Saltwater Fish
Home > LOEKELOE > MY PETS > Saltwater Fish > [PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
Total Views: 21626 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 1 of 3 |  1 2 3 > 

wyolica - 25/03/2009 04:26 PM
#1
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
thread khusus buat species laut lain selain ikan, seperti:

- anemone
- udang
- kepiting
- snail
- bintang laut
- dan species2 laut lain selain ikan de -.-"

silakan di pake buat tukar informasi, curhat ato apa aja yg berhubungan dengan marine invertebrate (^.^)b

Shrimp

1. Blood shrimp [Fire shrimp]
- omnivore
- reef compatible (maksudnya boleh di gabung dengan terumbu karang, krn tdk akan merusak terumbu)
Spoiler for Blood shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

kalo ga salah di sumenep namanya udang api, termasuk udang pembersih juga tapi ga serajin udang pelet, tapi dg warna nge jreng gitu, ya dimaafkan deh kemalasannya :P

2. Coral banded shrimp
- carnivore
- reef compatible
Spoiler for Coral banded shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

kalo kata penjual disumenep, udang ini termasuk udang pembersih juga, jenis udang ini yang paling sering ada di sumenep.. kata om wakatoputaka, namanya udang MP ^^

3. Common Marble shrimp
- carnivore
- reef compatible
Spoiler for Common Marble shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

namanya udang wayang, tau dr om wakatoputaka juga nih... thanks om ^^

4. Dancing shrimp [Camel shrimp]
- omnivore
- reef compatible with caution
Spoiler for Dancing shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Kalo disumenep namanya udang wayang

5. Harlequin shrimp
- carnivore
- reef compatible
Spoiler for Harlequin shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

ini udang makanan utamanya bintang laut (star fish)
harga udang ini di sumenep sekitar 50 ribuan per ekor -.-"
Spoiler for Harlequin shrimp lagi makan
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species


6. Indo-Pacific White-Striped Cleaner Shrimp [Cleaner shrimp]
- omnivore
- reef compatible
Spoiler for Indo-Pacific White-Striped Cleaner Shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

kalo di sumenep namanya udang pelet, ini udang pembersih paling rajin dan paling efektif, ga seperti udang pembersih lain yg cuma ngebersihin liverock dan pasir dari lumut dan sisa makanan, udang ini juga mau membersihkan ikan dari kotoran dan penyakit ringan di ikan...
ini udang recomended banget dah, kudu ada di tiap aquarium (menurut me ini mah)
harganya di sumenep sekitar 20 ribuan per ekor

7. Pacific Clown Anemone Shrimp [Anenome shrimp]
- omnivore
- reef compatible
Spoiler for Pacific Clown Anemone Shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

kalo di sumenep namanya udang kaca ato udang anemone, harganya sekitar 5ribu - 15ribu

8. Pistol Shrimp
- omnivore
- reef compatible with caution
Spoiler for Pistol Shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

lum pernah liad ada yg jual di sumenep, tapi ni udang katanya bagus buat bersihin lumut di pasir soalnya suka maen di pasir...


tolong bantu ralat ya klo ada yg salah... bagi2 info juga ya oom2 dan tante2..


ANEMONE
alvin_wj - 25/03/2009 09:54 PM
#2

Anemonnya gan. hehehe

BTA (Bubble Tip Anemone) atau Anemon Genteng
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
Warnanya ada selain merah.
harga coba cek disumenep aja. Perkiraan 250rb.
lettersix86 - 05/04/2009 09:22 PM
#3

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Quote:
[CENTER][B][COLOR="Blue"]KEPITING DISCO CARRIBEAN
[/B][/COLOR][/CENTER]
lettersix86 - 05/04/2009 09:27 PM
#4

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Quote:
[CENTER][B][COLOR="Red"]UDANG AGUNG
[/CENTER][/B][/COLOR]
lettersix86 - 07/04/2009 09:25 PM
#5

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Quote:
[CENTER][B][COLOR="Blue"]UDANGNYA KOK MATANYA TIGA
[/COLOR][/B]

menurut juragan ini memang matanya 3 ato ada dua badan ya??confused:[/CENTER]
lettersix86 - 07/04/2009 09:29 PM
#6

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Quote:
[CENTER][COLOR="Blue"][B]GREEN BRITTLE

