Kalimantan Selatan
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > KALIMANTAN > Kalimantan Selatan > Pet Lovers masuk sini please!!!!
Total Views: 11213 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 28 of 41 | ‹ First  < 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 >  Last ›

gepsok - 30/11/2011 04:46 PM
#541

Quote:
Original Posted By d3s_ta
wah... aq baru pelihara hamster... baru sekitar 2 minggu udah beranak 5...


Wew selamet gan. Tipe saphire pinanya tuh.. Ya kh.?

Quote:
Original Posted By ahmad13tahun
ngerinya!! eek:

aku melihara 6 bulan kdd beranak jua nah nohope:

tapi meliharanya seikung aja pang hammer:





Viva La Barito Putera


Nyata haja ah kada mau hamil mun melihara sa ikung ja. D kecuali pian yang mehamili,, ngakak tapi banyak jua yg tetipu diatas tu... D
HuSinZ - 30/11/2011 08:41 PM
#542

ini penampakan salah satu peliharaan ulun nah..
ada 4 ikung yg kaini,,
saikung ja yg di foto,, yg lain lagi basambunyian
ada LAT jua tapi blum sempat di foto
ma'af pakai kamera hp haja..

selamat takutan...
Spoiler for apakah itu
Pet Lovers masuk sini please!!!!
ical021 - 01/12/2011 02:54 AM
#543

Quote:
Original Posted By HuSinZ
ini penampakan salah satu peliharaan ulun nah..
ada 4 ikung yg kaini,,
saikung ja yg di foto,, yg lain lagi basambunyian
ada LAT jua tapi blum sempat di foto
ma'af pakai kamera hp haja..

selamat takutan...
Spoiler for apakah itu
Pet Lovers masuk sini please!!!!


wahhh mantab nah D
jenis apa ini? asalnya d mana?
HuSinZ - 01/12/2011 06:20 PM
#544

Quote:
Original Posted By ical021
wahhh mantab nah D
jenis apa ini? asalnya d mana?

jenis lokal aja Asian forest scorpion/heterumetrus longimanus
dari jawa
edodoedogawa - 02/12/2011 09:42 AM
#545

Quote:
Original Posted By HuSinZ
ini penampakan salah satu peliharaan ulun nah..
ada 4 ikung yg kaini,,
saikung ja yg di foto,, yg lain lagi basambunyian
ada LAT jua tapi blum sempat di foto
ma'af pakai kamera hp haja..

selamat takutan...
Spoiler for "apakah itu"
Pet Lovers masuk sini please!!!!


ini kah penampakan yg katanya berbisa itu takuts
gak berani megang, takut kena cubit si jengking o
HuSinZ - 02/12/2011 09:38 PM
#546

Quote:
Original Posted By edodoedogawa
ini kah penampakan yg katanya berbisa itu takuts
gak berani megang, takut kena cubit si jengking o

kurang lebih kaya lebah aja jar,..
asal jangan scorpy yg di arab ato afrika sana ja,..
maka mas edo patuh mangulai ular cobra,.. D
edog4wa - 02/12/2011 10:17 PM
#547

Quote:
Original Posted By HuSinZ
kurang lebih kaya lebah aja jar,..
asal jangan scorpy yg di arab ato afrika sana ja,..
maka mas edo patuh mangulai ular cobra,.. D


ahh tetap ae sakit mad:
bengkak dlu yg nyata hammer:

mana ada capedes panji lho aku ni ngakaks
HuSinZ - 02/12/2011 11:13 PM
#548

Quote:
Original Posted By edog4wa
ahh tetap ae sakit mad:
bengkak dlu yg nyata hammer:

mana ada capedes panji lho aku ni ngakaks

ai maka situ wani mancium ular cincin emas,.?? D

asal jangan di tangkap ja mas edo ae,..
langsung di jalanakan di tangan, kada papa,,
ini contoh gambar nya
Spoiler for contoh

kalo yg capitnya ganal buntut halus lebih banyak menggunakan capit dari pada sengat untuk pertahanan nya
kalo yg sengat nya ganal, nah itu langsung mancucuk lawan buntut,..
ical021 - 02/12/2011 11:39 PM
#549

