Budaya
Home > LOEKELOE > SUPRANATURAL > Budaya > ★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★
Total Views: 5483 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 1 of 11 |  1 2 3 4 5 6 >  Last ›

angel3wijaya - 22/09/2011 09:59 PM
#1
★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★
بِسْــــــــــ 600;ـــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم



Assalamu'alaikum.wr.wb


★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★


Quote:

Sebelumnya saya mohon ijin posting kepada momods & para sesepuh budaya semua.
Saya bermaksud untuk sharing mengenai Serat Hidayat Jati yang banyak dianggap sebagai petunjuk
sejati yang menjelaskan kedudukan ilmu ma’rifat yang lahir dari ajaran para Wali ditanah Jawa.
Tulisan ini saya salin dari buku Penelitian dan Pengkajian Serat Hidayat Jati, yang bersumber dari Buku milik Kantor Balai Kajian Sejarah & Nilai Tradisonal di Yogyakarta, jadi mungkin ada perbedaan susunan & bahasanya dari kitab Serat Hidayat Jati yang lain.
semua ini adalah suatu upaya untuk melestarikan, memelihara & mengembangkan warisan budaya bangsa, bukan untuk membahas kebatinan atau agama tertentu. Jadi mohon maaf kepada para sesepuh sekalian jika mungkin saya tidak akan bisa menjawab pertanyaan yang sangat mendalam tentang isi buku ini




Sekilas Tentang Kitab Serat Hidayat Jati
Quote:

Kitab Serat Hidayat Jati merupakan salah sebuah karya sastra seorang pujangga besar di Surakarta, yaitu R. Ng. Ranggawarsita yang mendapat gelar pujangga penutup di kraton Surakarta, isi didalamnya berupa petunjuk-petunjuk atau pengetahuan tentang hubungan manusia dengan keyakinan yang dalam penerapannya lebih bersifat spiritual serta berisi pelajaran tentang nilai-nilai kerohanian yang dapat dipakai sebagai usaha mencerdaskan manusia dalam menelaah identitas manusia itu sendiri, untuk memahami buku ini pembaca harus sudah membekali diri secara bijaksana agar tidak salah mengerti yang menyebabkan perdebatan tak berujung, disamping itu buku ini merupakan Ilmu pengetahuan yang sangat berguna sebagai suatu perbendaharaan hidup, semoga amanat yang terkandung didalamnya dapat menggugah kalbu, menghayati serta berkenan melaksanakan dan menyebar luaskan dengan arif dan bijaksana

Wassalamu'alaikum.wr.wb

Sumber Tulisan
★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★
Sumber

Quote:
Praktek dan Maksud terpendam dalam Materi diluar tanggung jawab penulis
Dalam hal ini saya mohon pengertian, tidak ada kewajiban ts untuk menjelaskan apa maksud materi yang terkandung didalamnya, buku ini saya sajikan sebagai sebuah bentuk kitab budaya, dan mengenai isi buku tsb, saya serahkan kepada masing masing pihak yang membacanya
angel3wijaya - 22/09/2011 10:00 PM
#2

angel3wijaya - 22/09/2011 10:02 PM
#3

Spoiler for Warahing Hidayat Jati
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
Original Posted By ]
Quote:


>[B"►

[/B]

[SIZE="3"]Punika warahing Hidayat Jati., ingkng anedahaken dunung ing pangkating ngelmi makripat medal saking wirayating wiradat wejanganipun para wali ing tanah Jawi, sak sedanipun kangjeng susuhunan ing Ngampel Denta, sami karsa ambuka wewi ridan ingkang dados wijining wewejanganipun suraosing ngelmi kasampurnan piyambak – piyambak.

Warahing Hidayat Jati atau petunjuk mengenai Hidayat Jati menurut kisah kehendak para wali di tanah Jawa. Setelah Kanjeng Sunan Ampeldenta wafat, mereka bermaksud mengurai pelajaran ilmu gaib, tasawuf yang jadi pangkal pelajaran serta makna dari masing-masing ilmu kesempurnaan hidup.

Wiyaosipun inggih ugi asal saking dalil, khadis, idjmak, kiyas, kados ingkang sampun kasebut wonten salebeting wiradat, sang kepipun ing murad maksuding wirid sedaya. Menengah pangkatipun satunggal-satunggal kapratelakaken ing ngandhap punika.

Adapun asalnya juga dari dalil, hadis, riwayat, babad, ijmak dan kias seperti telah tersebut dalam iradat, agar lengkaplah arti atau maksud ilmu gaib itu semua. Mengenal tingkatan tersebut, masing-masing dijelaskan seperti dibawah ini.

Ingkang rumiyin sak angkatan jala jamanipun awaling nagari Demak. Para wali ingkang karsa amejang namung wewolu.
1. Kangjeng Susuhunan Girikedhaton. Wewejanganipun : wisikan ananing dat.
2. Kangjeng Susuhunan ing Tandhes. Wewejanganipun : wedharan wa hananing dat.
3. Kangjeng Susuhunan ing Majagung. Wewejanganipun : gelaran kahananing dat.
4. Kangjeng Susuhunan ing Muryapada. Wewejanganipun : pambukaning tatamalige ing dalem betal mukaram.
5. Kangjeng Susuhunan ing Benang. Wewejanganipun : pambukaning tatamalige ing dalem betal makmur.
6. Kangjeng Susuhunan ing Kalinyamat. Wewejanganipun : pambukaning tatamalige ing dalem betal mukadas.
7. Kangjeng Susuhunan ing Gunung Jati. Wewejanganipun : panetep santosaning iman.
8. Kangjeng Susuhunan ing Kajenar. Wewejanganipun : sasahidan.

