Manado
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > SULAWESI > Manado > [SHARE]Kumpulin disini kalo punya cerita2 lucu/joke..
Total Views: 31725 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 4 of 118 |  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >  Last ›

Lord Nalih - 04/01/2009 06:53 AM
#61

Tambahan tapi bukan jokes manado

1)
Ada seorang perempuan mau diperkosa dan dia berteriak2:
"Masukin.... .Masukin" . Pemerkosa kebingungan, nekat amat
nih perempuan, kok malah nantang.

Eh ternyata nama suaminya Mas UKIN.
Lord Nalih - 04/01/2009 07:01 AM
#62

DOSA BASAAAR

Obe pigi mangaku dosa di katedral.

Obe: "Pastor kitya mo mangaku dosa, butul butul kitya amper beking dosa basaar.

Pastor: "He ........ apa deng tu ngan pe arti ..... amper".

Obe: "Bagini kwa ... tadi malam setang da tola pa kitya deng Mince, torang dua so batalanjang, so baku plo lama lama, so baku goso tu anu ....... maar ta inga akang tu dosa, kitya nyanda trus".

Pastor : "Kalo bagitu ngana so beking dosa basaaaar ............ ... goso goso sama deng so kase maso, ....... for itu ngana pe hukuman skarang musti sumbayang Santa Maria 10 kali, ..... deng ngana lia tu kotak persembahan disana .......... kase maso pa tu kotak Rp. 100.000,- for orang miskin.

Obe trus basumbanyang kong pas sampe pa tu kotak persembahan Obe ta diang, nyanda kase maso doi... trus mo bajalang pulang. Pastor tarukira tu Obe pe kalakuan, kong pangge pa Obe.
Pastor: " Obe ngana jangang caparuni he ..... kiapa ngana nyanda kase maso tu doi.
Obe: "Bagini pastor, tadi kitya ta inga pastor bilang ............ goso goso sama deng kase maso........ . jadi tu doi kita so goso goso di lubang kotak persembahan
Lord Nalih - 04/01/2009 07:02 AM
#63

Anda tau beda wanita dgn kecoa??
Kalo kecoa disemprot dulu, kejang2, lalu telentang.
Kalo wanita terlentang dulu, kejang2, baru disemprot.
Lord Nalih - 04/01/2009 07:03 AM
#64

Ada3 sifat BAIK burung laki2:
1- DISIPLIN, tiap pagi selalu bangun
2- SOPAN, tiap lihat wanita cantik selalu berdiri
3- HORMAT, menunduk kalo lihat nenek2
Lord Nalih - 04/01/2009 07:07 AM
#65

Seorang yang sangat alim lihat cewek buka baju dan dia bedoa:
Tuhan, tolong
tutup
mataku. Pas dia buka mata lagi, cewek udah bugil. Dia berdoa
lagi:
Ya Tuhan, tolong tutup mataMU.
Lord Nalih - 04/01/2009 07:07 AM
#66

Hobby waktu masih kecil, bacaannya "BOBO"
Menginjak remaja, bacaannya "GADIS"
Setelah dewasa, hobbynya BOBO ama GADIS
Lord Nalih - 04/01/2009 07:08 AM
#67

Ukuran payudara perempuan bisa diketahui dari HP nya:
NOKIA : Nongol, Ketat, Indah dan Asli,
SIEMENS: Simple menjurus Sensual
ERICSON: Enak diraba, isinya cuma silikon
Lord Nalih - 04/01/2009 07:08 AM
#68

Setelah selesai ML sepasang muda/di tebak2an.
Pria: "Kamu asli Sidoarjo ya, ... beraroma trasi."
Wanita: "Kalo Mas pasti dari Brebes, tuh telornya asin
banget!!"
Lord Nalih - 04/01/2009 07:09 AM
#69

Seorang anak Irian bertanya pada gurunya:
"Bu, kenapa matahari cuma ada satu?"
Dijawab gurunya: "Satu aja elu udah item, apalagi dua !"
Lord Nalih - 04/01/2009 07:09 AM
#70

OAJ (Opa Alo JAps) classics joke.........


