Kalimantan Barat
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > KALIMANTAN > Kalimantan Barat > ◄ஜ۩۞۩ஜ Kaskuser Sambas Part 3 ஜ۩۞۩ஜ►
Total Views: 16908 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 3 of 138 |  < 1 2 3 4 5 6 7 8 >  Last ›

2.707070 - 13/01/2012 02:52 PM
#41

Quote:
Original Posted By code28h4p
@kuwagata
Hehe...ndak lupak, jak malar juak mantau, cuma malas posting, foto masih banyak sih, cuma belom sempat nak upload
Yak...sean ke baju kaskusser sambas yak...mun bisse kite molah jak dah, masa tret laing masing2 ade baju komunitasnye kitte tang sean?? (Atau udah ade tapi saye ndak tau ii?) ◄ஜ۩۞۩ஜ Kaskuser Sambas Part 3 ஜ۩۞۩ஜ►


salken om D
kalo baju regional sih udah ada beberapa D
kalo sambas kyknye blm pernah liat nih amazed:
zcurut - 13/01/2012 03:05 PM
#42

Quote:
Original Posted By code28h4p
@kuwagata
Hehe...ndak lupak, jak malar juak mantau, cuma malas posting, foto masih banyak sih, cuma belom sempat nak upload
Yak...sean ke baju kaskusser sambas yak...mun bisse kite molah jak dah, masa tret laing masing2 ade baju komunitasnye kitte tang sean?? (Atau udah ade tapi saye ndak tau ii?) ◄ஜ۩۞۩ஜ Kaskuser Sambas Part 3 ஜ۩۞۩ஜ►


mun baju daerah Regional Kalimantan Barat ade bg..
semari baro'an sampai bajunye ke rumah...
cobe abang tanya bg magter maseh maok ke die produksi ke dak an D


Quote:
Original Posted By 2.707070


semangat makan rupenye ngakaks
kalo makan mertue lewat pun tak ditegur ngakaks


iye yg bahaye bang..
mun dak ditegor, kannak paccat kite kelak ngakaks

Quote:
Original Posted By 2.707070


salken om D
kalo baju regional sih udah ada beberapa D
kalo sambas kyknye blm pernah liat nih amazed:


nupeki \( \(
2.707070 - 13/01/2012 03:35 PM
#43

Quote:
Original Posted By zcurut
mun baju daerah Regional Kalimantan Barat ade bg..
semari baro'an sampai bajunye ke rumah...
cobe abang tanya bg magter maseh maok ke die produksi ke dak an D



iye yg bahaye bang..
mun dak ditegor, kannak paccat kite kelak ngakaks


nupeki \( \(


apelagi kalo dah sambal terasi
ndakan tekeleh mertue ngakaks
____
kalo kena pecat carek mertue baru bang ngakaks
kuwagata - 13/01/2012 04:52 PM
#44

Quote:
Original Posted By 2.707070


hi: bang long D



boleh cari tanah tepi jalan tuh bang genit:
bakalan mahal nanti hargenye genit:



ktemu lagi hammer:


udah pada laku dibeli orang, ad sih niat mau beli, tapi tahun depan, skrg lgi bokek.

Quote:
Original Posted By zcurut
die dalam hutan ke ngambeknye??
atw mmg dah ade area yg lapang2 yg nyaman nuju nye?
--
bise ke kumbang berannang hammer



melepaskan kesalo'an same bg kuwa bang..
kangen ngeliat semangat bg kuwa pas makan bg... Peace:


dalam utan die, yg bagus ye, yg tempat biase ye murah, sean hargenye.

mane bise, ade sih yg tau, tapi jak timbol taek naknye die..ngakak

Quote:
Original Posted By code28h4p
@kuwagata
Hehe...ndak lupak, jak malar juak mantau, cuma malas posting, foto masih banyak sih, cuma belom sempat nak upload
Yak...sean ke baju kaskusser sambas yak...mun bisse kite molah jak dah, masa tret laing masing2 ade baju komunitasnye kitte tang sean?? (Atau udah ade tapi saye ndak tau ii?) ◄ஜ۩۞۩ஜ Kaskuser Sambas Part 3 ஜ۩۞۩ஜ►


malas, ngape dek bingung

mun khusus sambas sean, tapi mun regional ade, aku jak karrap makainye, utk hari2 malahan
code28h4p - 13/01/2012 04:58 PM
#45

