Budaya
Home > LOEKELOE > SUPRANATURAL > Budaya > ★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★
Total Views: 5483 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 11 of 11 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 11

agung.wijaya - 22/03/2012 11:12 AM
#201

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 4
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 4

13. Apabila semua babahan sanga (9 / Sembilan lubang hawa) sudah terasa ada angin keluar dari tubuh, dan kita sering merasa kasihan terhadap diri sendiri, itu tandanya hari ajal kita sudah dekat, kurang dari 2 hari. Disinilah saatnya untuk mensucika segala anasir, sedangkan anasir itu adalah sebangsa khak yang berada didalam dat, sifat, asma, afngal. Adapun anasir badan itu berasal dari bum, api, angin dan air, yang diciptakan agar menjadi suci dan mulia kembali ke asalnya. Sempurna menyatu dengan anasir roh yang sumandha dalam wujud, ilmu, nur, suhud
Wujud berarti wahana, yaitu darah, karena darah ini yang menjadi kenyataan roh.
Ilmu berarti pengelihatan, yaitu penglihatan mata belaka, karena pengelihatan tad menjadi sarana melihat roh.
Nur berarti cahaya, yaitu cahaya yang meliputi tubuh, karena cahaya itu menjadi tandanya roh.
Suhud berarti saksi, yaitu nafas, karena nafas ini menjadi saksi adanya roh.
Sedang cara mensucikannya dengan bersemedi seperti tersebut dibawah ini
“ Segenap anasirku, yang berbentuk jasmaniah, jadilah suci dan mulia, sempurna menyatu dengan segenap anasirku yang berbentuk rohani. Bersih suci selamat kembali ke dalam keadaan sejati oleh kodratku “.
14. Apabila urat pergelangan tangan sudah terasa kendor, atau sekujur badan sudah keluar keringat bercucuran baik siang atau malam seperti orang yang kepayahan. Disini ada kalanya kita mempunyai perasaan bahwa badan dan sukma sudah mulai berpisah, ini menandakan hari ajalnya kurang dari sehari. Disitulah saat menyatukan badan dan sukma, seraya mengheningkan cipta, dengan ucapan dalam batin, seperti dibawah ini :
“ Allah yang dipersunting, maka Rasul lah yang menjadi walinya, Muhammad menjadi penghulunya, disaksikan oleh ke-empat malaekat. Ya itulah aku yang hendak menyatu dengan badanku, kupersatukan sukmaku. Rasaku sebagai wali dan dinaikkan oleh cahayaku, disaksikan oleh empat malaekat. Jibril adalah ucapanku, Mikail penciumanku, Israil pengelihatanku, Izro’il pendengaranku. Sri menyatu sempurna oleh kodratku “.
15. Ingkang kaping gangsal welas, manawi anggepok kulitipun sampun mboten karaos pera kumrisik, andadosaken arsep, utawi keteg ingkang wonten ugel-ugeling asta sampun mboten wonten, andadosaken uncadipun pramayaningkenaka, sarta pramananing mripat sampun sepem, andadosaken rupaking pandulu, rengating imba, tuwin garebeging talingan sampun kendel andadosaken bengeng sak nalika, ing wekasan gringgingen kang sarira lajeng kambet gandaning sawa, punika tondha sampun macating dinten kiyamat kita, badhe jumeneng pribadi wonten kahanan kita sejati.
Ananging manawi kirang awas, utawi emut terkadhang sisip sembiripun kalintung pangangkah kita. Sabab ing nalika punika ing panggenanipun kadhatengan rencana saking sedherek kita sekawan gangsal pancering pantarankita ingkang dumunung wonten ing badan kita pribadi, sami katingal badhe ngaru-biru dhateng kahanan kita kados ingkang kapratelakaken ing ngandhap punika :
1. Puser katingal kados celeng utawi segawon awarni cemeng, punika ngibaratipun ing dinten kiyamating jagad kaupamekaken dhatenging dakjalanat.
2. Erah katingal kados klabang, awarni abrit punika ngibaratipun ing dinten kiyamating jagad kaupamekaken dhatenging klabang kures.
3. Ari-ari katingal kados sawer naga warni jenar, punika ngibaratipun ing dinten kiyamating jagad kaupamekaken dhatenging dabatubarli.
4. Kawah katingal kados dewnawa warni pethak, punika ngibaratipun ing dinten kiyamating jagad kaupamekaken dhatenging yakjuja wamakjuja.
5. Mar kaliyan marti katingal kados tiyang jalu estri abusana sarwa ijo, punika ngibaratipun ing dinten kiyamating jagad kaupamekaken dhatenging wamaruda.
Riwayatipun manawi ing dinten kiyamating jagad, dhatenging bangsaipun dakjalanat gangsal perkawis wau, ing tembe badhe ngaru biru damel karisakan sakisining jjagad sedaya, lajeng kasirnakaken dening rijalolah gaib, inggih punika walige sul ngalam sesangga : 1. Nabi Khilir, 2. Nabi Ilyas, 3. Nabi Amiya, 4. Nabi Ngisa, 5. Sayidina Ngumar ibnu Umiya, 6. Seh Wa’is, Sayid Muhamad Kanapiyah, 8. Seh Senan, 9. Seh Malaya.

15. Apabila kulit tubuh itu telah terasa tidak padat berisi jika dipegang, sehingga menyebabkan dingin atau denyut nadi dipergelangan tangan sudah tidak ada/lemah, menyebabkan hilangnya sinar pada kuku, serta sorot mata sudah tidak bersinar hingga menyebabkan tidak dapat melihat. Gerak alis, dengung telinga sudah berhenti yang seketika menyebabkan bingung. Terakhir badan terasa kesemutan dan tercium bau bangkai, itu tandanya sudah sampai hari kiamat ajal kita, dan akan menuju ke alam kehidupan sejati.
Akan tetapi apabila kita kurang awas atau lupa, ada kalanya, salah langkah dalam mencapai tujuan kita. Sebab pada waktu tersebut, bersamaan pula datangnya gangguan-gangguan yang berasal dari keempat saudara kita dan saudara kelima yang lahir bersama kita, yang berada di dalam tubuh kita pribadi. Mereka bersama-sama muncul akan menggoda kita, demikianlah keterangan seperti dibawah ini
1. Puser, terlihat bagaikan babi hutan atau anjing berbulu hitam, itu dapat diibaratkan hari kiamat, diumpamakan juga sebagai datangnya dajalanat.
2. Darah terlihat bagai kelabang berwarna merah, itu ibarat hari akhir diumpamakan datangnya kelabang kures.
3. Ari-ari (tembuni) terlihat seperti ular naga berwarna kuning, itu ibarat hari akhir, diumpamakan datangnya dabatul arli.
4. Kawan (air ketuban) terlihat seperti raksasa berwarna putih, itu diibaratkan hari kiamat, diumpamakan datangnya yakmuja – wamakjuja.
5. Mar dan marti, terlihat bagaikan laki-laki dan wanita berpakaian warna hijau, itu ibarat harikiamat, diumpamakan datangnya aruta wamarruta.
Cerita mengenai bila hari kiamat tiba, yaitu datangnya lima macam dajalanat, lima macam tadi kelak akan menggoda dan merusak dunia, namun kemudia dipunahkan oleh rijalullah gaib yaitu walige sulngalam sesanga
1. Nabi Kilir, 2. Nabi Ilyas, 3. Nabi Armiya, 4. Nabi Isa, 5. Syaidina Ibnu Umiya, 6. Seh Wa’is, 7. Sayid Muhammad Kanapiyah, 8. Seh Senan, 9. Seh Malaya.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:17 AM
#202

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 5a
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 5a