Size: 3-4 inches
Care Level: Easy
Temperament: Bold
Reef Safe: Yes
Diet: Flake, Pellet, Meaty
Origin: samudera hindia
Acclimation Time: 2+ Hours
Minimum Tank Size: 10 gallon
Coral Safe: Monitor
Invertebrate Safe: Monitor
[/B][/COLOR]

semoga berkenan\)[/CENTER]
lettersix86 - 27/04/2009 04:17 AM
#7

Aiptasia

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Quote:
Aiptasia are generally dark brown to transluscent brown anemones and are commonly called glass anemones because of their semi-transparency. Aiptasia in aquariums are usually less than 2" tall but with favorable conditions can reach 4". They are photosynthetic but will eat things that are small enough for them to catch. The stalk is attached to a hard substrate, usually in a crevice. This allows the anemone to quickly retreat into its hole when it is disturbed. Aiptasia are introduced onto our aquariums as hitchhikers either on the LR or attached to a coral. They can and will reproduce quickly in some tanks while in other tanks they may not. These anemones reproduce by pedal laceration, which occurs when baby anemones develop from small bits of tissue left behind when the anemone wanders around.

Aiptasia pack a powerful sting. The toxins produced by the stinging cells of this anemone are more potent than many of the corals kept by aquarist. Aiptasia can quickly irritate and kill the desirable corals and clams in the tank.

Aiptasia are most easily controlled when first discovered in the tank, before they have a chance to multiply. There are two methods of controlling these pest anemones; Chemical Control and Biological Control.

With Chemical Control, the anemone is either injected with or slathered with a caustic substance.

1.) Stop Aiptasia made by Chem Marin is made of pepper juice which when injected into the anemone, rapidly kills it. It is totally reef safe and will not harm other corals, fish or inverts. It must be injected with a syringe which is generally sold in conjunction with the product.

2.) Injecting the anemone with a caustic substance such as a concentrated Kalkawasser solution is effective as well.

3.) Injecting with hot, near boiling water is another option.

With Biological Control the approach taken is to introduce animals into the tank that will eat the Aiptasia, however there are not a lot of animals that like to eat them.

1.) Peppermint shrimp Lysmata wurdermanni are known to eat Aiptasia however, some will not. There have been reports that peppermint shrimp will eat corals that look similar to Aiptasia such as yellow polyps or zooanthids, so this is something to be aware of.

2.) Nudibranches of the species Berghia verrucicornis will eat Aiptasia, but the only drawback is that they will eat nothing else. Once there are no anemones left the nudibranch will starve to death.

3.) Copperband Butterflyfish will sometimes eat Aiptasia. The Raccoon Butterflyfish is another Aiptasia eating fish but will also eat soft corals.
lettersix86 - 27/04/2009 04:21 AM
#8

Bubble Tip Anemone

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Quote:
Scientific Name
Entacmae quadricolor

Common Name
Bubble tip anemone, bulb tipped anemone, BTA

Region
Vietnam, Taiwan, Indo-Pacific

Identification
Varying bulbous tips, found in a wide range of colors including red, pink, purple, orange, green, tan, and brown.

Lighting & Placement
Bright lighting, place on a rock away from corals or other anemones.

Temperament
Will sting corals

Current
Random and turbulent, no direct or laminar currents

Hardiness
90% of anemones die within the first year. This species should not be attempted by the inexperienced aquarist.

Notes
The BTA is the most commonly imported anemone available to the hobby, and the easiest of the clownfish-hosting anemones with which to achieve success. While commonly kept in reef aquariums, the BTA and other anemones make poor nano reef candidates for a few reasons. A healthy BTA can reach a foot in diameter after a few years, much too large to be kept in a nano reef for any length of time, and it is not a good idea to mix stinging, motile anemones with sessile coral.

E. quadricolor should be fed small quarter-inch pieces of meaty seafood once or twice weekly. Bleached specimens should be fed every other day until recovery.

As a motile invertebrate, the BTA is likely to move around an aquarium before finding a suitable rock crevice to root its foot into. All aquarium plumbing and powerheads should be properly screened to prevent the anemone from being pulled in.