Quote:
Original Posted By 2.707070


salken om D
kalo baju regional sih udah ada beberapa D
kalo sambas kyknye blm pernah liat nih amazed:


Quote:
Original Posted By zcurut
mun baju daerah Regional Kalimantan Barat ade bg..
semari baro'an sampai bajunye ke rumah...
cobe abang tanya bg magter maseh maok ke die produksi ke dak an D




iye yg bahaye bang..
mun dak ditegor, kannak paccat kite kelak ngakaks



nupeki \( \(


Quote:
Original Posted By kuwagata
udah pada laku dibeli orang, ad sih niat mau beli, tapi tahun depan, skrg lgi bokek.



dalam utan die, yg bagus ye, yg tempat biase ye murah, sean hargenye.

mane bise, ade sih yg tau, tapi jak timbol taek naknye die..ngakak



malas, ngape dek bingung

mun khusus sambas sean, tapi mun regional ade, aku jak karrap makainye, utk hari2 malahan


Haaaa...............make dari iyelah maksud saye ye buat baju khusus biak@ kaskusser Sambas be....kan mantap, jak udah ade tok be konveksi kitte di Sambas, jadi siape tahu bisse jumpe di jalan atau warung kopi sehingge bisse saling kannal lebih akrab
kuwagata - 13/01/2012 05:26 PM
#46

masalahnye yg biak sambas yg tinggal disambas inyan2 be jak bise diitong ngan jari, ndak sampai 8 urang.
Mun labbeh dr iye sih boleh2 ajak, tapi unofficial...
mendawai.pbb - 13/01/2012 05:58 PM
#47

Quote:
Original Posted By code28h4p
Haaaa...............make dari iyelah maksud saye ye buat baju khusus biak@ kaskusser Sambas be....kan mantap, jak udah ade tok be konveksi kitte di Sambas, jadi siape tahu bisse jumpe di jalan atau warung kopi sehingge bisse saling kannal lebih akrab

ade urang lama tok ee....
salam kannal dari biak selakau, bang....
Name kite Yudhis. Tapi ape jinya bang Kuwa.... saya posisi kinni di Jakarta bang.
Jadi mun nak molah baju kaskuser Sambas, saye insyaAllah ikut. Ho.. ajak saye tok.
tang lama inyan betape bang...?

Quote:
Original Posted By kuwagata
masalahnye yg biak sambas yg tinggal disambas inyan2 be jak bise diitong ngan jari, ndak sampai 8 urang.
Mun labbeh dr iye sih boleh2 ajak, tapi unofficial...

Nah... inyan yue bang ee....
tapi mun jadi, saye ikut juak.
Pendaftar ke tige lah... lakkak abang ngan abang kite di ats tok...
babiguling22 - 13/01/2012 06:14 PM
#48

wah.. udah roboh jak ni rumah yang lama..
selamat atas rumah barunye sambas.. D
mendawai.pbb - 13/01/2012 06:20 PM
#49

Quote:
Original Posted By babiguling22
wah.. udah roboh jak ni rumah yang lama..
selamat atas rumah barunye sambas.. D


dari mane jak kau..
lama menghilang dari dunie persilatan...?
babiguling22 - 13/01/2012 06:30 PM
#50

Quote:
Original Posted By mendawai.pbb
dari mane jak kau..
lama menghilang dari dunie persilatan...?


agik sibuk bang.. D
maklum, agik ujian.. hammer:
mendawai.pbb - 13/01/2012 06:49 PM
#51

Quote:
Original Posted By babiguling22
agik sibuk bang.. D
maklum, agik ujian.. hammer:


emang kau agik ujian ape...?
bukan nye sekarang dah masuk wktu liburan...?
babiguling22 - 13/01/2012 06:55 PM
#52

Quote:
Original Posted By mendawai.pbb
emang kau agik ujian ape...?
bukan nye sekarang dah masuk wktu liburan...?


ugm belum bang..
minggu depan baru selesai ujiannye.. berdukas
sepi jak ni disini.. bingungs
mendawai.pbb - 13/01/2012 07:02 PM
#53