Menggabing dinten kiyamat kita pribadi dhatenging rencana sandherek kita sekawan gangsal pancering pantara kita ingkang dumunung wonten ing badan kita pribadi punika, panangkisipun amung anakepaken rahsaning jati wisesa, tegesipun angeningaken angen-angen, inggih punika budi santosa, peputoning kawngku saking solah bawa, ing saben solah kita anteng, basa kita jatmika, amesthi sirep piyambak sakaliring rencana ingkang dados durgananing kiyamat kita. Ing riku lajeng karuwata salebeting cipta mawi angendelaken saniskara, pangruwatipun kados ingkang kasebut ing ngandhap punika :
“ Ingsun angruwat kadangingsun papat kalima pancer kang dumunung ananing badaningsun dhewe, marmati kakang kawah adhi ari-ari getih puser, sakehe kadang ingsun kang ora katn kang ora karawatan, utawa kadangingsun kang metu saka ing marga ina, sarta kadang ingsun kang metu bareng sedina kabeh padha sampurna, nirmala, waluya kahanan jati dening kodratingsun “.
Mengenai hari akhir kita pribadi, yaitu apabila godaan dari keempat saudara dan kelima saudara baku kita yang berada didalam badan kita itu datang, maka pemunahnya ialah dengan cara mengendapkan rasa jati wisesa, artinya mengheningkan angan-angan, yaitu jika sikap kita tenang, tutur bahasa kita sopan pasti segenap godaan dan gangguan jahat yang datang pada kita akhirnya hilang dengan sendirinya. Kemudia punahkanlah dengan cipta seraya bersemedi, demikianlah caranya :
“ Saya membebaskan diri dari ke empat saudar dan saudara saya yang kelima, yang baku yang berada dibadanku sendiri. Demikian pula kakak kawah (air ketuban) adik ari-ari (tembuni), darah pusar dan segenap saudaraku yang tak kelihatan maupun yang tak terawat. Atau saudaraku yang keluar dari marga ina (kemaluan wanita), serta saudaraku yang lahir bersama sehari. Semua saya harapkan menjadi sempurna, bersih suci, selamat kembali ke dalam keadaan sejati oleh kodratku “.
Manawi sampun makaten lajeng andadosaken sumelanging cipta, lajeng dhat dhatan engetan kita, andarbeni panginten manawi badhe dumugi ing janji. Temahan kendho hardaning karsa, ing riku dipun ttag sarta santosa salebeting galih kita, lajeng anyipta mancad dhateng sangkan paraning tanajultarki, mawi ngendelaken saniskara, pamancadipun kados kasebat ing ngandhap punika :
“ Ingsun mancad saka ing alam insan kamil tumeka ing alam ajesam, nuli tumeka alam misal, nuli tumeka alam arwah, nuli tumeka ing alam wakhidiyat, nuli tumeka maring wahdat, nuli tumeka maring akahadiyat, nuli tumeka ing alam insan kamil maneh, sampurna padhang tarawangan saka ing kodratingsun ”.
Setelah itu, terasa hati kita berdesir seperti mendengar suara buluh bambu yang bergesekan, menyebabkan timbulnya perasaan was-was. Ingatan kita menjadi resah, mengira bahwa saat ajal sudah tiba, ini menyebabkan kendornya semangat. Disitu hati kita diatur dan disentosakan, lalu mengheningkan cipta bersetumpu menuju ke asal tujuan tanajul tarki, sedang cara bersetumpu tadi seperti demikian :
“ saya bersetumpu dari alam insan kamil terus menuju alam ajsam, dan mencapai alam misal, lau melaju sampai di alam arwah dan selanjutnya menuju alam wakhadiyat. Selanjutnya sampai di wahdat dan terus ke alam akahadiyat, dan selanjutnya masuk ke alam insan kamil lagi. Sempurna terang benderang oleh kodartku “.
Manawi sampun makaten nunten kekonanging netra kita katingal pating kalepyar sami medal tanpa antawis amratandhani timbuling vahya nur muhammad kawistara gumilang gilang wonten ing wadana kita, ngalamat badhe binuka kijabing Pangeran Kang Maha Suci, meh katingalipun sakathahing cahya, ing riku lajeng anyip toa ambirat asaling cahya satunggal-satunggal kasampurnakaken saking kodrat kita supados sampun kalimputan dening cahya ingkang sami andadosaken durgamaning sangkan paran, makaten pambiratipun salebeting cipta mawi angendelaken saniskara.
“ Cahya ireng kadadosaning napsu aloamah sumurepa maring cahya kang abang. Cahya abang kang kadadosaning napsu amarah sumurupa maring cahya kang kuning. Cahya kuning kang kadadosaning napsu supiyah sumurupa maring cahya kang putih. Cahya putih kang kadadosaning napsu muthmainah sumurupa maring cahya kang amoncawarna. Cahya amoncawarna kang kadadosaning pramana sumurupa maring dat kang cahya ingsun kang wening mancur moncorong gumilang tanpa wewayangan, byar sampurna padhang terawangan ora ana katon apa-apa, kabeh panakalimputan dening dat ingsun denig kodrat ingsun “.
Jika sudah seperti itu, maka pengelihatan mata terus menjadi berkunang-kunang, ini suatu tanda keluarnya cahaya nur muhammad, yang terlihat bersinar terang pada wajah kita. Itu menandakan bahwa kijab Allah Yang Maha Suci akan terbuka. Disini terlihat hampir semua macam cahaya, lalu ciptalah untuk menghilangkan satu demi satu cahaya tadi, disempurnakan oleh kodrat kita. Agar tidak terpengaruh oleh cahaya yang membahayakan asal tujuan tadi, maka demikian cara menghilangkannya di dalam hati secara bersemedi :
“ Sinar hitam terjadi dari nafsu loamah, masuk kedalam sinar yang merah. Cahaya merah berasal dari nafsu amarah masuk kedalam sinar yang kuning. Cahaya kuning timbul dari nafsu sufiyah, dan terus memasuki cahaya putih. Cahaya putih ini terjadi dari nafsu muthmainah, ter memasuki ke dalam cahaya yang berwarna warni. Cahaya yang berwarna warni tadi terjadi dari pengelihatan yang sempurna masuk ke dalam dat yang bersinar jernih. Memancar terang benderang merata ke segenap arah tanpa ada bayangan dan tak terlihat suatupun. Semuanya sudah faham karena tertutup oleh (kelebihan) dat Ku, dan Kodrat Ku “.
Ing nalika punika uoami wonten ingkang karaos punapa-punapa ing badan kita, angusapa jaja kaping tiga. Upami angraos sirep badhe sare, angusapa palarapan kaping tiga. Upami ngaraos badhe supe, angusapa embun-embun kaping tiga.
Ing riku lajeng tata-tat dandos kados ing ngandhap punika patrapipun.
1. Wiwit sedhakep suku tunggal nutupi babahan hawa sanga, darijing asta sami antuk ing selaning driji kados ngapurancang, jempoling aben sami jempol ethoking nglebet kang agathuk lajeng tumumpang ing jaja, dene leresing sipatipun lawan tengahing jaja, salonggaring siku awit jempol suku kapanggihaken sami jempol suku den papak, polok kapanggihaken kaliyan polok den gathuk, dhengkul kapanggihaken dengkul den rapet, pajaleran sak landhunganipun sinipat kaliyan jempol suku sampun ngantos katindhihan.
2. Nunten amawas pucuking grana den sipat ing jaja demugi ing puser, ing pajaleran, ing jempol suku, lajeng angeningaken cipta supados santosa sampun ngantos uws sumelang ing panggalih.
3. Nunten angeremaken netra ingkang alon, angingkemaken lathi kang dhamis, waja gathuk sami waja kang aradin. Lidhah kabekuk manginggil kapadelakaken ing cethak, sak upami lidhah kita mboten dumugi ing cethak inggih punika nandhakaken rah saning atma kita sampun wiwit alelampah saking ngandhap sumengka manginggil, ing riku lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi.
4. Nunten anata panjing wijiling napas ing sak nalika lajeng wiwit anyipta matrapakaken panjenenganing dat kados ingkang kasebut wonten wewawrahing kitab khayataun nupus inggih punika sarahing kitab karikul ngaripin, mupakat kaliyan suraosipun kitan ngundatul anwar ing dalem bab ngakidatul tokhid amrasabenaken kados warah ing ngandhap punika.

Diwaktu itu andaikata terasa ada perubahan dalam tubuh kita maka usaplah pusar ini tiga kali. Andaikata merasa bingung seperti mabuk usaplah dada tiga kali. Andaikata merasa mengantuk dan hendak tidur, usaplah dahi tiga kali. Seandainya merasa terlupa usaplah ubun-ubun tiga kali.
Pada saat itu bersiaplah dan berdo’lah dengan cara seperti tercantum di bawah ini :
1. Diawali dengan sikap semedi sendhakep suku tunggal nutupi babahan hawa sanga, jari tangan saling menyilang di antara jari jemari, ya seperti sikap orang ngapurancang. Ibu jari saling bertemu, telapak tangan yang menyatu tadi lalu ditempelkan di dada, tepat di tengah dada. Adapun kaki mulai dari ibu jari kaki kiri disejajarkan rapat dengan ibu jari kaki kanan, mata kaki kiri dan kanan di rapatkan. Kedua lutut di rapatkan, kemaluan dengan buah pelir diluruskan searah dengan ibu jari kaki, jangan sampai terjepit.
2. Pandangan mata ke arah ujung hidung, diluruskan ke arah dada, pusar, kemaluan hingga ibu jari kaki. Lalu mengheningkan cipta, supaya sentosa jangan mempunyai rasa was-was dalam hati.
3. Selnajutnya mata dipejamkan perlahan-lahan, bibir dikatupkan dengan manis, gig atas bawah dirapatkan dengan rapi, ujung lidah di tekuk keatas hingga menempel di langit langit. Andaikata ujung lifah kita sudah tidak sampai dilangit-langit, itu tandanya rasa nyawa kitatelah mulai merayap dari bawah ke atas. Saat itu semua serahkanlah sepenuhnya pada dat kita pribadi.
4. Jalan pernafasan supaya diatur dan saat itu mulailah semedi menerapkan adanya dat seperti tertera di kitab khayatun nupus. Yaitu petunjuk dari kitab karikul ngaripin, yang isinya sejalan dengan isi kitab ngumdatul anwar, dalam bab ngakidatul tauhid. Sedang keterangnya seperti dibawah ini.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:19 AM
#203

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 5b
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 5b
Yogya kawikanana sakathahing ingkang asipat kawula punika yekti kadunungan ngaral basariyah, sarta sami anandhang jawaliyah sadaya. Tegesipun pepalanging manungsa punika sami kenging ewah gingsir, inggih punika dados pratandhanipun apesing kawula. Kayektosan salebeting adam kukni asring mawi supe, sarta angraos kadhatengan cahya inkang andadosaken durmamaning sangkan paran, katingalipun saking pangraosaing pramana, awit kala angangkat badhe karaosipun saranduning badan kita kei pating garining kados wuruning apyun. Ing riku ame ngenga napas saking sawetawis dangunipun, sarta mawi angendelaken saniskara lajeng anyiptoa amasang pangasihan dhateng para tumindak sadaya kados makaten :
“ Sakehing titahingsun kabeh, kang padha andulu kang padha karungu, padha asih welasa marang ingsun saka ing kodrat ingsun “.

Hendaknya diketahui bahwa segenap yang berifat makhluk itu pasti memiliki ngaral basariyah, serta akan mengalami jawaliyah. Artinya bahwa rintangan manusia itu pasti mengalami perubahan. Justru itulah suatu tanda bahwa manusia bersifat lemah. Ini terbukti di dalam adam kukmi manusia tadi sering kali lupa, serta merasa melihat cahaya yang menyebabkan terganggunya asal tujuan ini. Dapat terasa di dalam pengelihatan batin, bahwa itu dikarenakan dikala akan memulainya, di sekujur tubuh kita terasa mencabai seperti orang mabuk candu. Pada saat tersebut tahanlah nafas sementara, dan ucapkan do’a serta ciptalah pekasih bagi segala makhluk, demikian caranya.
“ Semua umatku, yang melihat dan mendengarkan aku, belas kasihanlah kepadaku, ya karena kodratku “.[/SIZE]
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:22 AM
#204

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 6
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 6

Nunten amengeng napas kawedalaken saking grana kang alon sampun ngantos kasesa. Manawi sampun sareh amengenga napas malih saking sawatawis dangunipun, inggih mawi angendelaken saniskara lajeng anyiptoa kemayan dhateng para makhluk ingkang sami angaru biru utawi mboten angendelaken dhateng jisim kita kados makaten :
“ Sakehing makhlukingsun kabeh, kang opa ngendahake maringsun. Padha kaprebawa ing kasayan dening kodratingsun “.
Nunten pamengenging napas kawedalaken saking lenging grana malih kang alon sampun kasesa.
Manawi sampun sareh mengenga napas malih saking sawatawis dangunipun, inggih mawi angendelaken saniskara, lajeng anyipta narik dhateng para akrap sak panginggil sak pangandhap ingkang sampun sami ngajak kasampurnakaken kados makaten.
“ Yoganingsun sak pandhuwur sak pangisor kabeh, kangwis padha mulih jaman karamating alame dhewe-dhewe, padha suci mulya sampurna kaya ingsun saka ing kodratingsun “.
Nunten amegenga napas, pamengenging napas kawedalaken saking lenging grana malih ingkang alon sampun kasesa.
Manawi sampun sareh amegeng napas malih saking sawatawis dangunipun. Inggih mawi angendelaken saniskara, lajeng anyipta ambabar karaharjaning turun dumunung dhateng tedhak turun kita ingkang sami kantun sadaya kados makaten.
“ Turasingsun kang maksih padha kari ana ing alam donya kabeh, padha nemua suka bungah sugih singgih aja ana kang kakurangan, rahayu selameta sak pandhuwure sak pangisore saka ing kodratingsun “.
Nunten pamengenging napas kawedalaken saking lenging grana malih alon-alon sampun kasesa.
Manawi sampun sareh amengenga napas malih saking sawetawis dangunipun, inggih mawi angendelaken saniskara, lajeng anyipta angkukut gumelaring alam donya kasampurnakaken sadaya kados makaten.
“ Ingsun andakake ngalam donya sak isen-isene kabeh iki, yen wis tutuk ing wewangene, ingsun kukut mulih mulya sampurna dadi sawiji kalawan kahananingsun maneh saka ing kodratingsun “.
Nunten pamengenging napas kawedalaken saking lenging grana malih ingkang alon sampun kasesa, lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi.
Ing nalika punika karaos ingsedipun rahsaning atma kita, raosipun saranduning badan kita pating prinding mawi mengkirig sarta marinding kados ajri. Mboten antawis dangu dlamakan kita asrep mawi kami sumeten, lajeng wonten ingkang katingal saking pangraosing pramana mawi pepangkatan kapratelakaken ngandhap punika.