Pertama kali ialah jajaran pada awal jaman negri Demak, para wali yang bersedia memberi pelajaran hanya delapan orang.
1. Kanjeng Sunan Girikedhaton. Memberi ajaran tentang : wisikan ananing dat.
2. Kanjeng Sunan idi Tandhes. Memberi petunjuk mengenai : wedharan wa hananing dat.
3. Kanjeng Sunan di Majagung. Mengajar tentang : gelaran kahananing dat.
4. Kanjeng Sunan di Muryapada. Memberi petunjuk mengenai : pambukaning tatamalige ing dalem betal mukaram.
5. Kanjeng Sunan di Bonang. Memberi petunjuk mengenai : pambukaning tatamalige ing dalem betal makmur.
6. Kanjeng Sunan di Kalinyamat. Memberi petunjuk mengenai : pambukaning tatamalige ing dalem betal mukadas.
7. Kanjeng Sunan di Gunung Jati. Memberi petunjuk mengenai : panetep santosaning iman.
8. Kanjeng Sunan di Kajoranr. Memberi petunjuk mengenai : sasahidan.

Ingkang kaping kalih, ing sak angkatan malih, kala jaman akhiripun nagari ing Demak demugi ing Pajang. Para wali ingkang karsa amejang inggih amung wolu.
1. Kangjeng Susuhunan ing Giriperapen, wewejanganipun : wisikan ananing dat.
2. Kanjeng Susuhunan ing Darajad, wewejanganipun : sedharan wahananing dat.
3. Kanjeng Sunan di Ngatasangin, wewejanganipun : gelaran kahananing dat.
4. Kanjeng Susuhunan ing Kalijaga, wewejanganipun : pambukaning tata malige ing dalem betal makmur. Lajeng ambabar sagung ingkang dados prabotipun amatrapaken panjenenganing dat sedaya, ananing dereng urut ing patrap panggenanipun satunggal-satunggal.
5. Kanjeng Susuhunan ing Tembayat, kalilan dening guru kangjeng Susuhunan ing Kalijaga, amiridaken wewejanganipun : pambukaning tata malige ing dalem betal mukaram.
6. Kanjeng Susuhunan ing Padesan, wewejanganipun : pambukaning tata malige ing dalem betal mukadas.
7. Kanjeng Susuhunan ing Kudus, wewejanganipun : pentep santosaning iman.
8. Kanjeng Susuhunan ing Geseng, wewejanganipun : sasahidan.

Kedua kali yaitu seangkatan pada waktu akhir negri Demak hingga Pajang. Para wali yang bersedia memberi ajaran juga delapan orang.
1. Kanjeng Sunan di Giriperapen, memberi ajaran tentang : wisikan ananing dat.
2. Kanjeng Sunan di Darajad, memberi ajaran tentang : sedharan wahananing dat.
3. Kanjeng Sunan di Ngatasangin, memberi ajaran tentang : gelaran kahananing dat.
4. Kanjeng Sunan di Kalijaga, memberi ajaran tentang : pambukaning tata malige ing dalem betal makmur. Lalu memaparkan semua sarana untuk menerapkan adanya semua dat. Tetapi cara penerapan tempat itu masing-masing belum teratur.
5. Kanjeng Sunan di Tembayat, diijinkan oleh gurunya Sunan di Kalijaga untuk memberi ajaran tentang : pambukaning tata malige ing dalem betal mukaram.
6. Kanjeng Sunan di Padusan, memberi ajaran tentang : pambukaning tata malige ing dalem betal mukadas.
7. Kanjeng Sunan di Kudus, memberi ajaran tentang : pentep santosaning iman.
8. Kanjeng Sunan di Geseng, memberi ajaran tentang : sasahidan.

Dene wewejangan ingkang sampun kasebat ing nginggil punika. Suraosipun inggih nunggil kemawon, amargi sami wiwiridan saking pamejangan kangjeng Susuhunan ing Ngampel denta sadaya.
Sareng dumugi ing jamanipun nagari mentawis, panjenenganipun Nata ingkang sinuhun kangjeng Sultan Agung Prabu Ayakrakesuma, wewejangan wolung pangkat wau karsa kaimpun dalah sak prabotipun pisan, supados mukamada ing suraosipun sadaya. Punika kababaraken dados satunggal wejangan kemawon.

Adapun ajaran-ajaran tersebut diatas, artinya sama saja, sebab memang ajaran itu sama berasal dari ajaran ilmu gaib yang diberikan oleh Kanjeng Sunan di Ampel denta.
Setelah jaman pemerintahan negri Mataram, Yang Mulia Raja Kanjeng Sultan Agung Anyakrakusuma bermaksud mengumpulkan kedelapan tingkatan ajaran tadi sekaligus berserta sarananya, supaya arti atau makna yang terkandung itu dapat dipahami. Semua itu dipaparkan di dalam satu ajaran saja.

Sasampunipun mupakat kaliyan kawruhing para ahli ngelmi, karsa dalem ingkang sinuhun Sultan Agung, lajeng amatah ingkang kalilan amiritaken wejangan makaten wau inggih punika :
1. Panembahan Purubaya
2. Panembahan Juminah
3. Panembahan Ratu Pekik
4. Panembahan Juru Kithing
5. Pangeran ing Kadilangu
6. Pangeran ing Kudus
7. Pangeran ing Tembayat
8. Pangeran ing Kajoran
9. Pangeran ing Wangga

Sesudah bersepakat dengan para ahli ilmu, maka Yang Mulia Raja Kanjeng Sultan Agung Anyakrakusuma lalu menugaskan mereka, dan yang diijinkan mengajarkan yaitu:
1. Panembahan Purubaya
2. Panembahan Juminah
3. Panembahan Ratu Pekik
4. Panembahan Juru Kithing
5. Pangeran di Kadilangu
6. Pangeran di Kudus
7. Pangeran di Tembayat
8. Pangeran di Kajoran
9. Pangeran di Wangga

Menggah wewejangan ingkang sampun kaimpun dados satunggal wau, wiyosipun saking asal nenukilan bangsaning kitab tasawuf sadaya, urutipun satunggal sasandhan daliling ngelmi, minongka pitedahan anggenipun amratelakaken Panggandika ing Pangeran Kang Maha Suci dhateng kangjeng Nabi Musa Kalam molah, manawi manungsa punika minongka kanyatuhaning Dat kang asipat Esa. Makaten wau ingkang kawedharaken dados witing ngelmi makripat kados wiridanipun para Nabi, para Wali kala ing kina. Lajeng dipun kiyas para pandhita dados bebukaning wewejanganipun piyambak-piyambak.

