Militer
Home > CASCISCUS > MILITER & KEPOLISIAN > Militer > Airbus ingin menghentikan Proyek A400 mereka
Total Views: 1933
Page 2.5 of 3 |  < 1 2 3 > 

MrBhass - 10/05/2010 04:05 PM
#31

Quote:
Original Posted By rednose
Berita buruk buat tetangga sebelah yang siap-siap mau bikin ekor tegak A-400

CTRM, the Malaysian partner in the A400M programme, delivered its first A400M work package last July consisting of the Vertical Tail Plane Trailing Edge made up of 19 composite parts. This was swiftly followed by the delivery of the other two work packages - Vertical Tail Plane Leading Edge and Horizontal Tail Plane Trailing Edge - in mid September and October 2006, respectively. The assembly of the Vertical Tail Plane and Horizontal Tail Plane has started with delivery to the FAL beginning of 2007.


Hooh. itu investasinya padahal udah gede tuh.
Airbus tahun ini kacau balau.
A380 ditunda setahun... A400M gagal...
udah optimis ini tahun ini no profit...
diva19986 - 10/05/2010 04:25 PM
#32

Quote:
Original Posted By iswahjudi
dari pada mmahal2 ngembangin


mending pake ini di modif dikit
Spoiler for A380

dijamin bakal nyaingin c17 globemaster


gak bisa STOL dunk nantinya tu pesawat

lain kali dispoiler ya mas
ZXN indonesia - 10/05/2010 04:34 PM
#33

nasib pesawat tetangga gimana tuh? niat untung malah buntung...

yo wess.. daripada ngasih duid gak jelas kayak A-400M mending juga bantuin kita mengembangkan N-250.. udah jelas barangnya...
rednose - 10/05/2010 04:36 PM
#34

weleh baru ngeh kalo itu berita agak jadoel
ini updatenya gan


_____
Second Airbus Military A400M completes maiden flight

The second Airbus Military A400M military airlifter has made its maiden flight yesterday 8th April.

09 April 2010

Known as MSN2, the aircraft took off from Seville, Spain with a take-off weight off 128t at 15.15 local time (GMT +2) and landed back at Seville four hours and 50 minutes later.

Experimental Test Pilot Michel Gagneux captained the flight, supported by Experimental Test Pilot Karl-Heinz Mai. The crew also included Flight Test Engineers Jean-Jacques Bernard and Emiliano Requeña; and Test Flight Engineer Gérard Maisonneuve. The crew confirmed that the aircraft and its four Europrop International TP400D turboprop engines performed in line with expectations.

MSN2 joins its sister-ship MSN1 which has already completed 66h30 flight hours in 15 flights, and is now based at Toulouse.

Airbus head of flight operations Fernando Alonso said: “Having MSN2 join the flying programme is excellent news and will help us accelerate the rate of progress in building flight-hours. This flight confirmed what we have seen with MSN1 already – that this is a highly capable aircraft with the potential to transform military and civic transport operations.”

MSN2 is the second of an eventual five aircraft which will conduct the 3,700 hour flight-test programme leading to first delivery. Like MSN1, it carries heavy flight-test instrumentation. It will be primarily dedicated to aircraft and powerplant performance testing while MSN1 continues to be used for clearance of the aircraft and powerplant flight envelope, loads, flutter, and handling qualities development. The third A400M aircraft is expected to fly by the beginning of the summer and the fourth around the end of the year.

A total of 184 aircraft have so far been ordered by Belgium France, Germany, Luxembourg, Malaysia, Spain, Turkey and the United Kingdom.
http://www.classic.eads.net/1024/en/pressdb/pressdb/20100409_airbus_second_a400m.html?iframe2
_______
masih lanjut klo gitu gan
suhu_bukan_guru - 10/05/2010 04:42 PM
#35

Quote:
Original Posted By bluerider6089
^^ lu ga tau klo N****A dan E******N saja udah di tendang2 in sama HUAWEI ?

bwaakkakaka...china emang edannnn


Tapi denger2 E******N udah mau nendang balik tuh gan. Mereka manufaktur full di China sono tapi teknologi bawa dari Eropa. Kalo nyang satu nya udah gak jelas.
suhu_bukan_guru - 10/05/2010 04:50 PM
#36

Nah, Malaysia yg udah bayar di muka buat A400M gimana ceritanya? Pdhal TUDM jg lagi butuh pesawat cargo baru. Mudah2an ini jadi pelajaran biar TNI AU jadi beli C-130J satu skadron...AAAMIIINNNN
stealth007 - 10/05/2010 04:52 PM
#37

Quote:
Original Posted By dika160507


ntar paling di klaim sama malingsial...
trus di sebutkan pesawat made in malingsia deh...


Eropa yang semaju itu aja gak bisa nyelesaiin, apalagi malon?! wakakaka
airmaniac - 10/05/2010 05:05 PM
#38

Quote:
Original Posted By bluerider6089
turut berduka cita yg dalaaaammmmmm

gimana klo Pak Cik seberang kita tawari CN-235 kita...? beli 100 disc 10%

PARS 8 X 8 nya mo dibawa pake apa? digantung diperut CN-235?
lebih baik herky versi XL yg sedang dalam perancangan, kalo jadi, dijamin A-400 makin keok
airmaniac - 10/05/2010 05:09 PM
#39

Quote:
Original Posted By suhu_bukan_guru
Nah, Malaysia yg udah bayar di muka buat A400M gimana ceritanya? Pdhal TUDM jg lagi butuh pesawat cargo baru. Mudah2an ini jadi pelajaran biar TNI AU jadi beli C-130J satu skadron...AAAMIIINNNN

klo beli seri J gak sampe TOT nya gan,sebab pesan sekarang baru jadi 5 tahun kemudian,kemunkinan besar versi H lagi sebab stock banyak. munkin utk kargo besar antara IL-76 sama Hercules versi jumbo (ngarep )
haerudind - 10/05/2010 06:05 PM
#40

Berarti N-250 ada temannya A-400
venom.jeka - 10/05/2010 06:06 PM
#41

Tapi dengar2 tetangga masih ngotot mau beli yah, atau jangan mereka akan jadi donatur gantikan jerman nih mereka kan banyak duit (katanya)
HAPC2 - 10/05/2010 06:25 PM
#42

Quote:
Original Posted By venom.jeka
Tapi dengar2 tetangga masih ngotot mau beli yah, atau jangan mereka akan jadi donatur gantikan jerman nih mereka kan banyak duit (katanya)




jangan-jangan perusahaan ini di bawa ke tetangga...



p/s : apalagi pakai wang PETRONAS....
krey - 10/05/2010 06:45 PM
#43

PT DI mau gak ya nglanjutin proyeknya?
Page 2.5 of 3 |  < 1 2 3 > 
Home > CASCISCUS > MILITER & KEPOLISIAN > Militer > Airbus ingin menghentikan Proyek A400 mereka