Kemudian tahanlah nafas dan hembuskanlah nafas itu perlahan-lahan lewat hidung jangan tergesa. Kalau sudah tenang tariklah napas dan tahanlah sementara, seraya mengheningkan cipta memasang mantra bagi para makhluk yang menggoda atau yang tidak mengindahkan badan kita seperti dibawah ini.
“ Segenap makhluk yang tidak menghormatiku, terkenalah kamu oleh ajiku karena kodratku”.
Selanjutnya nafas yang ditahan tadi dikeluarkan lewat hidung, perlahan-lahan. Jika sudah cukup tenang tariklah nafas lagi dan tahanlah, sekaligus hening menyatukan perasaan dan mencipta untuk mendekatkan segenap keluarga dari atas sampai bawah yang sudah meninggal, sempurnakan dengan cara seperti berikut.
“ Anak-anakku semua yang telah meninggal dari atas hingga bawah, yang kembali keasalmu sendir-sendiri. Dalam keadaan suci dan mulia sempurnalah seperti aku, oleh kodratku “.
Kemudian nafas yang ditahan tadi dihembuskan melalui hidung perlahan-lahan, jangan tergesa-gesa. Jika sudah tenang, tariknafas dan tahanlah sementara dan hening menyatukan pikiran lalu ciptalah kebahagian bagi keturunan kita yang masih tertinggal (hidup) semua, secara demikian.
“ Segenap keturunanku semua, yang masih hidup di dunia fana, aku mendo’akan agar kalian menemukan kebahagian dan kesenangan serta kekayaan. Jangan ada yang kekurangan, selamat sejahtra dari atas hingga bawah, ya oleh kodratku”.
Selanjutnya lepaskan nafas yang ditahan, keluarkan lewat hidung perlahan-lahan. Jika sudah tenang tahanlah untuk beberapa lama, lupakanlah segalanya dan ciptalah untuk mengemasi keadaan dunia, semuanya disempurnakan sebagai berikut.
“ Saya menjadikan dunia beserta seluruh isinya, bila sudah sampai saatnya, akan saya kemasi kembali dan saya sempurnakan menjadi satu lagi dengan keadaanku oleh kodratku “.
Lalu nafas dikeluarkan kembali lewat hidung perlahan-lahan, selanjutnya berserah diri kepada dat kita pribadi. Pada saat itu terasa ada perubahan pada jiwa kita, yaitu seluruh badan kita merasa meremang, bulu kuduk berdiri seperti orang ketakutan. Sebentar kemudian telapak kaki terasa dingin dan kesemutan. Lalu merasa seperti melihat (dalam perasaan kita) sesuatu yang terbagi-bagi dalam tahapan, jelasnya seperti dibawah ini.

1. Ingkang sak angkatan wiwitan, manawi rahsaning atma kita karaos mingset awit saking jempol suku kiwa tengen lajeng katinggal saking pangraos kados wonten kukus cemeng medal saking badan kita pribadi, punika mratandhani larading erah kita kang asurat cemeng. Ing riku lajeng anarika napas saking sawatawis dangunipun, sarta mawi angendelaken saniskara. Lajeng nyipta angracut jisim kita kados makaten.
“ Jisim ingsun kari ana ngalam donya, yen awis ana karamat, daging, getih, balung. Sungsum sak panunggalane kabeh, asale sak ing cahya muliha maring cahya, sampurna bali marang ingsun maneeh saka ing kodratingsun “.
Nunten panariking napas kawedalaken saking lenging grana kang alon.
Sasampunipun makaten rahsaning atma kita karaos kendel wonten ugel-ugel suku sakaliyan. Ing nalika punika waktunipun kadhatengan cahya mijil saking badan kita pribadi warni kados bungkalamukan mega pethak. Salebeting cahya katingal sipating rerupan wujud manungsa pethak abusana jenar, wuwusipun angaken nami malaekat utusaning para Nabi. Poma sampun ngantos kaimanaken ing sak wiraosipun, sabab punika wewayangan dating manah kita pribadi. Ing riku anarika naaps saking sawetawis dangunipun, sarta mawi angendelaken saniskara, lajeng nyipta musus budi makaten.
“ budiningsun kang metu saka ati maknawi, ati sanubari, ati suweda, ati puat, ati siri sapanunggalane kabeh, ingsun pusus dadi sawiji dumung sajroning angen-angen, angirup karkating jasad saking kodratingsun “.
Nunten panariking napas kawedelaken saking lenging grana malih kang alon, lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi.

Tahap pertama ialah jika rasa jiwa kita terasa bergeser dari ibu jari kaki kiri-kanan, lalu terlihat perasaan kita seperti ada asap hitam keluar dari badan kita sendiri. Itu menandakan mengeringnya darah kita yang berwarna hitam. Pada saat tariklah nafas sedalam-dalamnya, serta lepaskan segalanya dan ciptalah untuk menyempurnakan badan kita sebagai berikut :
“ Badanku tertinggal di dunia fana, bilamana telah ada jaman keramat daging, darah, tulang, sumsum, dan sebagainya, yang berasal dari cahaya maka kembalilah kepada cahaya. Sempurnalah kembali kepadaku lagi karena kodratku “.
Lalu hembuskan nafas kembali melalui hidung dengan perlahan-lahan. Sesudah itu rasa jiwa kita terasa berhenti dipergelangan tangan dan kedua kaki. Pada saat itulah datangnya cahaya yang keluar dari badan kita pribadi berupa seperti embun bercampur awan putih. Di dalam cahaya tadi terlihat sosok manusia putih yang berpakaian kuning. Dalam pengakuannya bernama malaikat utusan dari para nabi. Ingat jangan sampai kau perhatikan, apa yang dikatakan, sebab hal itu terjadi dari bayangan dat kita sendiri. Pada saat tersebut terjadi dari bayangan dat kita sendiri. Pada saat tersebut tariklah nafas sedalam-dalamnya, dan hentikan segalanya, lalu ciptalah serta pusatkan pikiran kita demikian.
“ Budiku yang keluar dari maknawi, hati sanubari, hati suweda, hati puat, hati siri dan sebagainya, saya kumpulkan menjadi satu, dan kami masukkan ke dalam ingatan, menghidupi kekuatan tubuh oleh kodratku “.
Lalu hembuskan nafas lewat hidung perlahan dan pasrah berserah diri kepada dat kita pribadi.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:23 AM
#205

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 7
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 7

2. Ingkang sak angkatan kaping kalih, manawi rahsaning atma kita karaos mingset malih, awit saking ugel-ugeling suku sakaliyan, lajeng katingal saking pangraos kados kukus abrit medal saking badan kita pribadi, punika mratandhani larading erah kita kang asipat abrit. Ing riku ana rika napas saking sawatawis dangunipun sarta mawi angendelaken saniskara, lajeng anyipta muntu napsu kita kados makaten.
“ Napsuningsun loamah, amarah, supiyah, muthmainah, sak hawane kabeh ingsun puntu dadi sawiji dumunung sajroning karsa, angirup karkating budi saka ing kodratingsun ”.
Nunten panariking napas kawedelaken saking lenging grana kang alon, lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi.
Sasampunipun makaten rahsaning atma kita karaos kendel ing jengku, lekas anarik kateging suku sakaliyan. Ing nalika punika waktunipun kadhatengan cahya mijil saking badan kita pribadi malih. Salebeting cahya katingal peksi warnipun kados wuwusipun angken nama burak, amalampah katitihana dhateng swarga.
Poma, sampun ngantos kaimanaken ing sawiyosipun sabab menika wawayangan dating manik kita pribadi, wimbuh dhateng soroting jantung kita pribadi, wimbuh dhateng soroting jantung kita pribadi. Ingsriku anarika napas saking sawatawis dangunipun sarta mawi angendelaken saniskara, lajeng anyipta angimpun roh kita kados makaten.
“ Roh ingsun jasmani, nabati, napsuni, rohani, rahmani, nurani, hilapi sapanunggalane kabeh, ingsun impun dadi sawiji dumunung sajroning sedya, angirup karkating napsu saka ing kodratingsun “.
Nunten paraiking napas kawedelaken saking lenging grana malih kang alon, lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi.
Tahap kedua ialah bila denyut atma kita dari pergelangan kedua kaki terasa bergeser lagi. Lalu dari perasaan terlihat seperti asap merah keluar dari badan kita pribadi, itu menandakan menhilangnya darah kita yang bersifat merah. Pada saat itu tariklah nafas dalam-dalam, serta pusatkan pikiran dan lupakan segalanya, serta ciptalah sebagai penutup nafsu kita seperti berikut.
“ Nafsuku luamah, amarah, supiyah, mutmainah, dengan segenap kawannya, aku persatukan di dalam satu kehendak, menghirup kekuatan budi karena kodratku “.
Segera hembuskan nafas perlahan-lahan lewat hidung dan pasrah berserah kepada dat kita pribadi. Sesudah demikian denyut atma terasa berhenti di lutut, mulai menarik denyut kedua kaki. Pada saat tersebut datanglah sinar yang keluar dari badan kita. Didalam cahaya tadi terlihat seekor burung yang berbentuk seperti lebah, dia mengaku bernama buraq, yang berjalan di kendarai menuju surga. Ingat jangan kau yakini ucapannya, karena dia itu penjelmaan dari dat manik kita, ditambah sinar jantung kita pribadi. Pada saat itu tariklah nafas dalam-dalam, dan hentikan segala-galanya, dan ciptalah untuk menghimpun roh kita sebagai berikut.
“ Roh jasmaniku, babati, nafsuni, rohani, rahmani, nurani, hilapi dan lain-lain, semua saya persatukan di dalam satu kehendak, menghirup kekuatan amarah karena kodratku “.
Setelah itu hembuskan nafas perlahan-lahan lewat saluran hidung, lalu pasrah berserah kepada dat kita pribadi.
3. Ingkang sak angkatan kaping tiga, manawi rahsaning atma kita karaos mingset malih awit saking jengku sakaliyan kasarengan anarik rahsaning atma kita ingkang karaos mingset saking jengku panunggiling driji asta kiwa tengen, lajeng katingal saking pangraos kados wonten kukus jene medal saking badan kita pribadi, punika mratandhani larating erah ingkang semburat jenar, nunten saantawis rahsaning atma kita ingkang mingset saking jengku kendel wonten ing walakang, sareng kaliyan rahsaning atma kita ingkang mingset saking panungguling driji asta kiwa tengen karaos kendel wonten ugel-ugeling asta kalih pisan. Ing nalika punika waktunipun kadhatengan cahya mijil saking badan kita malih, salebetipun katingal wonten tiyang jaler bagus warninipun, paningal kados kilat, wuwusipun giri-giri paksa damel gara godha, lesanipun tansah medal latu, swara kados gelap. Poma! Sampun ngantos kagingsir ing cipta, sabab punika wawayangan dating budi kita pribadi. Ing riku anarika napas saking sawatawis dangunipun sarta mawi angendelaken saniskara, lajeng anyipta anuntumaken rahsa kita kados makaten.
“ Rahsaningsun kang tumerah saka ing sir ibdadi, sir kahari, sir kamali, sir ngaji, sir khakiki, sir wahdi, ingsun tuntumaken dadi sawiji sajroning cipta angirup karkating roh saka ing kodratingsun “.
Nunten panariking napas kawedalaken saking lenging grana kang alon, lajeng pasrah nalongsa dhateng dat kita pribadi.
Tahap ketiga yaitu rahsa atma (jiwa) kita terasa beralih lagi, mulai dari kedua lutut bersamaan pula terasa tarikan rasa atma kita yang berubah dari lutut, jari tangan tengah kiri dan kanan. Lalu dari perasaan kita terlihat ada asap kuning keluar dari badan kita pribadi, itu menandakan bahwa darah kita yang berwarna kuning mengering. Tak lama kemudian rasa atma kita yang beralih dari lutut terasa berhenti di belakang, bersamaan dengan atma yang beralih dari jari-jari tangan tengah, kiri dan kanan terasa berhenti di kedua pergelangan tangan. Pada saat itu datanglah cahaya yang keluar dari badan kita. Di dalamnya terlihat ada seorang laki-laki berwajah tampan, cahaya matanya bagaikan kilat. Kata-katanya menakutkan dan membuat gelisah dari mulutnya terus menerus keluar api dan suaranya bagaikan guntur.
Ingat ! jangan sampai rasa ciptamu goyah, sebab itu adalah bayangan dat budi kita pribadi. Disitu tariklah nafas sedalam-dalamnya, serta hentikan segalanya, lalu pusatkan pikiran untuk menyatukan rasa kita seperti berikut.
“ Rasaku yang keluar dari sir ibdadi, sir kohari, sir kamali, sir ngaji, sir hakiki, sir wahdi, semuanya saya persatukan menjadi satu di dalam cipta, menghirup kekuatan roh karena kodartku “.
Lalu nafas yang ditahan tadi dikeluarkan lewat hidung perlahan-lahan, lalu pasrah kepada dat kita pribadi.
4. Ingkang sak angkatan kaping sekawan, manawi rahsaning atma kita karaos mingset malih, ingkang saking walakang kasarengan narik rahsaning atma kita ingkang karaos mingset awit saking pucuking murat sareng lawan rahsaning atma kita ingkang mingset saking ugel-ugeling asta kalih pisan, lekas narik keteking asta sakaliyan, lajeng katingal saking pangraos kados wonten kukus pethak medal saking badan kita pribadi, punika mratandhani larating erah kita kang asemu pethak, nunten ing sak antawis, rahsaning atma ingkang mingset saking walakang utawi saking pucuking murat sami karaos kendel wonten puser, ingkang saking ugel-ugeling asta kalih pisan karaos kendel wonten ing sikut kalih pisan, boten antawis dangu napas kita kawit suda amung kantun kawan keteg leres. Sabab ingkang kasebut wonten salebeting kitab kayatun nupus etanging napasing tiyang saras sareh punika ing dalem sak ambegan gangsal tengah ketek, ing dalem kalih ambegan dados sangang keteg leres. Ing nalika punika waktunipun kadhatengan cahya mijil saking badan kita malih, alimengan kados petenging dalu, salebeting cahya katingal kados kaca, salebeting kaca katingal wonten sesotya gumilang gilang, salebeting sesotya wonten tiyang estri semunipun kados angacarani. Poma! Sampun ngantos kagimir reping cipta, sabab punika wawayangan dating napsu kita pribadi, ing riku sampun andungkap dumugining jaman keramatolah, dipun saronta nunten anarika napas saking sawetawis dangunipun, sarta mawi angendelaken saniskara, lajeng anyipta ngumpulaken kawula gusti kados makaten.
“ Ingsun dating Gusti kang asipat Esa, anglimputi ing kawulaningsun, tunggal dadi sak kahanan, sampurna saka kodratingsun “.
Nunten panaraiking napas kawedalaken saking lenging grana kanthi alon, lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi.
Tahap keempat ialah jika rasa atma kita dari selakang terasa beralih lagi, dan bersamaan menarik rasa kita yang terasa bergeser dari ujung urat bersamaan pula dengan beralihnya rasa atma kita dari kedua pergelangan tangan yang mulai menarik denyut nadi kedua tangan. Segera dalam perasaan terasa ada asap putih keluar dari badan kita pribadi, itu menandakan hilangnya darah kita yang berwarna putih. Tidak lama kemudia rasa atma kita yang bergeser dari selakang atau dari ujung urat terasa terhenti di pusar. Sedang yang dari kedua pergelangan tangan kita, terasa berhenti di kedua siku. Sebentar kemudia nafas kita mulai mengendor, hanya tinggal empat denyut saja.
Padahal tertulis dalam kitab kayatun nufus hitungan pernafasan orang sehat dan tenang itu, sekali bernafas jumlah denyut nadinya empat setengah. Jadi selama dua kali bernafas ada sembilan kali denyutan. Pada saat tersebut terlihatlah cahaya keluar dari badan kita lagi, gelap seperti gelapnya malam. Di dalam cahaya tadi terlihatlah seperti sebuah kaca, di dalam kaca itu terlihat ada permata yang gemerlapan. Sedang di dalam permata tersebut ada seorang wanita wanita yang sikapnya seperti menyambut (mempersilahkan).
Ingat, batinmu jangan sampai tergosa sebab itu hanya bayangan dari dat nafsu kita pribadi. Disitu sudah hampir tiba saatnya jaman karamatullah. Segeralah menarik nafas sedalam-dalamnya, serta menghentikan segala pikiran, ciptalah untuk menyatuka kawula dan gusti seperti berikut.
“ aku dat dari Gusti yang bersifat Esa, melingkupi kawulaku, menyatu dalam satu keadaan sempurna karena kodratku “.
Selanjutnya tarikan nafas di hembuskan melalui hidung perlahan-lahan, pasrah berserah kepada dat kita pribadi.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:24 AM
#206