Adapun ajaran yang telah dikumpulkan menjadi satu tadi, jelasnya berasal dari kutipan sebangsa kitab tasawuf. Urutan pertama bertumpu pada dalil ilmu, yang menjadi petunjuk dalam menerangkan sabda Allah Yang Maha Suci kepada Kanjeng Nabi Musa Kalamullah, bahwa manusia ini sebagai satuan dat yang bersifat Esa. Demikianlah yang diajarkan sebagai pangkal ilmu makrifat, seperti halnya ajaran para nabi, para wali dijaman dahulu kala. Kemudian diperbandingkan oleh para pendeta untuk menjadi awal ajaran masing-masing.

Sareng kaimpun dados satunggal saking karsa dalem ingkang sinuhun kangjeng Sultan Agung Anyakrakesuma ing Mentawis, punika mupakatipun suraosing ngelmi makripat ingkang kawejangaken sadaya. Wekasan ing salami-lami wejangan wau punika wijang malih, dados sanes-sanesing suraos pangawikan amargi saking kathahipun para wicaksana ingkang dados guru sami ambabaraken wiridanipun piyambak-piyambak.

Sejak dikumpulkan menjadi satu atas kehendak Kanjeng Sultan Agung Anyakrakusuma di Mataram, maka atas sepakat mereka, ya demekianlah arti makrifat yang diajarkan semua itu. Lama-kelamaan ajaran tersebut lebih jelas lagi, akan makna ilmu pengetahuan yang lain-lain, sebab banyak para ahli ilmu itu yang menjadi guru dan mengajarkan ajarannya sendiri-sendiri.

Woten ingkang miridaken praboting ngelmi makripat kewaon, malah terkadhang wonten ingkang amedarharaken patrap ing ngelmi talek akaliyan ngelmi patah, sapanunggalanipun ingkang ngelmi sorokan sadaya. Mila ing mangke dipun parsudi dhateng kiyai Ageng Muhamad Sirolah ing Kedhung Kol, inggih punika sakiduling Kedhung Panganten. Mawi katengeran ing tahun punika ; Rong Sogata Warga Sinuta, salebeting Alip 1779 kadhawahan ilham rinilan dening Pangeran kang ngakening maksudipun pisan. Anurut wewejngan wohing pangkat kakumpulaken dados satunggal kados ing ngandhap punika.

Ada yang hanya mengajarkan sarananya ilmu makrifat saja. Kadang-kadang malahan ada yang mengajarkan penerapan ilmu talek dan ilmu patah dan lain-lain, yang termasuk ilmu sorokan. Maka sekarang ilmu itu dipelajari oleh Kyai Ageng Muhamad Sirolah di Kedhung Kol, yang berada di sebelah selatan Kedhung Panganten. Dengan ditandai tahun: Rong Sogata Warga Sinuta, Alip 1779, ia mendapat ilham bahwa diperkenankan oleh Allah akan maksud tersebut. Adapun menurut ajaran hasil tingkatan ilmu yang dikumpulkan menjadi satu tersebut, terurai seperti dibawah ini.

angel3wijaya - 22/09/2011 10:03 PM
#4

Spoiler for Bab 1. Wisikan Ananing Dat
[quote=]

Bab 1. Wisikan Ananing Dat
Wewejangan ingkang rumiyin dipun wastani : wisikan ananing dat. Awit dening pamejangipun kawisikaken ing talingan kiwa, wiyosipun kasebut daliling ngelmi ingkang wiwitan, nu kilan saking srahing kitab Hidayatulkakaik, amratelakaken wangsitipun Pangeran kang Amaha Suci dhateng kangjeng Nabi Muhammad Rasulolah, makakten jarwanipun.
Sajatine ora ana apa-apa, awit duk maksih awang uwung durung ana sawiji-wiji, kang adhingin iku iku Ingsun. Ora ana pangeran anging Ongsun. Sajatine Dat Kang Maha Suci ingkang anglimputi ing sipat Ingsun, amartani ing Asma Ingsun, amartani ing Apngal Ingsun.

Ajaran pertama ialah yang disebut wisikan ananing dat (bisikan adanya dat), disebut demikian karena mengajarkannya secara membisikan ke telinga sebelah kiri, itulah yang disebut dalil ilmu yang pertama, nukilan dari uraian kitab hidayatulkakaik (segala kebenaran mengenai ajaran islam). Menerangkan ajaran Yanag Maha Suci kepada Kanjeng Nabi Muhammad Rasulullah, jelasnya demikian.
Sebenarnya tidak ada apapun juga, sebab ketika (semua) masih kosong belum ada sesuatu, yang ada pertama itu ialah Aku. Tidak ada Allah melainkan Aku. Sebenarnya dat Yang Maha Sucilah yang meliputi sifat Ku, melingkupi nama Ku, melingkupi tindakan Ku

Menggah dunungipun makaten :
“ Ingkang binasakaken angandika : ora ana Pangeran anging Ingsun sajatining Dat Kang Maha Suci punika inggih gesang kita pribadi, sayekti katitipan rahsaning Dat Kang Agung”.
“Anglimputi ing sipat punika, inggih rupa kita pribadi, sayekti kawimbuhan warnaning Dat Kang Elok”.
“ Anartani ing asma punika, inggih nama kita pribadi, sayekti kaaken pasebutaning Dat Kang Wisesa”.
“ Mila bebasanipun wahaning dat punika anyamadi sipat, sipat punika martani asma, asma punika amrantandhani apngal, apngal punika dados wahaning Dat”.