Quote:
Original Posted By HuSinZ
kurang lebih kaya lebah aja jar,..
asal jangan scorpy yg di arab ato afrika sana ja,..
maka mas edo patuh mangulai ular cobra,.. D


walaupun berbisa rendah, tapi bisi alergi sama bisa.. d igut wanyi gin bisa mamatii... dan diliat jua kondisi tubuh, amun kurang fit biasanya kena gigit yg bisanya rendah gin bisa bangkak parah ngakak
HuSinZ - 03/12/2011 12:36 AM
#550

Quote:
Original Posted By ical021
walaupun berbisa rendah, tapi bisi alergi sama bisa.. d igut wanyi gin bisa mamatii... dan diliat jua kondisi tubuh, amun kurang fit biasanya kena gigit yg bisanya rendah gin bisa bangkak parah ngakak

benar sekali mas,..
teppat sekali,..

makanya di banjar kadada yg waninya memelihara,. Yb
tapi walaupun bagaimana juga,,ini tetap hewan favorit ulun. berbusa:

brangkaAatt,..ngacir2
edodoedogawa - 03/12/2011 09:47 PM
#551

Quote:
Original Posted By HuSinZ
ai maka situ wani mancium ular cincin emas,.?? D

asal jangan di tangkap ja mas edo ae,..
langsung di jalanakan di tangan, kada papa,,
ini contoh gambar nya

kalo yg capitnya ganal buntut halus lebih banyak menggunakan capit dari pada sengat untuk pertahanan nya
kalo yg sengat nya ganal, nah itu langsung mancucuk lawan buntut,..

ttap ae kada wani menjapai takuts
mana ada aku mencium ular think: yg ada melihat bukah banarr ngacir:
owh.. dikira td main cucuk z jengking nya o

Quote:
Original Posted By ical021
walaupun berbisa rendah, tapi bisi alergi sama bisa.. d igut wanyi gin bisa mamatii... dan diliat jua kondisi tubuh, amun kurang fit biasanya kena gigit yg bisanya rendah gin bisa bangkak parah ngakak


wisss ini nih retil enthusiast thumbup:
kemana km jd kada datang pas kontes B'Real mad:
HuSinZ - 03/12/2011 11:57 PM
#552

Quote:
Original Posted By edodoedogawa
ttap ae kada wani menjapai takuts
mana ada aku mencium ular think: yg ada melihat bukah banarr ngacir:
owh.. dikira td main cucuk z jengking nya o



wisss ini nih retil enthusiast thumbup:
kemana km jd kada datang pas kontes B'Real mad:

yO'iii,,asal jangan tagapit ja, inya langsung mangapit..

ada kontes apa mas,.????
kulipakkayu - 04/12/2011 09:31 PM
#553

Quote:
Original Posted By HuSinZ
ini penampakan salah satu peliharaan ulun nah..
ada 4 ikung yg kaini,,
saikung ja yg di foto,, yg lain lagi basambunyian
ada LAT jua tapi blum sempat di foto
ma'af pakai kamera hp haja..

selamat takutan...
Spoiler for apakah itu
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Mantaaap nah gaduhannya.. Saurang ni kada tapi wani mangulai yang bawisa kaya ini.. cukup bagaduh kucing haja gen wal ae
HuSinZ - 04/12/2011 11:35 PM
#554

Quote:
Original Posted By kulipakkayu
Mantaaap nah gaduhannya.. Saurang ni kada tapi wani mangulai yang bawisa kaya ini.. cukup bagaduh kucing haja gen wal ae

sebenarnya memang kada gasan di kulai, tapi di liatakan dalam aquarium/terrarium ja, kaya aquascape
tapi mun handak ma handling tesarah ja, dan harus benar2 ahli kaya abang edo D

brangkaAaattt . . .
ngacir2
ical021 - 05/12/2011 07:17 AM
#555

Quote:
Original Posted By edodoedogawa
ttap ae kada wani menjapai takuts
mana ada aku mencium ular think: yg ada melihat bukah banarr ngacir:
owh.. dikira td main cucuk z jengking nya o



wisss ini nih retil enthusiast thumbup:
kemana km jd kada datang pas kontes B'Real mad:


nahhh itu dia..
mun aku umpat kena ngalih o

ketahuan kena siapa ampunnya junet ngakak
ical021 - 05/12/2011 07:20 AM
#556

Quote:
Original Posted By HuSinZ
benar sekali mas,..
teppat sekali,..