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 8
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 8

5. Ingkang sak angkatan kaping gangsal, manawi rahsaning atma kita karaos mingset malih awit, saking puser manginggil, lekas anarik keteking pajaleran, manawi estri keteging baga, sareng kaliyan rahsaning atma kita mingset malih saking sikut kalih pisan, lajeng katingal saking pangraos kados wonten kukus ijo medal saking badan kita pribadi, punika amratandhakaken larating erah kita kang asorot ijo, nunten sak antawis rahsaning atma kita ingkang mingset saking puser karaos kendelsaking ing jaja, ingkang saking sikut kalih pisan karaos kendel wonten ing sesalang lajeng anunggil wonten ing sak madyaning jaja. Mboten antawis dangu napas kita suda malih amung kantun tigang keteg. Ing nalika punika waktunipun kadhatengan cahya mijl saking badan kita malih warninipun kados mega, angadeg saking pulung galih demugi ing sirah. Salebeting cahya ketingal sipating rerupan warni-warni tanpa etangan, sami angaken nami malaekat badhe amethuk ing kita. Poma! Sampun ngantos kenyut ing cipta, sabab punika wawayangan dating sukma kita pribadi. Ingriku sampun wiwit angambah salebeting jaman karamatuloh. Dipun santosa, nunten anarika napas saking sawatawis dangunipun sarta mawi angedelaken saniskara, lajeng anyipta angrakit karatoning dat kita Kang Maha Mulya kados makaten.
“ Ingsun Dat Kang Maha Luhur, jumeneng ratu agung amurba amisesa kang kawasa andadekake karatoningsun kang agung maha mulya. Ingsun mengku sampurna sak kepraboningsun, sangkep sak isining karatoningsun, pepak sak balaningsun kabeh ora ana kangkekurangan, byar gumelar dadi sak ciptanipun, ana sak sedyaningsun, teka sak karsaningsun kabeh saka ing kodratingsun “.
Nunten panariking napas kawedalaken saking lenging grana malih kangalon, lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi.


Tahap kelima, yaitu jika rasa jiwa kita terasa bergeser lagi, mulai dari puser naik ke atas, dan mulai menarik denyut kemaluan laki-laki. Kalau wanita dari boga, bersama dengan rasa dari jiwa kita yang bergeser lagi dari kedua siku. Lalu dari perasaan terlihat seperti ada asap berwarna hijau keluar dari badan kita pribadi. Itu menandakan hilangnya darah kita yang berwarna hijau. Tak berapa lama lagi rasa atma kita yang bergeser dari pusat terasa berhenti di sesalang, lalu menyatu di tengah dada. Sebentar kemudian nafas kita mengendor lahi, hanya tinggal tiga denyut saja. Pada waktu itu timbullah cahaya yang keluar dari badan kita, berwarna seperti awan, berdiri dari ulu hati, sampai di kepala. Di dalam cahaya tadi terlihat berbagai bentuk (bayangan) banyak sekali, semua mengaku bernama malaikat yang hendak menjemput kita.
Ingat! Jangan sampai terpikat dalam cipta, sebab sebenarnya itu bayangan dari dat sukma kita pribadi. Disitu sudahmulai merambah ke dalam jaman keramatullah. Kuatkanlah lalu tariklah nafas sedalam-dalamnya, tenangkan hentikan segala pemikiran dan ciptalah untuk menyusun kerajaan dat kita yang maha mulia, seperti di bawah ini.
“ Aku dat yang maha tinggi, bertahta sebagai raja besar, berhak berkuasa membuat kerajaanku yang agung dan maha mulia. Aku sempurna menguasai jabatanku lengkap se isinya di dalam istanaku. Juga dengan laskarku, semua tersedia tak ada yang kurang. Jadilah apa yang kuciptakan, tersedialah apa yang ku inginkan semua tersedia karena kehendakku, ya sebab dari kodratku “.
Segera nafas yang ditahan itu dihembuskan perlahan-lahan lewat hidung, dan pasrah berserah kepada dat kita pribadi.


6. Ingkang sak angkatan kaping nem. Manawi rahsaning atma kita karaos mingset malih awit saking saking sak madya ning jaja, lajeng katingal saking pangraos kados wonten latu sumirat medal saking jaja kita pribadi, punika mratandhani atering sakaliring jaringan kita salebeting guwa garba sami samengka dhateng pulung manah, lajeng maras kita tumungkep ing galih, andadosaken sesgipun ing napas, amung kantun kalih keteg temah amurukaken keleting jlagra, ingriku anarika napas saking kiwa tengen ka kumpulaken wonten ing puser, lajeng katarik manginggil leres ingkang sareh, kendel tinata wonten jaja, dipunenget sampun ngantos tumpang suh kumpuling napas, tanapas, anpas, nupus.
Napas punika tetangsuling jisim, dumunung wonten manah suweda, tegesipun woding manah, wahananipun dados angin ingkang medal saking badan kemawon, marginipuning lesan. Tanapas punika tetangsuling manah, dumunung wonten ing puser, wahananipun dados angin kang manjing dhateng badan kemawon, wedalipun saking grana.
Anpas punika tetangsuling roh, dumunung wonten ing jantung, wahananipun dados angin kang tetep wonten ing lebet kemawon, manawi medal saking talingan.
Nupus nalika punika tetangsuling rahsa, dumunung salebeting manah pungat kang pethak, inggih punika wonten ing woding jejantung, wahananipun dados angin kang medal angiwa nengen saking badan, anunggil kaliyan keteking jongga, pakartinipun anglimputi sakaliring jasmani kaliyan rohani.
Manawi sampun kumpul dados satunggal, napas, tanapas, anpas, nupus wau lajeng katarik manginggl ingkang alon, demugi ing tenggak punika kasarengan rahsaning atma kita ingkang mingset saking sak madyaning jaja karaos kendel wonten ing riku, lajeng anyipta maha suci, hanyucekaten ing dat kita kados makaten.
“ Ingsun dat kang Maha Suci asipat Langgeng, kang amurba amisesa kawasa, kang sampurna nirmala waluya ing jatiningsun kalawan kodratingsun “.
Nunten panariking napas kawedalaken saking lenging grana, malih ingkang alon, lajeng pasrah analongsa dhateng dat kita pribadi, mboten antawis dangu napas kita sampun suda malih namung kantun sak ketek, tegesipun sareng kemawon kaliyan ebahing ketek kita. Ing nalika punika waktunipun kadhatengan cahya mijil saking badan kita malih, agengipun namun sarema katingal ngadeg ing larapan kita, nunteng manjing dhateng netra, tumurun dhateng karna, dhateng karna, dhateng grana, dhateng lesan, dhateng murda, medal malih kados lintang minggah dhateng puser lajeng amurut dhateng jaja, dhateng jangga, demugi ing embun-embunan, kasat mata saking sak lebeting cipta maning dhateng utek, lajeng wonten ingkang katingal saking pangraos kados tiyang lenggah ing arahing tengen kita, angaken malaekat badhe amedalaken cahya saking sak lebeting utek kabekta dhateng khalaratulah. Ing riku sampun kasupen sarta prayitna ambok manawi manjing ing dalem panasaran, sabab punika wewayangan dating rahsa pribadi.