Sedang maksudnya ialah seperti berikut :
Arti kata-kata “ Tidak ada Allah, tetapi Aku asli dat Yang Maha Suci, sebenarnya hidup kita pribadi ini, benar-benar tertumpangi dat Yang Agung “.
Sedang kata “ Meliputi sifat Ku, berarti wajah kita pribadi, yang sungguh terlimpahi dat yang mengagumkan.
“ Melingkupi nama Ku, artinya nama kita pribadi, yang benar-benar di akui bagi sebutan dat Yang Maha Kuasa.
“ Maka dapat dikatakan bahwa wahananing dat itu memberkahi sifat, sifat itu meliputi nama, nama itu mencerminkan tindakan, tindakan itulah menjadi wahananing dat (terbentuknya dat).

Dene Dat anggenipun anya madi sipat punika, upami kadi madu lawan manisipun, yekti mboten kenging yen kapisahna.
Dene Sipat anggenipun anartani asma punika, upami kadi surya lawan sorotipun, yekti mboten kenging yen kabedakena.
Dene Asma anggenipun amratandhani apngal punika, upami kadi paesankang angilo wayanganipun, yekti sak solah bawaning kang ngilo wayanganipun wau tumut kemawon.
Dene Apngal anggenipun dados wahaning Dat punika ,upami samodra lawan ombakipun, yekti wahaning umbak anut saking rehing samodra.

Adapun dat yang meliputi sifat itu seumpama madu dengan (rasa) manisnya, sungguh tak terpisahkan.
Adapun sifat yang meliputi nama itu seumpama matahari dengan sinarnya, sungguh tak dapat dibedakan.
Sedang nama yang menandakan tidakan itu, seumpama orang yang bercermin dengan bayangannya, tentu semua sepak terjang orang yang bercermin tadi, bayangannya akan mengikuti saja.
Sedang tindakan yang menjadi alat terbentuknya dat itu dapat diumpamakan seperti laut dengan ombaknya. Sungguh ombak yang terbentuk itu karena perintah si laut.

Dados sajatosipun kang anama dat punika tajalining Muhammad, sajatosipun ingkang nama Muhammad punika wahananing cahya kang nglimputi jagad, dumunung ing gesang kita, inggih punika gesang piyambak-piyambak, mboten wonten kang anggesangi. Mila kawasa aningali, amiryarsa anggoda, angandika, angraosaken, sakliring rahsa, punika saking kodrat kita sadaya, tegesipun makaten.
Dating Pangeran Kang Maha Suci punika anggenipun aningali tanpa netra, nanging mokal manawi wuta, inggih punika muhung angagem ing netra kita.
Enggenipun miyarsa tanpa karna, ananing mokal manawi tuli, inggih punika muhung saking angagem talingan kita.
Enggenipun angambet tanpa grana, ananing mokal manawi sumpet, inggih punika muhung saking angagem grana kita.
Enggenipun angandika tanpa lesan, ananing mokal yen bisu, inggih punika muhung saking angagem lesan kita.
Enggenipun angraosken saliring rahsa tanpa dunungan, ananing mokal manawi sonya, inggih punika amung dumunung wonten in pangraos kita, sampun mawi uwas sumelang ing panggalih, sabab wahananing wahya dyatmika sampun kasarira, tegesipun lahir batine Allah sampun dumnung wonten ing gesang kita pribadi.

Jadi yang disebut dat itu sebenarnya tajalining (wahyu) Muhammad, sedang yang disebut Muhammad ini ialah wahananing cahya kang nglimputi jagad (adanya cahay yang meliputi dunia raya). Itu berada didalam hidup kita, ya hidup ini sendiri, tidak ada yang menghidupkan. Maka dia mampu melihat, mendengar mencium, berbicara, merasakan semua rasa. Ini dari kodrat (kehendak Allah) atas kita semua, dan maksudnya demikian :
Dat Allah Yang Maha Suci itu dapat dilihat tanpa mata, tetapi bukannya buta, melainkan ya mempergunakan mata kita.
Cara mendengar juga tanpa telinga, tetapi tidak mungkin bahwa itu tuli, ya hanya memakai telinga kita saja.
Cara mencium tidak menggunakan hidung pula, namun bukannya tertutup, tetapi hanya memakai hidung kita.
Cara berbicara tidak dengan mulut, namun itu tidak bisu, ya hanya mempergunakan mulut kita.
Cara merasakan segala rasa tidak memakai ukuran, tetapi bukannya bodoh, namun hanya memakai perasaan kita saja. Tidak perlu khawatir, sebab adanya wahyu dyatmika sudah kita kuasai. Maksudnya lahir batin Allah itu berada di dalam hidup kita pribadi.

Manawi ing bebasananipun sepuh dating manungsa kaliyan sipating Allah, awit dadosing dat punika kadim ajali abadi, tegesipun rumuhun piyambak, kala taksih awang uwung salaminipun ing kahanan kita, dadosing sipat punika khudusul ngalam, tegesipun anyar wonten kahanan ngalam donya. Ananging sami taik tinarik, tetep tinetepan. Samukawis ingkang nama dat punika sayekti dumunung wonten ing sipat, sakaliring kang nama sipat punika yekti kadunungan ing dat sadaya.