Semoga berkenan infonya beer:
HappyCrabbie - 10/01/2010 05:36 PM
#9

Kelomang Blueberry (Coenobita purpureus)
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Kingdom: Animalia
Phylum : Arthropoda
Class : Crustacea
Sub-class: Malacostraca
Infra-order: Anomura
Order: Decapoda
Family: Coenobitidae
Genus: Coenobita
Species: Coenobita purpureus
HappyCrabbie - 10/01/2010 05:46 PM
#10

Kelomang Strawberry (Coenobita perlatus)
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

Phylum : Arthropoda
Class : Crustacea
Sub-class: Malacostraca
Infra-order: Anomura
Order: Decapoda
Family: Coenobitidae
Genus: Coenobita
Species: Coenobita perlatus
wyolica - 06/07/2010 03:27 PM
#11

Sambungannya disini aja yaaa malu


Anemone

1. Bubble-Tip Anemone [Entacmaea quadricolor]
- Aquarium with medium water flow
- Aquarium with strong light
- Semi-aggressive

Anemone dengan ujung tentakel menggelembung seperti jagung oleh karena itu disebut juga anemone jagung. Sebaiknya di pelihara bersama dengan clownfish jenis Premnas biaculeatus - Maroon clownfish - Balong, Amphiprion frenatus - Tomato clownfish, or Amphiprion chrysopterus - Orange-finned clownfish untuk hasil yang maksimal, karena clownfish sering membersihkan tubuh anemone dengan memunguti remah-remah makanan atau kotoran lainnya sehingga tubuh anemone bisa terbebas dari berbagai jenis parasit, clownfish juga sering membawakan makanan bagi anemone. Sedangkan bagi clownfish anemone merupakan tempat berlindung yang aman dan nyaman.

Anemone ini harus diberi makan potongan ikan, udang atau cacing jika dipelihara tanpa clownfish.

Spoiler for Bubble-Tip Anemone

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
Kalo jenis ini di sumenep namanya anemone genteng



2. Carpet Anemone [Stichodactyla sp.]
- Aquarium with medium water flow
- Aquarium with strong light
- Aggressive

Anemone jenis ini memiliki sengat (sting) yang dapat melukai anemone lain bahkan dapat merusak coral pada saat ia berpindah-pindah tempat dalam aquarium. Pada saat memasukan anemone ini ke aquarium sebaiknya di pantau terus pergerakkannya supaya hal-hal yang tidak diinginkan dapat dihindari. Dalam keadaan sehat, anemone ini akan sangat lengket dan mudah menempel, dan jika ia telah menempel pada sesuatu atau seseorang akan sangat sulit untuk melepaskan tanpa melukai anemone tersebut.

Jangan memegang anemone ini dengan tangan kosong, krn dapat menyebabkan alergi yang parah pada bagian tubuh yang bersentuhan dengannya. Ane salah satu korbannya, karena bentuknya keren dan menggeliat2 ga jelas dengan pede-nya memegang anemone ini dengan maksud main-main, alhasil tangan yang digunakan untuk memegang anemone ini merah dan muncul bintik2 merah dengan gatal yang ga main-main, pengen nangis tapi malu malu

Anemone ini harus diberi makan ikan atau udang

Spoiler for Carpet anemone

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
tempat main udang kaca juga
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species



3. Condy Anemone [Condylactis gigantea]
- Aquarium with medium water flow
- Aquarium with strong light
- Aggressive

Anemone jenis ini memiliki sengat (sting) yang dapat melukai anemone lain bahkan dapat merusak coral pada saat ia berpindah-pindah tempat dalam aquarium. Sebaiknya tidak dipelihara bersamaan dengan Red-Leg Hermit crab krn merupakan mangsa alaminya.

Anemone ini harus diberi makan ikan, udang atau kerang

Spoiler for Condy Anemone

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
Jangan di pelihara bareng ini yaaa \)



4. Long Tentacle/Corkscrew Anemone [Macrodactyla doreensis]
- Aquarium with medium water flow
- Aquarium with medium light
- Aggressive

Jarak antara tentakel satu dengan lainnya lebih jauh jika dibandingkan dengan anemone yang sejenis. Merupakan rumah bagi Amphiprion perideraion - Gero Pelet atau Amphiprion clarki - Gero Pasir. Anemone ini biasa disebut anemone pasir, ada juga yang sebut anemone pantat merah.

