Kalimantan Selatan
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > KALIMANTAN > Kalimantan Selatan > Pet Lovers masuk sini please!!!!
Total Views: 11213 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 6 of 41 |  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >  Last ›

znmrh - 01/08/2010 10:28 AM
#101

Quote:
Original Posted By zonamerah
samae mangae pun lun gen lwas kd dimakani msih hdup ja tu..cman syang banyunya banarae pina babau euy..malus

tpi skarang dh dbikinin tmpatnya yg lbh baik ko..

btw mau tanya ni..apakah ada yng prcaya mitos mlihara hewan ataw smacamnya dngan kehamilan? cos bini sorang ni masih trauma dgan yg sperti2 tu euy..dan saat ni sorang mlihara kuya j pank nah..Pet Lovers masuk sini please!!!!


belum ada tanggapan..nohope:
indrabias - 02/08/2010 01:08 PM
#102

umpat meandak anak buah ane nah...
si Enyenk :
Pet Lovers masuk sini please!!!!
Pet Lovers masuk sini please!!!!

si Endit..(sdh hilang ada yg menculik pinanya....T.T)
Pet Lovers masuk sini please!!!!
indrabias - 02/08/2010 01:10 PM
#103

Quote:
Original Posted By arieztabjm99
assalamualaikum...
nah uln u4 begabung jua nah.....

uln da bisi 2 kucing....

yg ini nmanya apin....
Sex : male
age : 7 bulan lebih..
Spoiler for Apin
Pet Lovers masuk sini please!!!!



nih dingsanaknya
Sex : Female
age : 7 bulan lebih.
Spoiler for Aslan
Pet Lovers masuk sini please!!!!


bagi2 info lah amank2...


maaf mun da slh kta.....
masih newbie....iloveindonesiailoveindonesia


bagusnya kucing apa ni mang??handak nah...:mewek
arieztabjm99 - 02/08/2010 01:56 PM
#104

Quote:
Original Posted By indrabias
bagusnya kucing apa ni mang??handak nah...:mewek


forest cat ato kucing utan mank ae....
hehehehe....

kucing pyan bungas jua tu nah....
mantap......:thumbup
ktju uln melihat.....D
hehehehe....
agnk,, - 08/08/2010 06:31 PM
#105

inguan ulun di malang nah.. o
tapi kada tahu itu binatang apa hammer:
ngarannya ernesto cool:
Spoiler for ernesto
Pet Lovers masuk sini please!!!!


ngacir:
HendRaWaziex - 11/08/2010 12:38 AM
#106

Quote:
Original Posted By ical021
ada nang bajual nang kya ini lah?
brapaan yu?

Spoiler for duri
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Gitnya Deden maho Tuhhhh
jekianakmami - 11/08/2010 03:26 AM
#107

Quote:
Original Posted By agnk,,
inguan ulun di malang nah.. o
tapi kada tahu itu binatang apa hammer:
ngarannya ernesto cool:
Spoiler for ernesto
Pet Lovers masuk sini please!!!!


ngacir:

bah tbungas ernesto..
hammer:
Death Ѕcythe - 11/08/2010 12:54 PM
#108

hammer:
den2k - 11/08/2010 03:24 PM
#109

Quote:
Original Posted By ical021
ada nang bajual nang kya ini lah?
brapaan yu?

Spoiler for duri
Pet Lovers masuk sini please!!!!


pet ku tu cal ae...
knp kd betakun langsung dengan diri kuh ?
ngarannya GAZEBO tuh...
GAk ZElas BOoo... ^^
African Mini Hedgehog atawa landak mini afrika...
jenis yg byk d jual d bjm jenis albino, salt papper, pinto

Spoiler for my gazebo
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for my gazebo
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for my gazebo
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for my gazebo teritory
Pet Lovers masuk sini please!!!!



Spoiler for my gazebo teritory
Pet Lovers masuk sini please!!!!



klo ini elang piaraanku jua...
tp dah ku lepas ke alam bebas.. ^^

Spoiler for falcon n falkrie
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for falcon n falkrie
Pet Lovers masuk sini please!!!!