Tahap keenam ialah jika rasa atma kita terasa bergeser lagi mulai dari tengah dada. Lalu dari perasaan terlihat seperti ada api memancar dari dada kita pribadi. Itu menandakan bahwa segenap jaringan organ isi perut menyatu mendesak ulu hati, dan maras kita menempel di hati, menyebabkan sesak nafas. Hanya tinggal dua denyut saja, menyebabkan melekatnya lendir pada tenggorokan.
Pada saat itu tarikalah nafas dari kiri kanan dan kumpulkan di pusar. Lalu perlahan-lahan tariklah ke atas lurus, hentikan di dada. Ingatlah jangan sampai keliru cara mengumpulkannya nafas, tanafas, anafas, nufus.
Nafas itu tali pengikat jinem, terletak di dalam hati suweda atau pusat hati. Ini menyebabkan adanya angin yang keluar dari badan melalui mulut.
Tanafas itu pengikut hati, terletak di pusar. Menyebabkan adanya angin yang masuk ke badan, keluarnya melalui hidung.
Anafas itu pengikat roh, terletak di jantung menyebabkan adanya angin yang menetap di dalam tubuh, jika keluar melalui telinga.
Nufus itu pengikat rasa, terletak di dalam hati pungat yang putih, yang berada di tengah jantung. Menyebabkan adanya angin yang keluar ke kanan dan ke kiri badan, menjadi satu dengan denyut pada leher. Berfungsi untuk meliputi seluruh jasmani dan rohani.
Apabila sudah terkumpul menjadi satu, nafas, tanafas, anafas dan nufus, lalu tariklah ke atas perlahan-lahan, sampai dipangkal leher. Bersamaan dengan rasa atma kita yang bergeser dari tengah dada, terasa berhenti di situ. Lalu ciptalah untuk menyucikan dat kita, demikian seperti berikut.
“ Aku Dat Yang Maha Suci bersifat abadi, yang behak dan berkuasa, yang sempurna tiada cela, kembali ke asliku oleh kodratku “.
Lalu nafas yang di tahan dikeluarkan perlahan-lahan lewat hidung, lalu pasrah berserah kepada dat kita pribadi. Tak lama kemudia nafas kita sudah berkurang, hanya tinggal satu denyut, itu berarti bersamaan dengan gerak denyut kita. Pada saat itu muncullah cahaya keluar dari badan kita, besarnya hanya sehelai rambut. Terlihat berdiri di dahi kita, terus masuk ke dalam mata, turun ke telinga, ke hidung, ke mulut dan ke murad. Segera keluar lagi bagaikan bintang naik ke pusar terus ke dada dan ke leher. Sampai di ubun-ubun, terlihat oleh mata hati, cahaya itu masuk ke otak. Kemudian terlihatlah (dalam Perasaan) disebelah kanan kita seperti ada orang duduk yang mengaku malaekat yang hendak mengeluarkan cahaya dari dalam otak dan akan di bawa ke khalaratulah. Di situ jangan lupa dan waspadalah, jangan masuk ke dalam alam kesalahan, karena itu bayangan dat rasa pribadi.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:25 AM
#207

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 9
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 9

Sasampunipun makaten rahsaning atma kita karaos mingset malih, awit saking tengah tumindak sak lebeting uta mongga, ing nalika punika lajeng kaengeta saliring janji kaliyan prasetya, sabab sampun sarwa suci mboten kalimputan dening reregeding lahir bathin. Menggah liring janji kaliyan prasetya wau kasebut ing dalem kitab bayanungahdi ingkang mratelakaken waktuning dinten janji, inggih punika alam arwah, rahsa, nyawa, napsu, sami janji mboten pisah, lajeng aprasetya sowang-sowang ing tembe demugining janji badhe sampurna sareng kaliyan kanyahaning dat kita pribadi.
1. Kanyatakaning dating rahsa, tumanggap ing dalem batos panas asrep sak panunggilanipun.
2. Kanyatakaning dating nyawa, tumunduk ing dalem lampah rah andadosaken tuwuhing wulu, kuku, waja miwah lumungsuring kulit sarta daging.
3. Kanyatakaning dating napsu, gumelar ing dalem mengaminebing babahan hawa sanga, andadosaken panjing wijiling panas miwah sabawing swara.
Sareng lahir bebayi saking guwa garba, punika sayek ening prajanjian kalampahan, ingkang sasampunipun sami sanggem sinanggeman, lajeng kapiyarsa tangising bebayi, dene dhawahing janji kala taksih alam arwah, lami enggalipun demugining janji mawi katondha wonten surating larapan akaliyan wonten rajahing asta pada.
Manawi ingkang sampun waskitha ing gaib, saestunipun sumerep ing suraosing sadaya.

Setelah itu rasa atma kita terasa bergeser lagi, mulai dari pangkal leher bergerak, ke kepala. Pada saat itu ingatlah akan janji dan sumpah, sabab saat itu diri telah suci tanpa terkotori kotoran, lahir dan bathin.
Adapun janji dan sumpah itu dimuat dalam kitab Bayanmungahdi yang menyatakan bahwa waktu janji yang diucapkan itu, ialah ketika alam arwah, rahsa nyawa dan napsu, semuanya itu tidak terpisah. Kemudian masing-masing itu lalu bersumpah. Kelak bila saat janji itu tiba, semuanya akan menjadi sempurna bersama dengan kanyataning dat kita pribadi (dat kita yang asli).
1. Kanyataning dat rahsa, berada di dalam batin, panas dingin dan sebagainya.
2. Kanyataning dat nyawa, berada dalam perjalan darah, menyebabkan tumbuhnya bulu, kuku, gigi dan pergantian kulit serta daging.
3. Kanyataning dat nafsu, berada pada terbuka dan tertutupnya sembilan pintu hawa, yang menyebabkan keluar masuknya nafas dan bermacam-macam suara.
Sewaktu bayi lahir dari rahim, itulah sebenarnya perjanjian tersebut berlaku, yang sebelumnya sudah saling bersedia mentaati. Lalu terdengarlah suara tangis bayi. Sedang adanya janji tersebut sewaktu masih ada di dalam alam arwah, lama dan cepatnya akhir perjanjian itu ada tanda-tandanya. Yaitu pada netyaning (mata) bayi. Setelah ia lahir menjadi bayi tanda itu terdapat pada surat jidat dan pada rajah tangan (kaki).
Bagi orang yang telah faham akan hal-hal yang gaib, sebenarnya ia tahu semua arti tersebut.

Sasampunipun makaten nunten anarika napas ing sak kuwawinipun sarta mawi angendelaken saniskara, ingriku lajeng anyiptoa ngaken tajalining Pangeran Kang Maha Kuwasa suci sajati, pangakenipun kados wisikan ananing dat, inggih punika ingkang kadamel wiwitaning wejangan, makaten osikipun ing dalem cipta.
“ Sajatine ora ana apa-apa, awit duk maksih awang-uwung durung sawiji-wiji, kang ana dhingin iku ingsun. Ora ana Pangeran nanging ingsun sajatine Dat Kang Maha Suci anglimputi ing sipatingsun, anartani ing asmaningsun, amratandhani ing apngalingsun “.
Ing nalika punika napas kita sampurna, amung kantun keteking tenggak kewala, amratandhani kukuting erah sedaya, kumpul dados satunggal dados rahsa jati mawa cahya amung sak pucuking tugi, nanging amadhangi ing alam sadaya, serta darbe swara kados guntur, kapiyarsa saking pangraos kita pribadi. Tanpantara lajeng katingal saking pramana kita rahsa jati wau lajeng minggah dhateng ing sirah. Wungkul wonten ing ubeng unyeng-unyengan kasebut kalamunyeng, tegesipun : sabda gaib manjing dhateng embun-embun manggen salebeting utek kasebut kalamusirah, tegesipun : sabda ing dalem cipta. Ingriku kaciptoa licin mantuk dhateng nukat gaib. Tegesipun saliring jasmani kaciptoa luluh dados toya, nunten kaciptoa lenyep dados rahsa, nunten kaciptoa layat dados cahya gumilang tanpa wayanganing kahanan kita sajati.

Sesudah demikian, segera tarik nafas secukupnya dan lepaskan semua pikiran, di situ segera ciptakan untuk mengaku tajali Tuhan Yang Maha Kuasa, suci sejati.
Pengakuannya seperti pada bisikan adanya dat, yaitu ajaran yang pertama kali, demikianlah kata-kata di dalam hati.
“ Sebenarnya tak ada suatupun sebab sewaktu dunia masih kosong, yang pertama ada ialah aku. Tak ada Tuhan selain aku, dat yang maha suci yang meliputi sifatku, membuat namaku, menjadi tanda bagi tindakanku “.
Pada waktu nafas itu sudah sempurna hanya tinggal denyut pada pangkal leher, itu menandakan terhentinya semua peredaran darah, terkumpul menjadi satu. Menjadi rasa sejati yang bercahaya, sebesar hanya seujung rambut padi tetapi menyinari seluruh alam, dan memiliki suara bagaikan guntur, ini terdengar oleh perasaan kita sendiri.
Sebentar kemudian terasa oleh mata bathin kita, rasa jati tadi naik kepala. Berkumpul di sekitar ubun-ubun disebut : kalamunyeng, artinya sabda gaib yang masuk ke ubun-ubun. Bermukim di dalam otak dan di sebut : kalamusirah, artinya sabda di dalam cipta. Di situ ciptalah agar lancar kemabli ke nukat gaib, maksudnya bahwa segenap jasmani di cipta hancur menjadi air. Lalu ciptalah supaya hilang menjadi nyawa, terus ciptalah supaya musnah menjadi rasa. Kemudian ciptalah agar pergi menjadi cahaya gemilang tanpa bayangan pada keadaan kita sejati.

Sasampunipun makaten ketek kita sampurna, amung kantun ketek ingkang wonten salebeting jantung kemawon. Lajeng karaos walikatipun saliring anggotaning salira sami keju linu sadaya, andadosaken netra bawur, kedhep kendel, talingan pengleh, grana mingkup, lidhah mangkeret, ing wekasan cahya surem, swara sirna, mboten saged aningali, amiyarsa, anggonda, amiraos, sagedipun namun kaliyan cipta kemawon. Saba nalika punika pramananing cipta. Ing riku panggenaning sirnaning hawa kita sadaya, kadosta : hawa buron toya, ingkang dumunung ing dalem napsu kita. Sirnanipun sami medal saking sulbi kita pribadi, tegesipun iga wekasan kita ingkang kiwi.
Angger enget salebeting cipta kemawon patrapipun sadaya wau inggih sampun cekap. Sabab salebeting jaman karamatulah punika waktuning makam ijabah, tegesipun panggenan katarima. Punapa sak ciptanipun dados, amargi sampurnaning mudah kantun wajah. Mudah punika dating kawula, sampurnanipun, anunggil kaliyan wajah. Wajah punika dating Gusti kang asipat langgeng sampurnanipun dados asipat esa wonten ing jaman kalanggengan.
Menggah liripun amung saged kaliyan cipta kemawon wau dening sampun kinukut tataning sarengat, tarekat, khakekat, makripat.
Sarengat punika lampahing badan, dumunungipun ing lesan.
Tarekat punika lampahing manah, dumunungipun ing grana.
Khakekat punika lampahing nyawa, dumunungipun ing talingan.
Makripat punika lampahing rasa, dumunungipun ing netra.
Mila sajatosing sarengat punika lesan, tarekat grana, khakekat talingan, makripat netra. Dene ingkang kinukut rumiyin paningaling netra dados jamur. Nunten pamiyarsaning talingan dados tuli, kaupamekaken rentahing godhong sajarail-muntaha, utawi kangsrahing khajaroswad. Nunten pangganding grana dados bindheng, kaupamekaken guguring wukir ikrap, utawi rebahing ardi tursina, punapa dene sigaring wukir jabir, nunten pamiraosing lesan dados pelo, kaupamekaken bibrahing wot sirotol mustakim, utawi risaking kakbatulah.