OPA : (Sedang menanti ajal di atas tempat tidur...napas tinggal satu2) mmmiiiiinntaaa buu....bbbbbuuuubuurrr...
cucu : apa opa?
OPA : buuubbbuuurrr......
cucu : nda dapa dengar opa...
OPA : buuubbbuuurrr......
cucu : APA........
OPA : BUUUBBBUUURRR......
cucu : ado opa kalo mo bicara kwa coba tarek napas dalam2, buang, kong bicara plang2
OPA : PPPUUUUUUKKKIIIIIII...................
Lord Nalih - 04/01/2009 07:14 AM
#71

pada suatu hari alo dapa undiah berhadiah 200 jt,
mar Alo bingo mo simpang di mana jadi dia cuma gale lobang kong simpang di dalam tanah tu doi.
abis alo tambun ulang kong alo tulis "disini tidak ada uang"

waktu utu bajalang2 kong dia dapa baca "di sini tidak ada uang"
utu pe dalam hati "berarti di sini ada uang memang bogo2 tu orang yang da tulis ini"
utu gale kong dia ambe tu doi. dia tambun ulang kong dia tulis
"bukang utu yang ambe"
Lord Nalih - 04/01/2009 07:15 AM
#72

Om Alo pang minum

Om Alo lantaran so mulai sadar kalu depe kebiasaan minum lama-lama mo beking cilaka pa dia, dia pi dokter mo konsultasi

Om Alo : Dok, bagimana kang depe cara spaya kita bole brenti minum?
Dokter : Om Alo ja minum brapa banya so?
Om Alo : Yah ... 1 malam bole abis 10 botol cap tikus dok
Dokter : O mate ... sadiki jo, Om Alo musti se kurang plang-plang itu
Om Alo : Bagimana depe cara dok?
Dokter : Kalo biasanya Om Alo minum 10 botol, coba ini malam se kurang
Om Alo : Io dang dokter, ta coba neh

Om Alo pulang ... dengan kemauan kras mo se kurang depe minum
Amper siang ... kage-kage ada yga batoki dokter pe rumah ... tok tok tok tok
Pas dokter buka pintu, dapa lia kamari ini anak-anak kampung ada angka ni om so tacukur kong pica-pica dara.

Dokter : He? ... ini Om Alo to? ba minum pe karja le kwa ini, ta so bilang se kurang
Om Alo : So lantaran itu kita bagini dok
Dokter : dari kong kyapa?
Om Alo : Biasa dang dok, kalo abis minum kita pulang musti lewat jembatan kacili. Nah ... kalo ta minum 10 botol tu jembatan dapa lia 3, ta pili jembatan tenga ... sampe ruma kita.
Tadi malam ta minum cuma 7 botol, tu jembatan cuma dapa lia 2, ta pili tu di kanan ... yah ini no depe hasil dok.
Lord Nalih - 04/01/2009 07:15 AM
#73

OPA MAKANG PUJI

Opa makang puji bernostalgia mengenai tempo doeloe pa anak-anak muda yang ada nongkrong di LEPUT.
Opa : "Opa tempo.., nona-nona ja baku rampas akang...!
Anak2 nongkrong : "Oh ya...!"
Opa : "Oh iyo...! Opa ley nya ja mundur...5 nona Opa RAMBANG kwa....!"
Anak2 nongkrong : "Wah...wah...hebat Opa...!

Baru 15 menit Opa pulang ka rumah...kage-kage Opa so kaluar ulang deng speda,...pake golpi andalan...rambu licing bla sei angka bok...

Anak2 nongkrong : "Opa...mo kamana...?
Opa : "Mo mandarat dulu...pa tanta Lingkan!
Anak2 nongkrong : "Gila....!"

Nyanda talalu lama Opa so babale deng muka maskena...

Anak2 nongkrong : "Bagimana Opa...dapa jo...???!!!
Opa : "TAKIKIS CA'...!!!"
Lord Nalih - 04/01/2009 07:16 AM
#74

satu hari opa mergokin cucunya lagi meringis kesakitan di kamar..


Opa : kiapa ngana kasiang..

cucu : napa kita da pi kampung sabla mo pasiar pa maitua disana, blum riki
mandarat, tu nyong2 disana so malendong pa kita.. bangka2 no..

Opa : Adoo ngana ini, nembole bagitu, ngana blum tau opa dulu? Opa dulu
waktu masi bajual, maso kaluar orang pe kampung mar nda ada yang berani dola pa Opa..

cucu : Odoo.. jago skali dang opa? opa dulu bajual apa so?

Opa : Bajual Peda

cucu : ???????
Lord Nalih - 04/01/2009 07:18 AM
#75

Opa Story

Opa deng depe cucu abis bauni spiderman 3

cucu : opa, jago kang itu spiderman tadi...