Quote:
Original Posted By babiguling22
ugm belum bang..
minggu depan baru selesai ujiannye.. berdukas
sepi jak ni disini.. bingungs

pade tidok kali bang..
atau bise jadi wirit di masjid sekalian nunggu isya.
aku malah masih di kantor... ngakak
babiguling22 - 13/01/2012 07:08 PM
#54

Quote:
Original Posted By mendawai.pbb
pade tidok kali bang..
atau bise jadi wirit di masjid sekalian nunggu isya.
aku malah masih di kantor... ngakak


aok.. sepih sekali.. hammer:
abang domisili dimane skrg?
wah, uda nyaris iso tu bang..
boleh lah lempar ke saye ijo2 perawannye.. D
mendawai.pbb - 13/01/2012 07:17 PM
#55

Quote:
Original Posted By babiguling22
aok.. sepih sekali.. hammer:
abang domisili dimane skrg?
wah, uda nyaris iso tu bang..
boleh lah lempar ke saye ijo2 perawannye.. D

aku asli nye selakau, sambas...
sampingan dengan singkawang.
cuma posisi sekarang di jakarta, lagi nyari nafkah lah...
---
cuma aku dah janji me si humiang nih...
babiguling22 - 13/01/2012 07:19 PM
#56

Quote:
Original Posted By mendawai.pbb
aku asli nye selakau, sambas...
sampingan dengan singkawang.
cuma posisi sekarang di jakarta, lagi nyari nafkah lah...
---
cuma aku dah janji me si humiang nih...


jakarta dimanenye bang?
saye sering gak ke jakarta soalnye.. D
---
yaahh sediihh.. berdukas
mendawai.pbb - 13/01/2012 07:29 PM
#57

Quote:
Original Posted By babiguling22
jakarta dimanenye bang?
saye sering gak ke jakarta soalnye.. D
---
yaahh sediihh.. berdukas


aku jakartanye di pasar minggu.
tol JOR, aku di simatupang nye...
kau kemane biase nye...?
---
nanti lah ye. ade bah jatah kau.
ingatkan jak aku.
babiguling22 - 13/01/2012 07:32 PM
#58

Quote:
Original Posted By mendawai.pbb
aku jakartanye di pasar minggu.
tol JOR, aku di simatupang nye...
kau kemane biase nye...?
---
nanti lah ye. ade bah jatah kau.
ingatkan jak aku.


tb simatupang?
saye dulu biase ke cilandak..
tapi sekarang hijrah ke ciputat..
abang saye pindah rumah soalnye..
---
oke bang..
nanti saye ingatkan.. D
mendawai.pbb - 13/01/2012 07:31 PM
#59

Quote:
Original Posted By babiguling22
tb simatupang?
saye dulu biase ke cilandak..
tapi sekarang hijrah ke ciputat..
abang saye pindah rumah soalnye..
---
oke bang..
nanti saye ingatkan.. D

cilandak sih.. dekat skali dengan aku.
cilandak mane..? Timur, Ampera...?
Ciputat pun aku ngerti, lumayan ngerti lah daerah situ...
dimane ciputat nya...?
---
semangat die..
gitu lah...
kuwagata - 13/01/2012 07:36 PM
#60

Quote:
Original Posted By mendawai.pbb
ade urang lama tok ee....
salam kannal dari biak selakau, bang....
Name kite Yudhis. Tapi ape jinya bang Kuwa.... saya posisi kinni di Jakarta bang.
Jadi mun nak molah baju kaskuser Sambas, saye insyaAllah ikut. Ho.. ajak saye tok.
tang lama inyan betape bang...?


Nah... inyan yue bang ee....
tapi mun jadi, saye ikut juak.
Pendaftar ke tige lah... lakkak abang ngan abang kite di ats tok...


mudah2an jadilah,bagus juak mun ade ide gayye...boleh dibahas dah tok e ttg molah baju

Quote:
Original Posted By babiguling22
wah.. udah roboh jak ni rumah yang lama..
selamat atas rumah barunye sambas.. D


klon atau prime tok, siape i...
Page 3 of 138 |  < 1 2 3 4 5 6 7 8 >  Last ›
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > KALIMANTAN > Kalimantan Barat > ◄ஜ۩۞۩ஜ Kaskuser Sambas Part 3 ஜ۩۞۩ஜ►