Spoiler for falcon n falkrie
Pet Lovers masuk sini please!!!!
jekianakmami - 11/08/2010 03:58 PM
#110

Quote:
Original Posted By zonamerah
samae mangae pun lun gen lwas kd dimakani msih hdup ja tu..cman syang banyunya banarae pina babau euy..malus

tpi skarang dh dbikinin tmpatnya yg lbh baik ko..

btw mau tanya ni..apakah ada yng prcaya mitos mlihara hewan ataw smacamnya dngan kehamilan? cos bini sorang ni masih trauma dgan yg sperti2 tu euy..dan saat ni sorang mlihara kuya j pank nah..Pet Lovers masuk sini please!!!!


yang pasti melihara kucing terutama jantan bisa kena toxo.. itu bisa menggugurkan kandungan.. kalo dipaksakan lahir bisa menyebabkan cacat bawaan dan membahayakan sang ibu..
o

CMIIW
D
arieztabjm99 - 12/08/2010 12:13 PM
#111

Quote:
Original Posted By den2k
pet ku tu cal ae...
knp kd betakun langsung dengan diri kuh ?
ngarannya GAZEBO tuh...
GAk ZElas BOoo... ^^
African Mini Hedgehog atawa landak mini afrika...
jenis yg byk d jual d bjm jenis albino, salt papper, pinto

Spoiler for my gazebo
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for my gazebo
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for my gazebo
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for my gazebo teritory
Pet Lovers masuk sini please!!!!



Spoiler for my gazebo teritory
Pet Lovers masuk sini please!!!!



klo ini elang piaraanku jua...
tp dah ku lepas ke alam bebas.. ^^

Spoiler for falcon n falkrie
Pet Lovers masuk sini please!!!!


Spoiler for falcon n falkrie
Pet Lovers masuk sini please!!!!



Spoiler for falcon n falkrie
Pet Lovers masuk sini please!!!!



mantap ih Black Wing Kite nya 2 ha plang....
miara dari halus kah elangnya tuh...????
nukar dmn...???
jk hibahkan ke uln....maho
hakun banar....hehehe....
jekianakmami - 13/08/2010 01:34 AM
#112

coki sudah pindah tangan.. ke wadah om.ku.. jadi kd bisi peliharaan ha pulang..
o

hdk nukar apa yu yang sekira kiut.. menandingi aku..
o
ZeeT - 13/08/2010 02:04 AM
#113

Quote:
Original Posted By zonamerah
samae mangae pun lun gen lwas kd dimakani msih hdup ja tu..cman syang banyunya banarae pina babau euy..malus

tpi skarang dh dbikinin tmpatnya yg lbh baik ko..

btw mau tanya ni..apakah ada yng prcaya mitos mlihara hewan ataw smacamnya dngan kehamilan? cos bini sorang ni masih trauma dgan yg sperti2 tu euy..dan saat ni sorang mlihara kuya j pank nah..Pet Lovers masuk sini please!!!!

menurut buku nang ulun baca toxoplasmosis disebabkan oleh kotoran hewan yang menempel di bulu dan bulu tersebut terhirup/terhisap oleh manusia. virus tersebut disebabkan oleh kucing yang mengkonsumsi makanan secara sembarangan,ex:tikus ,cicak,dll.. jadi klo kucing/ato hewan berbulu nang kita rawat diberi makan nang baik/dijaga makanannya insya Allah kdpp. selain itu penularannya kada cm ada lawan kucing aja...bisa jua karena memakan daging yg sudah mengandung virus tsb,oleh karena itu diusahakan mun makan daging harus nang masak jangan 1/2 masak apalagi nang mentah..
tambahan :
http://www.infoibu.com/mod.php?mod=publisher&op=viewarticle&artid=66
http://www.muslimah.web.id/toxoplasmosis-waspada-bagi-penggemar-kucing
ilovekaskus
jekianakmami - 13/08/2010 02:09 AM
#114

Quote:
Original Posted By ZeeT
menurut buku nang ulun baca toxoplasmosis disebabkan oleh kotoran hewan yang menempel di bulu dan bulu tersebut terhirup/terhisap oleh manusia. virus tersebut disebabkan oleh kucing yang mengkonsumsi makanan secara sembarangan,ex:tikus ,cicak,dll.. jadi klo kucing/ato hewan berbulu nang kita rawat diberi makan nang baik/dijaga makanannya insya Allah kdpp
ilovekaskus

menurut pengalaman pribadiku lah.. meskipun kucing itu sudah dirawat sedemikian rupa.. ttp aja bisa kemungkinan terkena toxo.. karena kucing merupakan carrier penyakit itu..

satu2nya jalan adalah mengebiri kucing itu..

smalam ada lo di jakarta acara mengebiri kucing gratis untuk menghindari toxo..
o