Sesudah demikian denyut kita menjadi sempurna, hanya tinggal denyut yang berada di dalam jantung saja. Di sini tulang belikat dan segenap anggota badan menjadi lunglai dan nyeri semuanya. Menyebabkan pandangan mata menjadi kuran jelas, gerakan mata terhenti, telinga lemas lunglai. Hidung mengempis, lidah mengerut. Selanjutnya cahaya (mata) menjadi suram, suara hilang dan tidak dapat melihat. Dapat merasakan hanya denagn cipta saja. Sabab pada saat itu daya penglihatan mata masuk ke dalam dada, ini menandakan awasnya penglihatan batin. Disitulah saat musnahnya segenap nafsu nita, antara lain : nafsu manusia, nafsu binatang buas, nafsu hewan terbang, nafsu hewan melata, nafsu hewan dalam air. Sedang yang berada di dalam diri kita pribadi, hilangnya melalui diri sulbi kita pribadi, yaitu tulang rusuk terakhir sebelah kiri. Ya asal di dalam cipta lupa semua cara-cara tersebut sudahlah cukup.
Sebab di dalam jaman keramatulah itulah saatnya, makam ijabah, yaitu saat segala sesuatu diluluskan. Segala apa yang di ciptakannya terjadi, dikarenakan mudah itu telah sempurna, tinggal wajah mudah itu ialah dat kawula, menjadi sempurna menyatu dengan wajah. Wajah itu dat Gusti yang bersifat abadi, sempurnanya menjadikan adanya sifat Esa, pada jaman abadi.
Adapun maksudnya hanya dapat di mengerti dengan cipta (bathin) saja, sebab sudah tercakup dalam aturan sarengat, tarekat, hakekat dan makrifat.
Syare’at ialah sikap laku jasmani, berada di mulut.
Tarekat ialah sikap laku hati, berada di hidung.
Hakekat ialah sikap laku nyawa, berada di telinga.
Makrifat ialah sikap laku rasa, berada di mata.
Maka sebenarnya bahwa syare’at itu mulut, tarekat hidung, hakekat telinga dan makrifat itu mata, sebab yang berhenti lebih dahulu yaitu penglihatan, mata menjadi rabun. Di umpamakan seperti muramnya kaca wirangi atau keringnya jamjam. Lalu pendengaran telinga menjadi tuli, dapat diumpamakan seperti gugurnya daun sajaratil muntaha, atau kangsrahing (menyentuhnya tanah) hajar aswad. Selanjutnya daya penciuman hidung menjadi sengau, diumpamakan seperti gugurnya gunung ikrap, atau runtuhnya gunung tursina, atau juga pevahnya gunung jabir. Kemudian kepekaan mulut menjadi pelat (telor) diumpamakan seperti rusaknya wot sirotol mustakim, atau rusaknya kakbatullah.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:27 AM
#208

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 10
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 10

Ing nalika punika keteking jantung sampurna amung kantun ketek ingkang wonten salebeting utek kemawon. Lajeng karaos nikmat saliring anggotaning angedalaken rahsa. Amargi awit binuka khijabing Pangeran. Waktunipun sirnaning earana lajeng katingaling jaman karamtulah, tegesipun jaman kamulyaning Allah. Pangraosipun ing dalem ngadamkukmi dhatengipun sak kathahing cahya kang sami anglimputi dating karaton, amwa tondha kapiyarsa salebeting cipta kados wonten swara rame surak ambal-ambalan, sampun ngantos kaget, sabab punika kumaraning hawa kita piyambak kang sampun sami sirna dados sampurna. Ing riku amung amusthiya pepuntoning tekad kang den santosa, kados ngibarating aksara alip kang jabar jer apes, ungetilipun : a, i, u, tegesipun aku iki urip. Lajeng anyiptoa bronta ing dat, supados sampun kengetan dhateng ingkang kantun sedaya. Ing nalika punika mboten mawi antawis lajeng byar katingal ing alam kabir kados ingkang sampun daos wewangaiting kangjeng Susuhunan ing Kalijaga, amratelakaken ingkang badhe kaleksanan ing salebeting jaman kramatulah, kayektosan ing salebeting jaman ngadamkukmi katingal saking pangraos kados ing ngandhap punika :
Pada saat itu denyut jantung telah sempurna tinggal denyut pada otak saja. Lalu terasa nikmat pada seluruh anggota tubuh, melebihi nikmatnya bersenggama pada saat mengeluarkan rasa. Ini disebabkan karena terbukanya Kijab Allah. Yaitu saat hilangnya tirai. Lalu terlihatlah jaman kemuliaan Tuhan. Serasa di dalam Adam Kukmi, ialah datangnya segala macam cahaya yang meliputi dat kerajaan, ditandai dengan terdengarnya suara di dalm cipta, suara yang sangat ramai sorak-sorai tiada hentinya. Jangan sampai terkejut sebab itu adalah gema nafsu kita yang telah hilang menjadi sempurna. Pada saat itu hanyalah satukan kehendakmu yang kuat, ibarat huruf alif yang diberi jabar, jer, apes, bunyinya a, i, u, artinya aku ini hidup. Lalu ciptalah cinta pada dat, agar tidak teringat mereka yang ditinggalkannya. Pada saat itu segera nampak sesuatu yang terang ialah alam kabir. Sebagaimana telah diajarkan oleh kanjeng Sunan Kalijaga yang mengatakan tentang apa yang akan terjadi di dalam jaman Karamatullah ini terbukti pada jaman Adam Mukmi terlihat dalam batin seperti tercantum di bawah ini.

1. Ingkang umiyin awit katingal ing alam lokiyah, tegesipun alaming nyawa, apadhang dede padhanging rahina, tanpa keblat wetan ler kilen kidul ing tengah ing ngandhap ing nginggil. Ingriku aningali saganten tanpa tepi, punika wahananing manah kawimbuhan cahyaning utek. Satengahing saganten katingal wonten duryat ponca maya, tegesipun sesotya saking osiking gangsal werni, kados teja gumawang cahyanipun. Punika wahananing jantung kawimbuhan cahyaning johar awal inggih punika manik, ingkang ponca maya, anglimputi jatining manah, dados pangarsaning sarira jumeneng telenging samodra tanpa tepi wau. Empanipun angawasaken amung dumunung wonten ing cipta, papanipun anyidikaken amung dumunung wonten ing paningal, pamiyarsa, panggonda, pamiraos miwah pangraos saklebeting cipta, lajeng asarupa jalma dipun wastani : mukalipat, dening kawasanipun amung nunten sakaliring sipat sadaya. Ing nalika punika sampun ngantos kasamaran dhateng panegeraning rupa ingkang sejati, inggih punika kita pribadi jumeneng alip muta kaliman wakit. Ingriku dipun matep ing iktikat, saba wewayanganing roh sampun angatingali saklebeting pramana, ingiih roh kita pribadi, sampurnanipun anunggil kahanan dhateng alaming rahsa, inggih rahsa kita pribadi.
Pertama kali nampak adalah alam lokhiyah, yaitu alam nyawa, terlihat terang namun bukan terangnya siang hari. Tanpa mempunyai arah, baik timur, utara, barat, selatan, tengah, bawah maupun atas. Disitu nampak laut tanpa batas, ini sebenarnya hati yang ditambah sinar otak. Ditengah laut tadi terlihat duryat pancamaya ialah permata yang terjadi dari lima macam angan-angan bagaikan teja bersinar terang. Ini adalah jantung yang ditambah cahaya johar awal, yaiu bola mata. Sedangkan pancamaya tadi meliputi hati yang senyatanya menjadi pemuka tubuh dan menjadi titik pusat samudra, yang tanpa batas tadi. Berfungsi mengawasi yang terletak pada, pendengaran, penciuman, merasakan dan perasaan semua tadi di dalam cipta.
Lalu ada wujud menyerupai seseorang yang dinamai mukalipat, ini kuasanya hanya menuntun segenap sifat. Pada saat itu jangan khilaf akan tanda-tanda wujud yang sejati : yaitu kita pribadi jangan menjadi alip muta kalimat wakit, ialah sifat yang berucap sekalimat, namun tanpa lisan. Di saat tersebut teguhkanlah keyakinanmu, karena bayangan roh telah nampak di dalam pandangan batin sempurna yaitu roh kita pribadi. Sempurna menjadi satu dengan alam rasa, ialah rasa kita sejati.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:28 AM
#209

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 11
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 11

2. Ingkang kaping kalih. Sak sirnaning alam lokiyah katingal alam siriyah, tegesipun alaming rahsa. Pdhangipu ngungkuli padhanging alam lokiyah. Ingriko dhatenging cahya kawan warni : cemeng, abrit, jene, pethak. Punika wahananing budi, amedalaken kahananing apsu hawa kawan prakawis ingkang sami kados durgamaning rhsaing manah.
Katingalipun tumuruntun satunggal satunggal. Ingkang kawitan katingal rumiyin cahya cemeng, punika kahananing napsu luamah, hawanipun ing nalika gesang murugaken dahga, arip, luwe sak panunggilanipun, wahananipun ing sak lebeting cahya cemeng, katigal skaliring sato kewan miwah gegremetan sami anggora godha kados anganggep Pangeran. Prabawanipun bumi gunjing. Alaming napsu dipun wastani alam nasut, tegesipun supe. Ing nalika punika panggenaning supe. Poma dipun enget sarta santosa, sampun ngantos korup salebting cahya cemeng, mbok manawi nitis dhateng sato kewan utawi gegremet.mboten antawis dangu cahya cemeng sirna, nunten katingal cahya abrit. Punika kahananing napsu amarah. Wahananipun ing nalika gesang amurugaken angkara, panasten, deduka ing sapanunggilanipun, wahananipun ing amperu, wahyanipun sakaing karna. Kadadosanipun ing sak salebeting cahya abrit katingal sakaliring budi srani, brekasan, inggih sami anggora godha kados anganggep Pangeran. Prabwanipun latu ageng murub ngalad-alad. Alaming napsu dipun wastani alam : jabrit, tegesipun asreng. Ing nalika panggenaning rekaos, poma dipun sareh sarta santosa, sampun ngantos korup wonten ing chaya abrit, mbok manawi anitis dhateng brekasakan.
Mboten dangu cahya abrit sirna, nunten katingal cahya jene. Punika kahananing napsu supiyah. Hawanipun nalika sang murugaken murka, pepengingan, pekareman, kabingahan ing sak panunggalanipun, wahananipu ing limpa, wahyanipun saking netra, kadadosanpun ing saklebeting cahya jene katingal sak kaliring peksi miwah bongsa iber-iberan, inggih sami anggora godha kados anganggep Pangeran. Prabawanipun angin ponca warna ageng. Alaming napsu dipun wastani alam lahut, tegesipun gingsir. Ing nalika punika panggenaning renggang sak kaliring anggotaning sarira. Poma dipun tetep santosa sampun ngantos korup wonten salebeting cahya jene, mbokmanawi anitis dhateng pek si miwah bongsa iber-iberan.
Mboten dangu cahya jene sirna. Nunten katingal cahya pethak. Punika kahananing napsu mutmainah. Hawanipun ing nalika gesang amurukaken lobaning kautamen ing sak panunggilanipun, kadosta : nglampahi puja brata ingkangke lantur-lantur mboten mawi watawis. Wahananipun ing balung, wahyanipun saking grana. Kadadosanipun ing salebeting cahya pethak katingal sakaliring ulam loh miwah sak bagsaning bebujeng toya wonten ing sagaten rahmat, inggih sami anggora godha kados anganggep Pangeran. Prabawanipun toya wening tanpa sangkan, alaming napsu dipun wastani alam : malakut, tegesipun karaos. Ing nalika panggenanipun uninga ing karaton, poma dipun waspada sarta, sabab dede sajatining karaton kang rinakit maha mulya. Sampun ngantos korup saklebeting caya pethak, mbokmanawi anitis dhateng ulam loh miwah sak bangsaning bebujeng toya. Mengah sampurnanipun sakawan pisan punika sami anunggil kahanan dhateng alaming cahya, inggih cahya kita pribadi.

