine gun used in combat"
Unclean One - 28/12/2009 04:03 PM
#3

hhe, Gewehr 98 nya yang versi panjang, kalo di PD II kan yang Kurz, Gewehr 98 yang dipendekin, Karabiner 98k

ane tambahin bro, pesawatnya yang paling terkenal kurang tuh,

Fokker Dr.1
Spoiler for Dr.1
ChibaTadayoshi - 28/12/2009 04:13 PM
#4

Quote:
Original Posted By Krautboy
MP18 Bergmann senjata andalan pasukan Stosstruppen nih,,kalo ga salah ni senjata yg "mengilhami" lahirnya taktik perang parit,,

"the first practical submachine gun used in combat"


secara senjata itu baru ada tahun 1918, ngga mungkin dia mengilhami taktik perang parit.

Senjata ini mungkin lahir terilhami oleh Hutier tactic/stormtrooper tactic.
mgzone - 28/12/2009 04:27 PM
#5

Luger P08 pistol..
Paling demen yang satu ini gan, jadi rebutan di Band Of Brother..
Krautboy - 28/12/2009 04:51 PM
#6

Quote:
Original Posted By ChibaTadayoshi
secara senjata itu baru ada tahun 1918, ngga mungkin dia mengilhami taktik perang parit.

Senjata ini mungkin lahir terilhami oleh Hutier tactic/stormtrooper tactic.


Wah kebalik yah,,maksud sy itu bro
ChibaTadayoshi - 29/12/2009 11:45 AM
#7

ada yg punya fotonya gotha? Pembom strategis pertama di dunia tuh.
antoinetonee - 29/12/2009 12:02 PM
#8

Quote:
Original Posted By ChibaTadayoshi
ada yg punya fotonya gotha? Pembom strategis pertama di dunia tuh.


sekalian sama airshipnya gan
Unclean One - 29/12/2009 12:51 PM
#9

G.IV Gotha
Spoiler for gotha



emang ginian pembom strategis ya? wkwkwkwk
kocak pas liat film fly boy, gunernya gotha ada 3 yang 1 di belakang pilot, 2 di sayap, jadi yang disayap si funernya harus jalan ke tengah sayap buat nembak musuh (pesawatnya lagi terbang lho disaat gunernya jalan santai ke tengah sayap)



Zeppelin
Spoiler for agak bw




ini benda terbang terbesar yang pernah dibuat manusia kali ya,,, ??

rata" 160meter, tapi ada yang panjangnya 200meter panjangnya bro
tapi kapasitas angkut rata" cuma 9ton,
ChibaTadayoshi - 29/12/2009 04:18 PM
#10

Quote:
Original Posted By Unclean One
G.IV Gotha
Spoiler for gotha



emang ginian pembom strategis ya? wkwkwkwk
kocak pas liat film fly boy, gunernya gotha ada 3 yang 1 di belakang pilot, 2 di sayap, jadi yang disayap si funernya harus jalan ke tengah sayap buat nembak musuh (pesawatnya lagi terbang lho disaat gunernya jalan santai ke tengah sayap)



Zeppelin
Spoiler for agak bw




ini benda terbang terbesar yang pernah dibuat manusia kali ya,,, ??

rata" 160meter, tapi ada yang panjangnya 200meter panjangnya bro
tapi kapasitas angkut rata" cuma 9ton,


ya ngga mungkin disebut pembom taktis kan? Gotha sejauh yg saya tau adalah pesawat pertama yg dari awal dirancang sbg pembom, cmiiw.

Zeppelin kan hanya menggunakan hidrogen/helium agar bisa melayang diudara, dgn struktur metal ya jelas ngga bisa bawa beban berat, padahal saking besarnya di badannya bisa muat Boeing 747
clutser.inc - 05/01/2010 05:44 PM
#11

german marching song - erika.


Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein und das heißt .............Erika.
Heiß von hunderttausend kleinen Bienelein wird umschwärmt...........Erika
denn ihr Herz ist voller Süßigkeit,
zarter Duft entströmt dem Blütenkleid.
Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein und das heißt.......Erika.

In der Heimat wohnt ein blontes Mägdelein und das heißt......... Erika.
Dieses Mädel ist mein treues Schätzelein und mein Glück........... Erika.
Wenn das Heidekraut rot-lila blüht,
singe ich zum Gruß ihr dieses Lied.
Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein und das heißt........ Erika.