CMIIW aja pank..
D
ZeeT - 13/08/2010 02:16 AM
#115

Quote:
Original Posted By jekianakmami
menurut pengalaman pribadiku lah.. meskipun kucing itu sudah dirawat sedemikian rupa.. ttp aja bisa kemungkinan terkena toxo.. karena kucing merupakan carrier penyakit itu..

satu2nya jalan adalah mengebiri kucing itu..

smalam ada lo di jakarta acara mengebiri kucing gratis untuk menghindari toxo..
o

CMIIW aja pank..
D

bisa jua dengan cara mengebiri kucing...
tapi banyak yang kada tega mang,,, lagipula banyak ug tekena toxo bukan dari kucing,tapi karena makan daging nang kurang masak....karena parasitnya bisa hidup dalam daging hewan..ex:unggas,sapi,dll
jar buku jua pang..kena ulun cari bukunya dulu,meandak kredit gasan pengarangnya...kiss
jekianakmami - 13/08/2010 02:19 AM
#116

Quote:
Original Posted By ZeeT
bisa jua dengan cara mengebiri kucing...
tapi banyak yang kada tega mang,,, lagipula banyak ug tekena toxo bukan dari kucing,tapi karena makan daging nang kurang masak....karena parasitnya bisa hidup dalam daging hewan..ex:unggas,sapi,dll
jar buku jua pang..kena ulun cari bukunya dulu,meandak kredit gasan pengarangnya...kiss

tp dasar kitu.. hdk kiapa lagi.. sudah dibarii makanan kucing tarus.. disimpan dalam rumah kd boleh kluar2.. ttp ae kena toxo..

tpaksa dijulung ke wadah om.. untung am lain ak yang kena..
o
den2k - 14/08/2010 11:55 PM
#117

Quote:
Original Posted By jekianakmami
tp dasar kitu.. hdk kiapa lagi.. sudah dibarii makanan kucing tarus.. disimpan dalam rumah kd boleh kluar2.. ttp ae kena toxo..

tpaksa dijulung ke wadah om.. untung am lain ak yang kena..
o


maka kam dah mandul duluan jek?
Jadi kd perlu tekutan lg kena toxo..
maho
agnk,, - 14/08/2010 11:56 PM
#118

Quote:
Original Posted By den2k
maka kam dah mandul duluan jek?
Jadi kd perlu tekutan lg kena toxo..
maho


eh, ikam nukar landak brp harganya? eek:
ZeeT - 15/08/2010 03:48 AM
#119

Quote:
Original Posted By jekianakmami
tp dasar kitu.. hdk kiapa lagi.. sudah dibarii makanan kucing tarus.. disimpan dalam rumah kd boleh kluar2.. ttp ae kena toxo..

tpaksa dijulung ke wadah om.. untung am lain ak yang kena..
o


Pengakuan kah ini om maho
znmrh - 15/08/2010 07:54 AM
#120

Quote:
Original Posted By jekianakmami
yang pasti melihara kucing terutama jantan bisa kena toxo.. itu bisa menggugurkan kandungan.. kalo dipaksakan lahir bisa menyebabkan cacat bawaan dan membahayakan sang ibu..
o

CMIIW
D


Quote:
Original Posted By ZeeT
menurut buku nang ulun baca toxoplasmosis disebabkan oleh kotoran hewan yang menempel di bulu dan bulu tersebut terhirup/terhisap oleh manusia. virus tersebut disebabkan oleh kucing yang mengkonsumsi makanan secara sembarangan,ex:tikus ,cicak,dll.. jadi klo kucing/ato hewan berbulu nang kita rawat diberi makan nang baik/dijaga makanannya insya Allah kdpp. selain itu penularannya kada cm ada lawan kucing aja...bisa jua karena memakan daging yg sudah mengandung virus tsb,oleh karena itu diusahakan mun makan daging harus nang masak jangan 1/2 masak apalagi nang mentah..
tambahan :
http://www.infoibu.com/mod.php?mod=publisher&op=viewarticle&artid=66
http://www.muslimah.web.id/toxoplasmosis-waspada-bagi-penggemar-kucing
ilovekaskus


oh seperti itukah...:matabelo

:angel makasih banyak atas infonya ya..:toast

ya setidaknya kebersihan si binatang emang menentukan pastinya..

bersih2 dlu ah..ngacir:

Quote:
Original Posted By agnk,,
eh, ikam nukar landak brp harganya? eek:


hahahai..ndak nukar jua kah genk, pina batakun haraga banar...siul:
Page 6 of 41 |  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 >  Last ›
Home > Kaskuser Regional > INDONESIA > KALIMANTAN > Kalimantan Selatan > Pet Lovers masuk sini please!!!!