makanya di banjar kadada yg waninya memelihara,. Yb
tapi walaupun bagaimana juga,,ini tetap hewan favorit ulun. berbusa:

brangkaAatt,..ngacir2


mun hndk asik lagi ingu ini nah...
Spoiler for mantab

Pet Lovers masuk sini please!!!!


makannya nyaman haja..
cicak D
tp jangan d kulai" mun hndk mangkat pakai grapstick o
kalu kapuhunan banr ae, alahan pada kalajengking ngakak
HuSinZ - 05/12/2011 07:57 PM
#557

Quote:
Original Posted By ical021
mun hndk asik lagi ingu ini nah...
Spoiler for mantab

Pet Lovers masuk sini please!!!!


makannya nyaman haja..
cicak D
tp jangan d kulai" mun hndk mangkat pakai grapstick o
kalu kapuhunan banr ae, alahan pada kalajengking ngakak

wagler kah,,,??
waw, tidak berani saya
tidak berani dengan venom nya dan harganya takuts
kalo warnanya mantaf,..
ada pelihara wagler jua kh pian,.?? bingungs

mun yg ada ne kdd mangulai lg nah, soalnya substratnya pakai tanah
jadi regatt . . berbusa:

ulun dari kecil sudah suka scorpy o
ical021 - 06/12/2011 12:29 AM
#558

Quote:
Original Posted By HuSinZ
wagler kah,,,??
waw, tidak berani saya
tidak berani dengan venom nya dan harganya takuts
kalo warnanya mantaf,..
ada pelihara wagler jua kh pian,.?? bingungs

mun yg ada ne kdd mangulai lg nah, soalnya substratnya pakai tanah
jadi regatt . . berbusa:

ulun dari kecil sudah suka scorpy o


ahaha
mun masalah harga smalam tu kawan lelang 200rb 2 ikung, sorang minta saekung...

semalamtu alasnya banyu haja pang, pas d cobai tanah kada hakun makan inya..
jadi bawahnya banyu atasnya ranting.. langsung lancar makannya D

tp wahini sudah kubariakan ngakak
pas maingu itu taingat dosa ngakaks
kalu kapuhunan banar ham walapun kda d japai" inyanya ngakaks

hemmmm..
biasanya scorpio itu kawannya tartul D
main tartul ae pulang nah D
asa bahagia juaaa kawan baisi tartul o hehhe
HuSinZ - 06/12/2011 04:22 AM
#559

Quote:
Original Posted By ical021
ahaha
mun masalah harga smalam tu kawan lelang 200rb 2 ikung, sorang minta saekung...

semalamtu alasnya banyu haja pang, pas d cobai tanah kada hakun makan inya..
jadi bawahnya banyu atasnya ranting.. langsung lancar makannya D

tp wahini sudah kubariakan ngakak
pas maingu itu taingat dosa ngakaks
kalu kapuhunan banar ham walapun kda d japai" inyanya ngakaks

hemmmm..
biasanya scorpio itu kawannya tartul D
main tartul ae pulang nah D
asa bahagia juaaa kawan baisi tartul o hehhe

ai murah nya lah, anak nya kah itu.??
sorang mun di bari kada wani jua, jar panji racun nya mematikan jar takuts
tapi banyak yg mencari dan memelihara karena eksotik nya..

iih kalu kapuhunan, pas di buka tutupnya, bisa maluncat,, hahaAa ngakaks

ai ada baisi tartul kah pian,.?? matabelo:
jenis apa itu,.??
semua tartul venom jar, bujurkah,..??
dimana rumah pian, umpat malihat pank,.. hihihi D

brangkaAaattt_______ ngacir2
edodoedogawa - 06/12/2011 09:18 AM
#560

Quote:
Original Posted By HuSinZ
yO'iii,,asal jangan tagapit ja, inya langsung mangapit..

ada kontes apa mas,.????

jaka IGO kah yg mengapit kdpp ikhlas tu pank sorag ngakaks ni jengking yg mengapit hammer:
===
kontes BB+17 wowcantik

Quote:
Original Posted By ical021
nahhh itu dia..
mun aku umpat kena ngalih o

ketahuan kena siapa ampunnya junet ngakak


alibi z mad:
bepadah handak datang, auk amm jauh2 mulai BJB datang z mad:
Page 28 of 41 | ‹ First  < 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 >  Last ›
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > KALIMANTAN > Kalimantan Selatan > Pet Lovers masuk sini please!!!!