Berita Luar Negeri
Home > CASCISCUS > BERITA DAN POLITIK > Berita Luar Negeri > Strategi dibalik militer russia ternyata..
Total Views: 777
Page 1 of 2 |  1 2 > 

jilaihud - 11/10/2010 03:32 PM
#1
Strategi dibalik militer russia ternyata..
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11511886

Quote:
Russia inflates its military with blow-up weapons
By Steve Rosenberg
BBC News, Moscow




[youtube]Kb6UjqrmfWk[/youtube]

Blowing up Russia's inflatable army

The Russian military has come up with an inventive way to deceive the enemy and save money at the same time: inflatable weapons.

They look just like real ones: they are easy to transport and quick to deploy.

You name it, the Russian army is blowing it up: from pretend tanks to entire radar stations.

The decoys are a hundred times cheaper than the real thing, which means Moscow will save a lot of money by blowing up its own weapons.

On the edge of Moscow, two men carry a black duffle bag into a field, then drop it on the ground.

When they open the bag, they take out a large sheet of plastic. It looks like a tent or a tarpaulin.

In fact, it's the Russian army's latest strategic weapon. It doesn't need ammunition - just air.

On goes the pump, in goes the air and the plastic sheet begins to rise and take shape.

A turret appears, then out pops a long plastic gun barrel. This is an inflatable Russian tank.


[*]State-of-the-art

When the men pump up their next piece of plastic, this one expands into a S-300 rocket launcher, complete with giant truck and inflatable rockets. It is a cross between a ballistic missile and a bouncy castle.

And waiting to be blown up are inflatable MiG fighter jets - even entire Russian radar stations.


The inflatables are stitched together at a former hot-air balloon factory
These state-of-the-art stand-ins are among the most advanced military decoys in the world.

What they lack in firepower, they make up for in flexibility: they are light and can be deployed quickly to deceive the enemy.

They are also very realistic. They are made of a special material that tricks enemy radar and thermal imaging into thinking they are real weapons.

The inflatables are stitched together at a former hot-air balloon factory.

"I'm proud to be making entire rocket-launchers and tanks for our armed forces," says Lena, who is stitching a surface-to-air missile system.

"When you finish sewing them and you watch them being filled with air, it's so satisfying."


... yg dibeli iran jgn2 beginian ..
Stealthflanker - 11/10/2010 03:38 PM
#2

YEAH TRITAMAX 1+1+1=3

hmm Decoy.. bagus juga
shuramaya - 11/10/2010 03:50 PM
#3

walaaahh balonnn
kirain apa
blue_danube - 11/10/2010 04:00 PM
#4

basi, di FORMIL udah ada tahun kemaren nih trit beginian...
comanche - 11/10/2010 04:25 PM
#5

dalam dunia militer udah biasa klo yang ginian.

Israel juga melakukan hal yang sama kok.
Gunanya untuk mengecoh lawan.
blue_danube - 11/10/2010 04:35 PM
#6

Quote:
Original Posted By comanche
dalam dunia militer udah biasa klo yang ginian.

Israel juga melakukan hal yang sama kok.
Gunanya untuk mengecoh lawan.

yoi.. decoy di bandara masih banyak di negara2 eropa... pesawat2 tempur bekas dipajang disana...
skywizard - 11/10/2010 04:39 PM
#7

kemaren wan abi dkk mati2an bela2in munculin berita rusia ga mau jual apa2 ke iran....eh sekarang ada decoy malah dihubung2kan sama iran
dasar wan abi bahlul
chemod - 11/10/2010 04:42 PM
#8

bukannya ini udah pernah di gunakan irak pas perang teluk?.. pake balon dan kayu trus di dekatnya di kasih mesin supaya terdeteksi ama sensor pencari panas ?... CMIIW...
blackyclhat - 11/10/2010 05:45 PM
#9


=
sunsetrain - 11/10/2010 05:50 PM
#10

kocak nh
LoE_Seifer - 11/10/2010 06:27 PM
#11

Quote:
Original Posted By blue_danube
basi, di FORMIL udah ada tahun kemaren nih trit beginian...


di perang teluk juga ada kan mod?



buat TS :

Shuma-Gorath - 11/10/2010 06:29 PM
#12

Kayaknya cocok nih buat Indonesia. Kita bikin beginian 100 buah, trus taruh di perbatasan biar Malay ga berani macem-macem ke kita
yusuko - 11/10/2010 08:18 PM
#13

@ ts : emang kalo decoy beli kenapa,tar kalo perang juga berguna kok
PembelotSejati2 - 11/10/2010 08:34 PM
#14

Trit ini masuk formil cocoknya..
exis87 - 11/10/2010 08:46 PM
#15

cocok dengan konsep taqqiyah

exis sih setuju kalo yg kaya begituan aja dijual ke iran
Stealthflanker - 11/10/2010 08:50 PM
#16

Quote:
Original Posted By exis87
cocok dengan konsep taqqiyah

exis sih setuju kalo yg kaya begituan aja dijual ke iran


hyaah..ente ini kenapa sih ama taqqiyah.. cinta yah ?
inonkmala - 11/10/2010 10:02 PM
#17

Quote:
Original Posted By Shuma-Gorath
Kayaknya cocok nih buat Indonesia. Kita bikin beginian 100 buah, trus taruh di perbatasan biar Malay ga berani macem-macem ke kita


stuju gw,,ahahahhahahhaha
maho situ malingsia,,ahahha
101010. - 11/10/2010 10:37 PM
#18

Quote:
Original Posted By comanche
dalam dunia militer udah biasa klo yang ginian.

Israel juga melakukan hal yang sama kok.
Gunanya untuk mengecoh lawan.


yg ngetawain ga ngerti strategi...
emang peluang bisnis ada aja ya bro...
sandoc - 11/10/2010 10:42 PM
#19

wah.. berita lama yang diangetin lagi kah? sepertinya udah pernah liat di lounge & formil setaun - 2 taun yang lalu..
aecheronzz - 12/10/2010 12:41 AM
#20

makin banyak aja nubitol

dr badut ampe cheerleader ad smua

berita jadul thn lalu diangkat jg,sangkut pautnya ma iran jg

korelasinya apa sih? variabel?
Page 1 of 2 |  1 2 > 
Home > CASCISCUS > BERITA DAN POLITIK > Berita Luar Negeri > Strategi dibalik militer russia ternyata..