Kedua yaitu setelah alam lokiyah hilang terlihatlah alam siriyah atau alam rasa. Bersinar terang melebihi terangnya alam lokiyah.
Di sinilah munculnya empat macam cahaya berwarna merah, hitam, kuning putih. Ini sebenarnya citra budi yang mengeluarkan empat macam hawa nafsu yang menjadi rintangan rasa perasaan kita, yang beruntun kelihatan satu demi satu.
Pertama kali terlihat cahaya hitam, ini menandakan nafsu loamah hawa tadi pada saat hidupnya menyebabkan dahaga, mengantuk, lapar dan sebagainya, pusatnya di perut besar, sedang sarananya dari mulut.
Ini terjadi cahaya hitam yang di dalamnya terlihat bermacam-macam binatang serta segenap binatang melata. Semua menggoda dan beranggapan sebagai Tuhan, kesaktiannya membuat bumi bergoyang.
Alam nafsunya disebut alam nasut, artinya lupa. Waktu itulah saatnya lupa. Ingatlah dan kuatkanlah jangan sampai terperangkap ke dalam sinar hitam, agar tidak menjelma menjadi hewan atau binatang melata. Tidak lama kemudia cahaya hitam tadi hilang, lalu terlihat cahaya merah, ini sebetulnya citra nafsu amarah. Keadaan di kala hidup menyebabkan angkara, dengki, amarah dan sebagainya. Pusatnya di empedu, sarananya melalui telinga. Itu terjadi di dalam cahaya merah, dan dapat dilihat dari adanya pikiran-pikiran jahat, semuanya menggoda dan menganggap dirinya Tuhan. Kesaktiannya menjadi api besar yang menyala berkobar. Alam nafsunya di sebut alam jabarut, artinya keinginan yang kuat, waktu itulah sulit. Ingat, sabar dan teguhkanlah, jangan sampai terperangkap ke dalam cahaya merah, jangan nanti menjelma menjadi setan alas.
Setelah itu cahaya merah tadi menghilang, lalu nampak cahaya kuning. Ini adalah citra nafsu supiyah.
Pengaruhnya di waktu hidup menyebabkan tamak, keinginan yang menimbulkan kegemaran, kesenangan dan lain sebagainya. Berpangkal pada limpa, sarananya melalui mata. Ini terjadi di dalam cahaya kuning dan dapat di lihat dari adanya burung-burung serta binatang terbang. Semuanya berkehendak menggoda dan menganggap dirinya Tuhan, kesaktiannya berupa angin topan. Alam nafsunya dinamai alam lahut, artinya berubah waktu itulah saatnya segenap persendian badan merenggan. Ingatlah agar tetap kokoh, jangan sampai terperangkap ke dalam cahaya kuning, sebab mungkin dapat menjelma menjadi burung dan sebangsa hewan terbang lainnya. Kemudian cahaya kuning tadi hilang, lalu nampak cahaya putih. Itu adalah citra nafsu muthmainah. Hawa itu sewaktu hidup menimbulkan sikap utama dan lain-lain, misalnya berlaku berata yang berlebihan tanpa ukuran. Berpangkal pada tulang-belulang, sarananya melalui hidung. Itu terjadi di dalam catawar dan sebangsa hewan buruan di laut. Semuanya menggoda dan mengaku sebagai Tuhan. Kesaktianya membuat air jernih kemilau tanpa sebab. Alam nafsunya disebut alam malakut artinya merasa.
Waktu itulah saatnya melihat istana. Ingat agar waspada dan sentosa, sebab istana yang di atur indah sekali itu bukan istana benar-benar. Jangan sampai terperangkap ke dalam cahaya putih, sebab menyebabkan akan menjelma menjadi ikan tamir atau hewan buruan air yang lain. Adapun kesempatannya itu hewan buruan air yang lain. Adapun ke empatnya itu menyatu dalam alam cahaya, yaitu cahaya kita pribadi.

3. Ingkang kaping tiga. Sak sirnaning alam siriyah katingal alam nuriya, tegesipun alaming cahya. Padhangipun nglangkungi padhang alam siriyah. Ing riku dhatenging cahya monca warna, cemeng, abrit, jene, pethak, ijo. Gumelar sareng sami katingal, karaos sami rerasan sedaya. Punika wahananing poncadriya dipun wastani alam hidayat, tegesipun pitedah, dene anedahaken panggenaning ing nalika gumelaring karaton, ananging dene sajatining karaton kang rinakit maha mulya, inggih punika maratoning panasaran, kadosta : karaton ingkang katinggal wonten salbeting cahya cemeng, punika karaton dating sato kewan miwah gegremetan.
Ingkang katingal wonten salebeting cahya abrit, punika karaton dating brekasaken.
Ingkang katingal wonten salebeting cahya jene, punika karaton dating peksi miwah bongsa iber-iberan.
Ingkang katingal wonten salebeting cahya pethak, punika karaton dating ulam loh miwah bangsaning buron toya.
Ingkang katingal wonten salebeting cahya ijo, punika karaton dating tetuwuhan.
Nunten nalika punika wonten kapiyarsa suwara kados tangising bayi lahir, lajeng mangsit anedahaken karaton ingkang agung kang amaha mulya, poma dipun jinem sarta santosa, sampun anyipta milih salah satunggal, nikmanawi klebet ing karaton panasaran.
Menggah sampurnanipun ingkang katingal makaten punika sami anunggil kahanan dados cahya wening wonten salebeting alam nuriyah, inggih taksih cahya kita pribadi.
Keiga sesudah alam siriyah hilang, maka terlihatlah alam nuriyah artinya alam cahaya. Sinar terang melebihi terangnya siriyah. Disitu timbullah bermacam-macam cahaya, hitam, merah, kuning, putih, hijau, terpancar bersamaan munculnya isatana yang serba indah. Itulah maknanya panca indra, ditambah cahaya prawarna (awas).

Alam panca indra disebut alam hidayat, artinya petunjuk. Maksudnya menunjukkan tempat pada saat terbukanya istana, tetapi bukan yang sebenarnya istana indah yang dibangun oleh Yang Maha Mulia. Tetapi itu istana penasaran (sesat), misalnya istana yang terlihat dalam cahaya hiam, ini adalah istana dat binatang dan hewan melata. Sedang yang terlihat dalam cahaya merah itu istana alam dat hantu (setan)
Kemudian yang terlihat dalam cahaya kuning adalah istana dat burung dan hewan bersayap. Selanjutnya yang terlihat dalam cahaya putih, itu isatana dat ikan air tawar dan binatang air lainya. Adapun yang terlihat dalam cahaya hijau, itu istana dari dat tumbuh-tumbuhan.
Pada saat itu juga terdengar suara, seperti suara tangis seorang bayi lahir, yang lalu memberi petunjuk akan adanya istana agung dan maha mulia. Ingat agar tenang dan kuat, jangan berpikir (dalam cipta) untuk memilih salah satu, kemungkinan akan terperangkap ke dalam istana yang sesat itu.
Adapun yang terlihat tadi sempurnanya bersama menyatu menjadi cahaya jernih dalam alam nuriyah yaitu cahaya kita pribadi.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:30 AM
#210

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 12
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 12