Barangkali dapat disebut dat manusia itu lebih tua daripada sifat Allah, sebab terjadinya dat tersebut kadim ajali abadi. Maksudnya yang pertama kali ialah takala selama keadaan kita ini masih kosong. Terjadinya sifat tersebut adalah khudusul alam artinya baru saja berada dalam dunia, tetapi itu saling tarik menarik dan menekan. Segala yang disebut dat berada di dalam sifat, sedang semua sifat tersebut ternyata mengandung semua dat.[/quote]
angel3wijaya - 22/09/2011 10:07 PM
#5

Spoiler for Bab 2. Wedharing Wahananing Dat
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
Original Posted By ]
Quote:


>[B"►

[/B]

[SIZE="3"]Wewejangan ingkang kaping kalih dipun wastani : wedharan wahananing dat. Awit dening pamejangipun amarahi urut-urutan dumadining dat sipat, wahananing kasebut ing dalem daliling ngelmi kaping kalih, nukilan saking warahing kitan dakaikal kakaik. Amratelakaken wang siting Pangeran Kang Amaha Suci dhateng kangjeng Nabi Muhammad Rosulolah, karaos ing dalem rahsa makaten jarwanipun :

“ Sajatining Ingsun Dat Kang Amurba Amisesa kang Kkawasa anitahake sawiji-wiji dadi, ing kono wus kanyatan pratadhaning apngal Ingsun, kang minongka bebukaning Iradat Ingsun, kang dhingin ingsun anitahake kayu, aran sajaratul yakin, tumuwuh ing jroning ngalam adam makdum ajali-abadi.
Nuli cahya aran nur muhammad, nuli kaca aran miratul kayahi, nuli nyawa aran rohilapi, nuli damar aran kandil, nuli sesotya aran rahsa, nuli dhidhing jalal aran kijab, iku kang minongka warananing kalarat Ingsun”.

Ajaran kedua ialah wedharan wahananing dat (kendaraan dat atau bentuk penjelmaan dat). Dinamai demikian karena cara mengajarkan tentang terjadinya dat sifat tersebut secara berurutan. Terbentuknyatali tersebut dalam dalil ilmu kedua, kutipan dari kitab Dakaidal kakaik, berisi petnjuk Allah Yang Maha Suci kepada Kanjeng Nabi Muhammad Rosululah, terasa dalam gaib demikianlah artinya :

“ Sebenarnya Aku ini dat yang berhak dan berkuasa menciptakan sesuatu benih yang jadi. Disinilah kenyataan akan tindakan Ku, untuk mengawali kehendak Ku. Pertama Aku menciptakan kayu bernama sajaratul yakin, tumbuh didalam alam abadi.
Kemudian cahaya disebut Nur Muhammad, lalu kaca dinamai miratul kayaki, terus nyawa disebut rohilafi. Selanjutnya damar (pelita) bernama kandil, lalu sesotya (permata) disebut rahsa, kemudian dhindhing jalal bernama kijab. Semua itu untuk tutup (tirai) kalarat Ku”.

Menggah dunungipun makaten :
1. Sajaratul yakin tumuwuh wonten ing salebeting alam makdum ajali abadi, tegesipun kajeng pasti tumuwuh ing jagad sonya ruri taksih awang uwung, salaminipun ing kahanan kita punika kakekate dat mutlak kang kadim, tegesipun sajatining dat kang amasthi rumuhun piyambak, inggih punika dating atma, dados wahaning alam wakhadiyat.
2. Nur Muhammad tegesipun cahya pinuji, kacariyos ing kadis warniningpun kados peksi merak, wonten ing dalem sasotya kang pethak dumunung ing irah-irahing sajaratul yakin, punika kakekating cahya, ingaken tajalining dat wonten salebeting nukat gaib, minongka sipating atma, dados wahananing alam wahdat.
3. Miratulkayai, tegesipun kaca wirangi, kacariyos ing kadis dumunung wonten sangjenging nur Muhammad, punika kakekating pramana, kang angaken rahsaning dat, minongka asmaning atma, dados wahananing alam wakadiyat.
4. Rahilapi, tegesipun sasanhaning nyawa, inggih punika nyawa kang awening, kacariyos ing kadis asal nur Muhammad, punika kakekating sukma kang ingaken kahananing dat, minongka apngaling atma, dados wahaning alam arwah.
5. Kandil, tegesipun dilah, inggih punika tanpa latu, kacariyos ing kadis awarni sesotya kang mancur mancorong gumantung tanpa canthelan, ing riku kahananing nur Muhammad, sarta enggen pakumulaning roh sedaya, punika kakekating angen-angen ingkang ngaken wawayanganing dat,minongka embananing atma, dados wahananing alam misal.
6. Darah, tegesipun sesotya, kacariyos ing kadis darbe saot moca-warni, sami kanggenan malaekat, punika kakekating budi, kang angaken papaesaning dat, minongka wiwaraning atma, dados wahananing alam ajsam.
7. Kijab, winastan dhindhing jalal, tegesipun warana kang agung, kacariyos ing kadis medal saking sesotya kang amonca warni, ing nalika mosik anganakaken tigang warana ; 1.Uruh, 2.Kukus, 3.Toya, punika kakekating jasat, kang angaken warananing dat, minongka sasandhaning atma, dados wahananing alam insan kamil.