Opa : masi kalah deng opa kasiang.. ngana tau, dulu opa le ja terbang terbang.. apa kwa itu spiderman tadi..

cucu : odoo.. opa kote dulu superman dang...

Opa : Adoh opa bukang superman kasiang..

cucu : o0oo, jadi opa batman dang..

Opa : bukang itu lei..

cucu : kong opa apa dulu dang kong bisa terbang terbang...

Opa : o0o Opa dulu pok pok...
Lord Nalih - 04/01/2009 07:18 AM
#76

opa pa dulu 5 orang da malendong...
opa rata samua dorang..
6 yang maso got...!!
utu :"kiapa 6 opa"???
opa : "opa paling bawa...."
Lord Nalih - 04/01/2009 07:19 AM
#77

utu deng keke dapa lia so sama deng amplop+prangko...
ka mana2 salalu bajang sama2....
cuma de pe masalah nih keke pe papa nyanda kase dorang dua batona...

utu nimau patah semangat....
dia bako ator deng keke...
dia bilang kalo tiap malam minggu dia mo pigi ba aple ba ba diang...
kong tiap kali mo ba apel.. utu pake kode lagu "Bulan Pake Payung"

jadi tiap malam minggu, utu pigi bateru dimuka keke pe jandela kamar kong manyanyi lagu "Bulan Pake Payung"....

utu manyanyi......
bulan pake payung tuturuga batolor....
nona dari ambon datang kaweng di kobong...

keke pe dengar lagu langsung buka jandel kong balompa....
dorang pi bagadang di bawag pohon gedi...

kira-kira 4 minggu utu mandarat pa keke kong selalu pake kode "bulan pake payung"....

ternyata keke pe papa so mulai curiga...
kiapa ini tiap malam minggu salalu ada yg manyanyi "bulan pake payung" di muka pa dorang pe rumah....

gara2 penasaran...
keke pe papa bilang pa keke for mo baku tukar kamar....
keke tidor deng dia pe mama....
keke pe papa tidor pa keke pe kamar....

nah....
pas malam minggu....
utu datang mo batona deng keke....
pe sampe di muka keke pe jandela kamar...
utu langsung manyanyi....
"bulan pake payung tuturuga batolor"....

dia heran kiapa keke nyanda kaluar kamar....
dia manyanyi ulang tu lagu....

keke pe papa bahoba dari jandela...
keke pe papa lia utu ada manyanyi di muka keke pe jandela kamar...

utu manyanyi trus tu lagu...
dia ulang manyanyi.....
dia pikir keke so ta tidor stow kong nyanda dengar....

utu manyanyi ulang....
"bulan pake payung tuturuga batolor....."

kage2 keke pe papa buka jandela...
kong bataria.....
hei tuturuga pigi batolor jao-jao ngana...
jang batolor di sini.... ato kita potong ngana pe tolor....
Lord Nalih - 04/01/2009 07:19 AM
#78

Suatu hari, Utu yang ada pastiu-pastiu pa depe majikan karna dapa marah trus, dapa suru pigi di toko bangunan for mo bli paku.
Pe sampe di toko bangunan, Utu ba tanya pa Ko'.

Utu : "Ko',..mo bli paku dang satu kilo".
Ko' : (batanya deng polos2) "Mo bungkus ?"
Utu : (so deng pastiu Utu bajawab)..Nyanda !!....Mo makang sini..!!
Lord Nalih - 04/01/2009 07:20 AM
#79

Ada Opa deng Oma mo baku kuat konto.
Kong dorang beking r gunung dari paser.
Pertama opa yang konto...buuuuuuuuuttt.. mar cuma stenga yang rubu
depe kadua oma yang konto ..buuuuuuuuuuuttt.... tu paser langsung rata
Trus opa gara2 nemau kalah bilang bagini pa oma"oma ,pasti ngana ruci, sini co qta priksa...
butul tohhh pake dua lop kwa bagimana nda m menang...
Lord Nalih - 04/01/2009 07:21 AM
#80

Opa lagi,..


Opa dulu waktu jaman penjajahan dulu, waktu itu blanda so kepung Jendral sudirman so lari, Suharto lari, sampe nagabonar le lari, cuma opa yang da ba tahang ,.....EH opa jago kang, Jago di hollan bagimana le mo lari so dapa todong pistol dikapala mo lari bagimana.....#%#%#%#^
Page 4 of 118 |  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >  Last ›
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > SULAWESI > Manado > [SHARE]Kumpulin disini kalo punya cerita2 lucu/joke..