4. Ingkang kaping sekawan. Taksih salebeting alam nuriyah. Ing riku katingal cahya wening. Salebeting cahya wonten urub satunggal angadeg sak sada jaler agengipun, darbe sorot wolung warni, cemeng, abrit, jene, pethak, ijo, biru, wungu, dadu. Gumelar sami katingal swaga sarwa asri sadaya, punika wahananipun warnaning pramana kawimbuhan dening sukma. Alaming pramana dipun wastani alam ngiskat, tegesipun birahi, dening panggenanipun rumaos branta dhateng gumelaring swarga. Ananging dede sejatining swarga kang amaha suci, ded panggenan kang nikmat mangpangat rahmat, inggih punika kayangan ing jim sadaya, amung panggenan kamukten kemawon kadosta inkang katon swarga, sarwa cemeng meles meleng-meleng mimba musthikaning bumi, punika kadadosan saking kanisthaning cipta, yen jumeneng wonten ing riku mbokmaawi dados ratuning jim cemeng.
Ingkang katingal swarga sarwa abrit abra markata mimba sesotya geni yara, punika kadadosan saking dhusthaning cipta, yen jumeneng wonten ing riku mbokmanawi dados ratuning jim abrit.
Ingkang katingal swarga sarwa jene, sumunar mimba retna dumilah, punika kadadosan saking doraning cipta, yen jumeneng wonten ing riku mbokmanawi ratuning jim jene.
Ingkang katingal swarga sarwa pethak maya-maya wenes mimba manik maya, punika kadadosan saking setyaning cipta, yen jumeneng wonten ing riku mbokmanawi ratuning jim pethak.
Ingkang katingal swarga sarwi ijo, angunguwung mimba manik tejamaya, punika kadadosan saking santosaning cipta, yen jumeneng wonten ing riku mbokmanawi ratuning jim ijo.
Ingkang katingal swarga sarwi biru, muyeg mindha manik nila pakaja, punika kadadosan saking sambawaning cipta, yen jumeneng wonten ing riku mbokmanawi ratuning jim biru.
Ingkang katingal swarga sarwi wungu, menges mimba manik pusparaga, punika kadadosan saking sambadaning cipta, yen jumeneng wonten ing riku mbokmanawi ratuning jim dadu.
Ing nalika kambet sakathahing kahyangan wau amrik arum angambar bikmanawi kalebet ing swarga panasaran. Menggah sampurnaning inkang katingal kados makaten punika sami anunggil kahanan kados cahya mancur wonten salebeting alam uluhiyah inggih taksih cahya kita pribadi.
Ke empat masih di alam nuriyah. Disitu terlihat cahaya jernih. Di dalam cahaya tersebut ada sesuatu yang menyala yang berdiri sebedar sada lanang, mempunyai delapan macam sinar hitam, merah, kuning, putih, hijau, biru, ungu, merah muda. Terhampar nampak bersama surga yang serba indah. Itulah sebenarnya warna pengelihatan bathin, ditambah sukma. Alam pramana tadi di sebut alam berahi, sebab di sinilah timbulnya rasa berahi terhadap adanya surga. Namun sebenarnya bukan surga Yang Maha Suci, dan bukannya tempat nikmat bermanfaat oleh rahmat. Tetapi itu tempatnya kediaman semua jin, dan hanya tempat untuk kenikmatan saja. Misalnya seperti halnya surga yang kelihatan serba hitam mengkilat, bagaikan intan bumi, sebetulnya terjadi dari nurani yang nista. Bila berada di tempat itu, maka mungkin sekali menjadi raja jin hitam.
Sedang surga yang terlihat serba merah membara bagaikan permata geniyara, itu terjadi dari batin yang licik. Jika berada ditempat itu mungkin sekali menjadi raja jin merah.
Kemudian surga yang nampak serba kuning, bersinar bagaikan intan, itu terjadi dari batin yang bohong. Apabila berada di tempat itu barangkali nanti akan menjadi raja jin kuning.
Selanjutnya surga yang terlihat serba ke putih-putihan berseri bagaikan intan yang indah sekali, ini terjadi dari batin yang setia. Bila bermukim di situ kemungkinan akan menjadi raja jin putih.
Bagi surga yang nampak serba hijau, bercahaya seperti ratna, sinar ratna itu terdiri dari kuatnya batin. Jika berada di tempat itu mungkin sekali menjadi raja jin hijau.
Untuk surga yang terlihat serba biru, berpadu bagaikan ratna tunjung biru, itu terjadi dari cipta yang senyatanya. Apabila bermukim di situ barangkali akan menjadi raja jin biru.
Kemudian surga yang terlihat serba ungu, seolah-olah intan pusparaga, itu terjadi dari batin yang kokoh. Jika bertahta di situ akan menjadi raja jin ungu.
Sedangkan surga yang terlihat serba merah muda, bersinar bagailan merah delima, itu terjadi dari batin yang berubah-ubah. Jika bertahta disitu akan menjadi raja jin merah jambu.
Waktu itu juga di tempat-tempat tadi terciumlah bau bunga yang harum mewangi seolah-olah menarik rasa. Ingat! Jangan dirasakan, sebab akan masuk ke dalam surga yang sesat. Semua yang terlihat tadi dapat sempurna dengan cara menyatu dalam cahaya yang bersinar di alam uluhiyah. Cahaya ini masih cahaya kita pribadi.
5. Ingkang kaping gangsal. Sak sirnaning nuriyah katingal alam uluhiyah, inggih punika alam ilahiyah, tegesipun alaming Pangeran. Padhangipun anglangkungi padhanging alam nuriyah. Ing riku katingal cahya mancur, salebeting cahya wonten sipating rerupan kados tawon gumana, jumeneng ing makan fana, tegesipun panggenan waskitha, punika warnaning sukma kang amimbuhi salwiring warna sadaya, anglimputi sak ubenging jagad alit jagad ageng ing sak isen-isenipun saking pramananing rahsa. Ing nalika punika dhatenging malaekat awarni bapa, kaki sak panunggilanipun leluhur jaler angaken utusaning Dat Kang Maha Suci, kinen ngirid dhateng khalaratulah. Poma dipun santosa, sampun ngantos angimanaken sabab punika apngaling sukma kita pribadi. Menggah sampurnanipun ingkang katingal makaten wau sami anunggil kahanan dados cahya mancorong wonten salebeting alam uluhiyah ugi, inggih cahya kita pribadi.
Kelima yaitu setelah hilangnya alam nuriyah terlihatlah alam Tuhan, sinar terangnya melebeihi terangnya alam nuriyah.
Di situ tampak sinar memancar, di dalam cahaya tadi terdapat suatu wujud seperti bentuk lebah, bertahta di makam fana, artinya tempat yang awas (waskitha). Bentuk itu adalah warna sukma yang merambah adanya bermacam-macam warna, meliputi seluruh dunia kecil dan dunia besar, dengan segala isinya. Tetapi hidupnya karena nyawa rasa, saat itulah datangnya malaekat yang berwujud ayah, kakek, dan semua leluhur dari jalur laki-laki. Dia mengaku utusan dari dat Yang Maha Suci yang diperintah untuk mengantarkan ke kalaratullah. Ingat! Kuatkanlah imanmu jangan sampai percaya sebab dia adalah afngal sukma kita pribadi.
Adapun yang terlihat semua tadi sempurnanya bersama-sama menjadi satu keadaan yaitu menjadi cahaya yang memancar di dalam alam uluhiyah juga, ialah cahaya kita pribadi.
6. Ingkang kaping nem. Taksih saklebeting alam uluhiyah, sangsaya wewah padhangipun. Ing riku katingal cahya mancorong. Sak lebeting cahya wonten sipating rerupan kados golek kencana asawang puputran mutyara. Dede jaler, dede estri, dede wandu, jumeneng alam baka, tegesipun panggenan langgeng. Punika pramananing rahsa, kang amurba amisesa ing alam sadaya, ananging gesangipun saking dating atma. Ing nalika punika dhatengipun widadadi awarni biyung, nini, sak panunggilanipun leluhur estri, angaken utusaning Dat Kang Maha Suci kinen ngirid dhateng khalaratulah. Poma dipun santosa sampun ngantos angimanaken, sabab punika apngaling rahsa kita pribadi. Menggah sampurnaning ingkang katingal makaten punika sami anunggil kahanan dados cahya gumilang tanpa wewayangan wonten salebeting alam uluhiyah ugi, inggih taksih cahya kita pribadi.

Keenam masih dalam alam uluhiyah, disini terangnya makin bertambah. Selanjutnya nampaklah cahaya memancar. Didalam cahaya tadi ada bentuk seperti boneka emas atau anak-anak penuh mutiara. Buakn lelaki bukan perempuan dan bukan pula banci, bertahta di alam baka, srtinya tempat yang abadi.
Sebenarnya itu adalah rasa yang bernyawa yang mempunyai kekuasaan di seluruh alam, tetapi hidupnya dari dat atma. Pada saat itu datanglah bidadari berujud ibu, nenek dan semua leluhur dari jalur wanita. Dia mengaku sebagai utusan dari dat Yang Maha Suci, yang diperintahkan untuk mengantar ke kalaratullah. Ingat! Jangan sampai tergoda imanmu. Sebab dia itu afngal rasa kita pribadi. Adapun semua yang terlihat tadi, sempurnanya bersama menjadi satu keadaan yaitu menjadi cahaya kemilau tanpa bayangan di dalam alam uluhiyah. Ini juga masih cahaya kita pribadi.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:31 AM
#211

Spoiler for Munabiyating Hidayat Jati. bag. 13
Quote:
Original Posted By ]
Quote:
>[quote"►


Munabiyating Hidayat Jati.bag. 13

7. Ingkang kaping pitu. Taksih saklebeting alam uluhiyah. Tanpa kinten-kinten padhangipun. Ing riku mboten katingal punapa-punapa, amung cahya gumilang tanpa wewayangan. Punika anunggil cahyaning Dat Kang Sipat Esa, boten jaman boten makam, boten arah boten enggen, tanpa kontha rupa warna, sepen saking gonda rasa swarsa, amung waluya kados kala kadim ajali abadi. Kadadosanipun atma kita asarupa Maha Mulya, kang amurba amisesa kang kawasa anitahaken sakaliring alam, anglim puti ing alam sadaya, apranawa mengku sak liring makam sampurna. Gesang piyambak mboten wonten kang anggesangi, dipun basakaken kayunbilarohkim, tegesipun gesang tanpa nyawa, inggih punika kados tajalining gusti ingkang Maha Suci sejati, kang agung datipun, kang wisesa asmanipun, kang sampurna apngalipun, dumunung ing gesang kita pribadi. Ing riku marginipun ngibarat : konusing curiga supana, anglimputi warongka ka jeng gesang ingkang sejati. Amawa tondha kasat mata ing dalem cipta kados gebyaring celeret medal saking badan kita pribadi, inggih punika sampurnaning ketek ing salebeting utek, sareng kaliyan sampurnaning atma dados cipta, sampurnaning cipta dados kawasa, sampurna ning kawasa dados purba, sampurnaning purba dados wisesa,, sampurnaning wisesa dados waskitha, lajeng mboten mawi antawis pamoring kawula gusti, apulang kayun ing dalem nur mukhamad kakiki, tegesipun tunggil gesang wonten salebeting cahya sejati ingkang gumilang tanpa wewayangan, inggih punika duryating gesang kita wangsul dhateng duryat mantuk dados sajitining dat mutlak kang kadim jali abadi. Dipun basakaken khatun pidhareni, tegesipun gesang ing kahanan alih, wonten ing alam sahir kita gesang, dumunung ing kalarat kita kang sejati, langgeng wonten salebeting kahanan Kang Maha Mulya sarwa nikmat manpangat rahmat tanpa karana. Tegesipun : punapa kahananing riku mijil saking kodrat kita sadaya.
Sami sak nalika lajeng rumaos waluya dados dating Gusti kang Maha Suci sejati Asipat Esa. Tandhanipun dening kayektosan manawi aningali tanpa netra, inggih punika muhung waskitha. Amiyarsa tanpa karna inggih punika muhung wisesa. Anggonda tanpa grana, inggih punika muhung kawasa. Ing temahan sampun sarwa kawasa mengku purba wisesa sarta wskitha boten mawi kasmaran dhateng ingkang gaib-gaib. Sarta enget ing wentehan saniskarananing purwa, madya, wasana sadaya. Sampun uwas sumelang malih, ing wekasan sumongga.
Ketujuh, masih di dalam alam uluhiyah. Disini cahaya terang sekali tanpa batas sehingga tak satupun kelihatan. Hanya cahaya yang kemilau tanpa bayangan tadi menyatu dengan cahaya dat yang bersifat esa. Tak ada jaman tak ada makam, tidak berarah, tidak bertempat tinggal. Tanpa bentuk rupa dan warna, sunyi dari bau, rasa dan suara, hanya pulih kembali seperti waktu jaman kadim ajali. Kelanjutannya yaitu atma kita bersatu rupa dengan Yang Maha Mulia yang berhak dan berkuasa mengadakan segala isi dunia, yang meliputi seluruh alam. Waspada menguasai segenap makam yang sempurna. Hidup sendiri tak ada yang menghidupi, disebut juga hidup tanpa nyawa, yaitu tajali Gusti Yang Maha Suci sejati, yang dat-nya agung, namanya berkuasa dan sempurna afngalnya. Ini berada pada hidup kita pribadi, dan inilah jalannya ibarata konusing curiga supana, anglimputi warangka lajeng gesang ingkang sejati. Ini dapat di tandai bahwa di dalam cipta, hal itu dapat terlihat nyata dalam sekejap suatu sinar yang keluar dari badan kita pribadi, yaitu tanda berakhirnya denyut di dalam otak, bersamaan dengan sempurnanya atma menjadi cipta. Juga sempurnanya cipta menjadi kuasa, kuasa menjadi purba, sempurnanya purba menjadi wisesa, sempurnanya wisesa menjadi waskitha. Lalu tak ada batas anatara kawula gusti, berkasih mesra di dalam nur muhammad hakiki. Ya itulah keberuntungan hidup kita, kembali kepada dat mutlak sejati yang kadim ajali abadi. Di alam sahir kita hidup di alam kabir kita hidup, berada dikalarat kita sejati, abadi di dalam keadaan yang maha mulia. Serba nikmat, manfaat penuh rahmat, namun tanpa sebab, artinya apa yang terjadi disitu, keluar atas kodrat kita semua. Seketika itu juga merasa kembali menjadi dat Gusti Yang Maha Suci sejati yang bersifat esa. Dibuktikan dengan nyata jika melihat tidak dengan mata, maka itu di sebut waskitha. Mendengarkan tanpa telinga, itu dinamai wisesa, mencium tanpa hidung disebut purba, sedang berbicara tanpa mulut dinamai kuasa, pada akhirnya orang sudah mampu menguasai purbawisesa dan waskitha serta memahami yang serba gaib. Juga ingat dengan jelas semuanya dari awal, tengah dan akhir. Maka tidak perlu raga dan khawatir kelak di kemudian hari.
[/quote]
agung.wijaya - 22/03/2012 11:33 AM
#212

BERSAMBUNG Peace:
gwalieh - 18/05/2012 12:29 PM
#213

ditungu lanjutannya beer:
angel3wijaya - 20/10/2012 01:44 AM
#214

sundulin biar tdk didelete Peace:

belum sempat update lagi hammer:
AINM - 20/10/2012 09:19 AM
#215

wow, manteb nich..
udah lama ga baca yang kayak gini iloveindonesias
Page 11 of 11 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 11
Home > LOEKELOE > SUPRANATURAL > Budaya > ★★★★★ [share] Serat Hidayat Jati ★★★★★