Adapun jelasnya demikian :
1. Sajaratul yakin, tumbuh didalam alam abadi, artinya kayu asli yang tumbuh di dunia sunyi masih kosong. Selama itu keadaan kita sungguh sebagai dat mutlat yang kekal tak terbatas. Artinya dat asli yang menentukan pertama kali, ialah dat utama (nyawa), menjadi adanya alam wakhadiyat (alam tunggal).
2. Nur Muhammad, berarti cahay yang terpuji, diceritakan dalam riwayat, bahwa cahaya itu berujud seperti burung merak, berada di dalam permata putih terletak di arah sajaratul yakin. Itulah kebenaran cahaya, yang diakui tajalining dat (dat yang nyata) berada dalam nukat gaib merupakan sifat jiwa, menjadikan adanya alam wahdat (alam yang Esa)
3. Miratul kayai, mempunyai arti cerminn diri. Diceritakan dalam babad, bahwa itu terletak didepan Nur Muhammad. Inilah kenyataan pramana (penglihatan bathin) yang diakui sebagai rahsa dat, sebagai sebutan bagi jiwa, menjadikan adanya keesaan alam.
4. Rohilafi, ini seumpama nyawa, nyawa yang jernih. Menurut cerita, berasal dari Nur Muhammad. Itu merupakan kenyataan sukma yang di akui sebagai keadaan dat, sebagai perbuatan jiwa yang menjadi adanya dalam roh.
5. Kandil, artinya lampu, yang dimaksud ialah lampu tanpa percikan api. Menurut riwayat, itu berupa permata yang bersinar terang menggantung tanpa pengait. Disitulah adanya Nur muhammad tempat semua roh berkumpul. Ini adalah kenyataan angan-angan yang disebut bayangan dat, sebagai bingkai nyawa, dan menjadikan alam yang tidak nyata.
6. Darah, berarti permata. Diceritakan dalam babad, benda itu mempunyai sinar berwarna-warni, dan semua memiliki malaikat. Itulah yang sebenarnya budi yang diakui sebagai hiasan dat, sebagai pintu nyawa, menjadikan adanya alam yang sebenarnya (nyata).
7. Kijab, disebut dhindhing jalal, artinya tirai agung. Menurut cerita, itu keluar dari permata yang beraneka warna dan sewaktu bergerak menimbulkan tiga tirai. Pertama ruh, kedua kukus, ketiga toya. Itu merupakan kebenaran jasad yang disebut tirai dat, sebagai sandaran nyawa, menjadikan adanya alam manusia yang sempurna.

Menggah pratelanipun saking ajmak kiyas, papangkataning dhindhing jalal kang awarni uruh, kukus, toya, sami dados nigang warana malih, kasebut ing ngandhap punika.
Ingkang rumiyin uruh, amedalaken tigang pangkat.
1. Kijabkisma, dados wahyaning jasat ing jawi, kulit daging sapananunggilanipun.
2. Kijabrukmi, dados wahananing jasat ing nglebet, kadosta : utek, manik, manah jantung sapananunggilanipun.
3. Kijabretna, dados wayaning jasat kang alembat kadosta : mani, erah sungsum sapananunggilanipun.

Ingkang kaping kalih kukus angedalaken tigang pangkat.
1. Kijab pepeteng, dados wahananing napas sapananunggilanipun.
2. Kijab guntur, dados wahananing pancadriya.
3. Kijab latu, dados wahananing napsu.

Ingkang kaping tiga toya angedalaken tigang pangkat
1. Kijab ebun toya gesang, dados kahananing sukma.
2. Kijab nurasa, dados kahananing rahsa.
3. Kijab burcahya, ingkang sakalangkung padhang, dados kahananing atma, sadaya warananing dat sami dumunung wonten ing insankamil, tegesipun kasampurnaning manungsa.

Adapun keterangan hasil dari berbagai perbandingan, mengenai tingkatan dhindhing jalal yang disebut uruh, kukus dan toya (air), terpisah menjadi tiga tirai lagi, yaitu sperti tertulis dibawah ini :
Pertama uruh, menghasilkan tiga tingkatan:
1. Kijab kisma, menjadikan bentuk jasad yang diluar, kulit daging dan sebagainya.
2. Kijab rukmi, menjadikan bentuk jasad yang didalam misalnya otak, bola mata, hati, jantung dan lain-lain.
3. Kijab retna, menjadika bentuk jasad yang lembut yaitu mani, darah, sumsum dan seterusnya.

Kedua kukus, menghasilkan tiga tingkatan :
1. Kijab pepeteng, yang menjadikan adanya napas dan sebagainya.
2. Kijab guntur, menyebabkan adanya panca indra.
3. Kijab latu, menjadikan timbulnya nafsu.

Ketiga toya/banyu (air), menghasilkan tiga tingkatan :
1. Kijab ebun toya gesang, menjadikan adanya sukma.
2. Kijab nurasa, menjadikan adanya mani.
3. Kijab nurcahya, ini menyebabkan terang sekali, serta adanya nyawa.Semua dat tersebut berada di dalam insan kamil, artinya kesempurnaan manusia.

Sampun sumelang malih sabab kahaning khalarat kadosta : bale ngaras kursi, loh kil makpul, kalam, traju wot siratal mustakim, swarga naraka utawi saniskaraning dumadi kadosta : bumi langit sak isen-isenipun sadaya punika sampun kawengku woten salebeting warana, sina madan dening dat kita kang Maha agung, gumelar dados kaelokaning sipat kita kang Esa, anartani ing purbaning atma kita kang wisesa, amratandhani ing kawasaning apngal kita kang sampurna.

Janganlah khawatir lagi, sebab adanya kalarat, seperti bale ngaras kursi, lohkil makful, kalam, traju wot siratal mustakim, surga neraka atau semua yang diciptakan Tuhan seperti, bumi dan seisi langit itu, semua telah dikuasai dalam tirai. Diberkati oleh dat kita Yang Maha Agung, terpapar menjadi kehebatan sifat kita yang tunggal, membuat lega atas pengendalian nyawa kita yang kuasa. Ini menandakan akan kekuasaan sikap kita yng sempurna.
berlanjut
angel3wijaya - 22/09/2011 10:09 PM
#6

Spoiler for Bab 2. Wedharing Wahananing Dat lanjutan...
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
Original Posted By ]
Quote:



Dene panimbangipun ingkang sampun kasebut ing nginggil sadaya wau, manawi amendhet kekiasan saking murad maksuding kitab Bayan alip, menggah ing suraosing inggih anunggil misah kemawon, kados ingkang kapratelakaken ing ngandhap punika.
1. Alip punika lahiring sipatolah, kayektosan wonten ing wujud kita pribadi. Sumondha ing alam kabir, dados kahananing nukat, tegesipun musthika, ingkang binasakaken musthika menika budi.
2. Nukat, punika lahiring budi, sumondha ing alam sahir, dados kahananing darah, tegesipun retna, ingkang binasakaken retna punika jinem, winastan angen-angen, amratandhani gesanging budi.
3. Darah, punika lahiring jinem, sumondha ing budi, dados kahananing roh, tegesipun sukma, ingkang binasakaken sukma punika nyawa, amratandhani gesanging angen-angen.
4. Roh, punika lahiring sukma, Sumondha ing angen-angen, dados kahananing sir, tegesipun rahsa, ingkang binasakaken rahsa punika pangraosing babahan hawa sanga, amratandhani gesanging nyawa.
5. Sir, punika lahiring rahsa, Sumondha ing sukma, dados kahananing iman, tegesipun tosa inggih punika pramana, ingkang binasakaken pramana punika sangkeping pancadriya, amratandhani gesanging rahsa.
6. Iman, punika lahiring pramana, Sumondha ing rahsa, dados kahananing nur, tegesipun cahya, ingkang binasakaken cahya punika sulaking netya, amratandhani gesanging pramana. Dene pramana punika amisesa ing sarira, nunggil sasanak kaliyan rahsa sami dumunung salebeting jiwa. Ngibaratipun kados simbar tuwuh ing wreksa, ananging mboten tumut anandhang saniskara, arip, luwe ing sapananunggilanipun, mboten kalabetan. Amung manawi anandhang saliring kasakitan punika tumut kaleson, terkadang ginggang saking sasana. Manawi ngantos ginggang kagingsiran pramana, sarira lungkrah temahan angalumpruk mboten darbe karket, upami sirna kakating sarira kantun karkating sukma, sirna kakating sukma kantun karkating rahsa, sirna karkating rahsa kantun karkating pramana, sirna karkating pramana kantun pranawa jati, sirnaning prananwa jati kantun kakating atma sajati.
7. Nur, punika lahiring cahya, winastan pranawa jati, sumondha ing pramana, dados kahananing duryat, tegesipun padhanging cahya, ingkang binasakaken padhanging cahya punika purbaning atma sejati.
8. Duryat, punika lahiring atma sejati, sumondha ing cahya, dados kahananing dat, tegesipun kontha, ingkang binasakaken kontha punika jenggerenging sipat sejati.
9. Dat, punika lahiripun sipat sejati, dados kahananing nukat gaib, tegesipun musthika ginaib, ingkang binasakaken nukat gaib punika kanyatahaning rupa sejati, sinengker wonten ing alam sahir. Gesang piyambak mboten wonten kang nggesangi, isbatipun tanpa antawis kaliyan gesang ing sukma sejati, tetunggilan sasana mboten pisah salaminipun.
10. Nukat gaib, punika lahiring rupa sejati, sumondha ing dat sejati, dados kahananing cahya gumilang tanpa wewayangan, inggih punika tajalining Pangeran Kang Aispat Esa, tegesipun sipat satunggal, ingkang binasakaken sipat satunggal punika dede jaler dede istri, dumunung wonten ing kodrat wiradat kita pribadi. Tegesipun saking kawasaning karsa kita piyambak, sampun uwas sumelang malih.

Adapun cara menimbang semua hal yang telah tersebut diatas, jika mengambil kias perbandingan dari kitab Bayan alip dalam arti yang lebih luas, maka artinya sebenarnya hampir sama yaitu seperti yang terurai dibawah ini :
1. Alip, adalah sifat Allah yang tampak di luar (lahiriah), sesungguhnya ada dalam ujud kita pribadi. Berada di alam yang besar, menjadikan adanya nukat yang berarti musthika. Sedang yang dimaksud musthika ialah budi.
2. Nukat yaitu budi, berada di dalam alam abadi, menyebabkan adanya darah yang disebut retna. Retna itu sendiri jinem, disebut angan-angan menandakan bahwa budi itu hidup.
3. Darah, ini adalah jinem (diam), berada di dalam budi, menjadikan adanya roh dan berarto sukma. Sukma ini ialah nyawa, menandakan angan-angan yang hidup.
4. Roh itu adalah sukma, yang berada di dalam angan-angan, menimbulkan adanya air (keinginan hati) artinya rahsa (rasa gaib). Rahsa itu ialah rahsa babahan hawa sanga (sembilan lubang hawa) yang menandakan nyawa itu hidup.
5. Sir itu ialah keinginan hati yang tersembunyi berada di dalam sukma, menjadikan adanya iman, artinya sentosa yaitu pramana. Sedang yang dimaksud praman ialah Panca indra lengkap, jadi menandakan bahwa rahsa itu hidup.
6. Iman itu timbulnya pramana (pengelihatan bathin) berada di dalam rahsa mengakibatkan adanya nur yang berarti cahaya. Cahaya ini ialah sinar mata yang menandakan bahwa penglihatan itu hidup. Sedangkan pramana sendiri menguasai tubuh, dan bersama dengan rasa bertempat didalam jiwa. Ibarat benallu tumbuh di pohon, tetapi tidak merasakan apapun, mengantuk, lapar (waktu tidak termasuki makanan) dan sebagainya. Hanya sewaktu menderita segala penyakit itu ikut merasakan lemah, sering kali lepas dari tempat itu. Apabila pramana itu sampai lepas atau berubah, maka badan akan merasa letih, akhirnya lemas tidak berdaya. Andaikata kekuatan itu hilang, maka yang tinggal hanya kekuatan sukma. Jika kekuatan sukma hilang, tinggal kekuatan pranawa, jika kekuatan pranawa hilang tinggal pranawa jati (terang sejati). Hilangnya pranawa jati tinggal kekuatan atma sejati (jiwa sejati).
7. Nur itu timbulnya cahaya yang disebut terang sejati, berada di dalam penglihatan, menjadikan adanya duryat (keberuntungan) berarti cahay yang etrang. Sedang maksud cahaya yang terang ini ialah kekuasaan jiwa sejati.
8. Duryat ini timbulnya jiwa sejati berada didalam cahaya, menyebabkan adanya dat yang disebut kontha yaitu ujud sifat sejati.
9. Dat itu timbulnya sifat sejati, menyebabkan adanya nukat gaib, ini adalah bentuk ujud sejati, bertempat di alam abadi (akhirat). Hidup dengan sendirinya tak ada yang memberi hidup. Ibarat antara hidup dan sukma sejati itu tak berbeda, berdiam dlam satu tempat, selamanya tak akan terpisah.
10. Nukat gaib ini timbulnya ujud sejati, berada dalam dat sejati, menjadikan adanya cahaya bersinar tanpa bayangan. Itulah wahyu allah Yang Maha Esa artinya yang bersifat tunggal. Arti sifat tunggal itu bukan pria dan bukan wanita, berada dalam kodrat kita pribadi, tidak perlu khawatir lagi.