In mein'm Kämmerlein blüht auch ein Blümelein und das heißt........... Erika.
Schon beim Morgengrau'n sowie beim Dämmerschein schaut's mich an........ Erika.
Und dann ist es mir, als spräch' es laut:
"Denkst du auch an deine kleine Braut?"
In der Heimat weint um dich ein Mägdelein und das heißt......... Erika.
jojon_kumis - 05/01/2010 05:47 PM
#12

Gw masih bertanya2 pesawat tempur PD I ini.

Kan senjatanya ada di depan pilot, dan masih pake propeler. Gimana kalo mo nembak ya? apa ga kena propelernya tuh.... secara antara propeler dan si senjata itu sejajar?

Ada yg bisa kasih info bro???


Makasi sebelumnya
si-abhi - 24/01/2010 03:16 PM
#13

Quote:
Original Posted By jojon_kumis
Gw masih bertanya2 pesawat tempur PD I ini.

Kan senjatanya ada di depan pilot, dan masih pake propeler. Gimana kalo mo nembak ya? apa ga kena propelernya tuh.... secara antara propeler dan si senjata itu sejajar?

Ada yg bisa kasih info bro???


Makasi sebelumnya


saya pernah liat gitu di NGC

katanya ada semacam 'sensor'(gue lupa namanya ) yang bisa nahan tembakan saat propelernya lewat. jadi peluru nyelip di antara propeler yang muter
nuguns32 - 24/01/2010 04:37 PM
#14

Quote:
Original Posted By si-abhi
saya pernah liat gitu di NGC

katanya ada semacam 'sensor'(gue lupa namanya ) yang bisa nahan tembakan saat propelernya lewat. jadi peluru nyelip di antara propeler yang muter


bukannya ditahan kalau propeller lagi diarah tembak MG ? ? CMIIW
HELLSPAWN054 - 24/01/2010 04:48 PM
#15

Quote:
Original Posted By nuguns32
bukannya ditahan kalau propeller lagi diarah tembak MG ? ? CMIIW


setau gw klo fighter2 PD I generasi awal tuh 'hoki-hokian' deh nembaknya, soalnya peluru bisa ngerusak baling-baling atau malah recoil lagi ke pilotnya, tapi Jerman yg pertama menemukan pesawat tempur dengan alat 'sinkronisasi' antara tembakan senapan mesin dan putaran baling-baling, jadi peluru tidak lagi bertabrakan dengan baling-baling, lupa gw tahun berapa & nama fighternya & CMIIW

btw klo ga salah di PD I Jerman tuh dah punya pesawat tempur monoplane yah?
ninozz - 25/01/2010 07:16 AM
#16

Quote:
Original Posted By HELLSPAWN054
setau gw klo fighter2 PD I generasi awal tuh 'hoki-hokian' deh nembaknya, soalnya peluru bisa ngerusak baling-baling atau malah recoil lagi ke pilotnya, tapi Jerman yg pertama menemukan pesawat tempur dengan alat 'sinkronisasi' antara tembakan senapan mesin dan putaran baling-baling, jadi peluru tidak lagi bertabrakan dengan baling-baling, lupa gw tahun berapa & nama fighternya & CMIIW

btw klo ga salah di PD I Jerman tuh dah punya pesawat tempur monoplane yah?


generasi awal, senjata di taruh jauh diatas sayap, diluar jangkuan propeler, jadi gak kena, ato malahdr belakang nembaknya
next generation baru lewat propeler
Darmokusumo - 25/01/2010 08:39 AM
#17

di PD1 Jerman belom punya tank tiger ya?
ninozz - 25/01/2010 09:12 AM
#18

Quote:
Original Posted By Darmokusumo
di PD1 Jerman belom punya tank tiger ya?


lol?
tiger ada di perang WW2
tedyimoet - 25/01/2010 09:31 AM
#19

Klo favorite gw dr senjata jerman ya cuma Pistole 08,tp klo soal senapan ya LE Inggris,akurasinya top bgt dah
iegith - 26/01/2010 01:49 AM
#20

senjata indonesia dunk gan
hehehe
Home > CASCISCUS > MILITER & KEPOLISIAN > Militer > senjata jerman perang dunia 1