Anemone ini harus diberi makan potongan kecil ikan, udang, kerang atau makanan beku

Spoiler for Long Tentacle/Corkscrew Anemone

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species



5. Ritteri/Magnificent Anemone [Heteractis magnifica]
- Aquarium with strong water flow
- Aquarium with strong light
- Aggressive

Anemone ini memiliki tentakel yang panjang berbentuk tabung dengan ujung tentakel yang kadang membengkak. Anemone ini sebaiknya diletakkan pada posisi yang tinggi di aquarium untuk memastikan cahaya yang yang didapat mencukupi kebutuhannya. Sebaiknya di pelihara bersama Amphiprion ocellaris - ikan badut/nemo, Amphiprion percula - nemo biak, atau Amphiprion perideraion - Gero Pelet. Biasa disebut anemone badut

Anemone ini harus diberi makan potongan kecil ikan, udang, kerang atau makanan beku

Spoiler for Ritteri/Magnificent Anemone

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species



6. Tube Anemone [Cerianthus membranaceus]
- Aquarium with medium water flow
- Aquarium with medium light
- Aggressive

Kebiasaan makan anemone ini termasuk agresif krn pada saat lampu dipadamkan (gelap), anemone ini akan memangsa ikan yang ada didalam aquarium. Anemone ini sebaiknya diberi makan rutin bahkan setiap hari dengan rebon, potongan ikan atau udang segar.

Spoiler for Tube Anemone
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species




Segitu dulu yaa, kalo ada kesalahan tolong dikoreksi yaa :thumbup
niwana15 - 20/12/2010 03:05 PM
#12

agan@ ada yg tau ga ini namanya apa?
orang sumenep bilangnya sih laba2 air, gw googling ga nemu nih namanya...

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
Xanthemophon - 04/02/2011 12:45 AM
#13

Quote:
Original Posted By niwana15
agan@ ada yg tau ga ini namanya apa?
orang sumenep bilangnya sih laba2 air, gw googling ga nemu nih namanya...

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species


itu namanya kepiting dekora
BloodlyRedMoon - 14/02/2011 11:35 PM
#14
Lepas sp. Barnacle
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
BloodlyRedMoon - 14/02/2011 11:36 PM
#15
Odontodactylus scyllarus Mantis shrimp
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
BloodlyRedMoon - 14/02/2011 11:37 PM
#16
Lysiosquillina
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species
Xanthemophon - 15/02/2011 01:27 AM
#17

Quote:
Original Posted By BloodlyRedMoon
[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species


Nama dagangnya udang pletok...kecilnya bisa buat hias...gedenya digoreng and dimakan...kalo da gede jadi udang ronggeng / zebra namanya...
samohong01 - 17/02/2011 08:05 PM
#18

tambah lg gan. tambah lg. sangat menarik.
biasanya liat di tv sekilas lewat. ternyata klo liat dari dekat sangat menakjubkan. i like it!
:rate5 :rate5 :rate5
Xanthemophon - 18/02/2011 01:45 AM
#19

1.) Udang Sexy / Ambonian Shrimp
- Omnivore
- Reef Compatible

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

2.) Udang Lebah / Bumblebee Shrimp
- Omnivore
- Reef Compatible

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

3.) Kepiting Zebra / Zebra Crab
- Carnivore
- Reef Compatible with Caution

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

4,) Siput Nasa / Nassarius Snail
- Omnivore
- Reef Compatible

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

5.) Siput Tumpeng / Astraea Turbo Snail
- Omnivore
- Reef Compatible

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

6.) Manggisan / Royal Urchin
- Omnivore
- Reef Compatible with Caution

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

7.) Seapen
- Reef Compatible

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

8.) Usus Raja / Colored Medusa Worm
- Omnivore
- Reef Compatible with Caution

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

9.) Lintah Strawberry / Strawberry Slug
- Omnivore
- Reef Compatible

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

10.) Lintah Kucing / Head Shield Nudibranch
- Omnivore
- Reef Compatible

[PICS & INFO] Marine Invertebrate Species

ilovekaskusilovekaskusiloveindonesia
yosep15 - 24/02/2011 10:04 PM
#20

para suhu. Saya mau nanya dong. Untuk Jamur, harus dikasih makan gak y? atau hanya tambahin kalsium, Mg, dll saja?

Terus saya mau nanya, mahluk laut apa yang bisa bersihin kotoran ikan y? Kotoran ikan di aquarium banyak nih...pdhl ud ditaruh udang MP.
Page 1 of 3 |  1 2 3 > 
Home > LOEKELOE > MY PETS > Saltwater Fish > [PICS & INFO] Marine Invertebrate Species