angel.wijaya - 22/09/2011 10:18 PM
#7

Spoiler for Bab 3. Gelaran Kahananing Dat.
Bab 3. Gelaran Kahananing Dat.
balaprabu - 22/09/2011 10:24 PM
#8

Quote:
Original Posted By angel.wijaya
itu memang baru beres 3 bab aja mbah,
masih kurang 80 halaman lagi capedes


sabar mbah....nanti kan kalo rajin dpt pahala hahhaha shakehand
hateisworthless - 22/09/2011 10:26 PM
#9

D mantrap....lanjut gan :2thumbup

cek kulkas plus ane rate bintang 5 gan
patih.djelantik - 22/09/2011 10:28 PM
#10

cool:

Quote:
Original Posted By hateisworthless
ngakak

mantrap....lanjut gan :2thumbup


momod kok ketawa aja neh mad:

geser dikit mbah.. mau ikutan mejeng disini dulu linux2:
balaprabu - 22/09/2011 10:29 PM
#11

Quote:
Original Posted By patih.djelantik
cool:



momod kok ketawa aja neh mad:

geser dikit mbah.. mau ikutan mejeng disini dulu linux2:


awas, deket deket kena sunat lho D
________________________ ngacir:
hateisworthless - 22/09/2011 10:31 PM
#12

Quote:
Original Posted By patih.djelantik
cool:



momod kok ketawa aja neh mad:

geser dikit mbah.. mau ikutan mejeng disini dulu linux2:


emang kagak boleh ketawa ? mad:

udah ane edit jadi nyengir noh D

ngakak...gelar dulu tikernya mbah baru bisa geser duduknya D
angel3wijaya - 22/09/2011 10:33 PM
#13

Quote:
Original Posted By hateisworthless
D mantrap....lanjut gan :2thumbup

cek kulkas plus ane rate bintang 5 gan


hatur nuhun mbah...shakehand
mohon maaf saya share disini,
soale amanat dari yg kasih buku agar di taruh di budaya mbah

Quote:
Original Posted By patih.djelantik
cool:


momod kok ketawa aja neh mad:

geser dikit mbah.. mau ikutan mejeng disini dulu linux2:


walah bli patih sudah ganti baju toh Peace:
angsip - 22/09/2011 10:49 PM
#14

cool:

Quote:
Original Posted By balaprabu
awas, deket deket kena sunat lho D
________________________ ngacir:

mbah momod kan baek D
Quote:
Original Posted By hateisworthless
emang kagak boleh ketawa ? mad:

udah ane edit jadi nyengir noh D

ngakak...gelar dulu tikernya mbah baru bisa geser duduknya D

tapi kan kuotnya masih tuh Peace:
semoga gak diedit ngacir:
Quote:
Original Posted By angel3wijaya
hatur nuhun mbah...shakehand
mohon maaf saya share disini,
soale amanat dari yg kasih buku agar di taruh di budaya mbah



walah bli patih sudah ganti baju toh Peace:

sekarang ganti baju angsip lagi p
cool:
buhitoz - 22/09/2011 10:56 PM
#15

wah...mbah angel... ane ikut mojok dulu di sini...
thumbup:
angel3wijaya - 22/09/2011 11:00 PM
#16

Quote:
Original Posted By buhitoz
wah...mbah angel... ane ikut mojok dulu di sini...
thumbup:


silahkan mbah,★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★
pelan2 bacanya mbah..nanti kaya saya loh ★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★
buhitoz - 22/09/2011 11:04 PM
#17

ya, mbah...pelan-pelan kok....
tapi kalo kepalaku pusing... kan ada 9 kepala yang lain... he he he
angel3wijaya - 22/09/2011 11:08 PM
#18

Quote:
Original Posted By angsip
cool:

mbah momod kan baek D

tapi kan kuotnya masih tuh Peace:
semoga gak diedit ngacir:

sekarang ganti baju angsip lagi p
cool:


ckckck ★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★

Quote:
Original Posted By buhitoz
ya, mbah...pelan-pelan kok....
tapi kalo kepalaku pusing... kan ada 9 kepala yang lain... he he he


★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★ sambil ngupi mbah saya lanjut ngetik dulu...
gwalieh - 22/09/2011 11:21 PM
#19

keren gan \)
belum semuanya ya? D
kalo boleh tau sumbernya dari mana. ane mau baca baca \)
angel3wijaya - 22/09/2011 11:25 PM
#20

Quote:
Original Posted By gwalieh
keren gan \)
belum semuanya ya? D
kalo boleh tau sumbernya dari mana. ane mau baca baca \)


dari fakultas sastra UI mbah,

Spoiler for Sumber Tulisan
Page 1 of 11 |  1 2 3 4 5 6 >  Last ›
Home > LOEKELOE > SUPRANATURAL > Budaya > ★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★