Berita Luar Negeri
Home > CASCISCUS > BERITA DAN POLITIK > Berita Luar Negeri > UU Perkimpoian Sejenis Disahkan di Argentina
Total Views: 597 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 3 of 3 |  < 1 2 3

AkilK - 16/07/2010 03:38 PM
#41

Quote:
Original Posted By sichilya
definisi kaw SAH..
defini aku HALAL.

buka buku besar kamus bahasa indonesia.
sinonim halal apa?
sinonim sah apa?
paok kali...nohope:

Yang dilakukan disana mengesahkannya bukan menghalalkan...
Itu maksudku..



Quote:
kubalikkan sajalah paok...

dalam ajaran dan doktrin agama mana yang membolehkan/menghalalkan/mensahkan nikah sesama jenis??


Ancient Egypt?
Quote:
The contendings of Horus and Seth
One of the most famous displays of homosexualy in Ancient Egypt is in the battle for kingship between the Gods Horus and Set. It is told in a story known as the 'Contendings of Horus and Seth.' In one part of this story Seth invites Horus to his house, and in the evning a bed is prepared for the both of them. In a shred plan Horus manages to catch the semen of Seth and disposes of it. He then goes to his mother who come up with a idea to trick Seth into ingesting Horus' semen by placing it in a lettuce, which was Seth's favourite food. In the end the god Thoth decares that the semen of Horus comesforth and Seth is humilated and loses his fight for the throne.[2]
sichilya - 16/07/2010 04:42 PM
#42

Quote:
Original Posted By Floit
Kalo soal sinonim Sah dan Halal aku sih gak permasalahkan. Masalahnya ada pada ajaran dan doktrin agama mana yang membolehkan/menghalalkan/mensahkan nikah sesama jenis?

Kalo ada info, boleh di share disini Mod.

aku juga ngak permasalahkan redaksi bahasa 'sah' dan 'halal'.
si paok itu saja yg permasalahkan!

Aku menggunakan halal karena dalam konteks 'bahasa hukum',
ada beberapa kata untuk melegalkan sesuatu.
diantaranya...
disahkan, diperbolehkan, diijinkan, dan dihalalkan.

makanya kubilang,
buka lagi buku besar kamus bahasa indonesia.
dont be a smart ass mempermasalahkan redaksi kata 'halal'.

==========

Nope, aku ngak pernah tahu ada ajaran agama yg diakui di indonesia (6 agama)..
yg melegalkan/membolehkan/mengijinkan/menghalalkan hubungan sesama jenis.

kaw tahu?
jangan share disini...
ke DC aja yokk!
beer:
AkilK - 16/07/2010 05:14 PM
#43

Quote:
Original Posted By sichilya
Nope, aku ngak pernah tahu ada ajaran agama yg diakui di indonesia (6 agama)..
yg melegalkan/membolehkan/mengijinkan/menghalalkan hubungan sesama jenis.

kaw tahu?
jangan share disini...
ke DC aja yokk!
beer:


Budha tidak memiliki masalah dengan itu... Hindu memliki dewa yang menjalin hubungan sesama gender dan cerita tentang dua ratu yang memiliki anak..
Quote:
Same-sex sexual interactions



Agni, god fire. Agni's role in accepting sacrifices is paralleled by his accepting semen from other gods.
Homosexual or bisexual activity also occurs between gods, although such interactions are most usually considered purely ritualistic, or have purposes other than sexual pleasure. Agni, the god of fire, wealth and creative energy, has same-sex sexual encounters that involve accepting semen from other gods, including one with Shiva that Conner and Sparks describe as a "same-sex sexual encounter that results in birth."[28][29] Although married to the goddess Svaha, Agni is also shown as being part of a same-sex couple with Soma, the god of the moon. Agni takes a receptive role in this relationship, accepting semen from Soma with his mouth, paralleling Agni's role in accepting sacrifices from Earth to Heaven. Orthodox Hinduism emphasises that these are "mithuna", ritual sexual encounters, and Agni and his mouth represent the feminine role.[28][29]
Agni also accepts semen in myths of the conception and birth of Karttikeya, a god of male beauty and battle.[n 3] Numerous versions of Karttikeya's birth story exist, many having a conception from only male input, although heterosexual sex or desire also plays a part. Parvati is sometimes credited as Karttikeya's mother due to her having sexual intercourse with Shiva, causing him to ejaculate. Ganga is Karttikeya's mother in other versions, accepting semen from Agni and carrying the unborn child. The male progenitor is sometimes Shiva, Agni, or a combination of the two.[30] In the Shiva Purana and the Ramayana, the gods fear the outcome of Shiva and Parvati's "unending embrace," and interrupt their coitus. Shiva then appears before the gods and declares "now let him step forward who will accept the semen I discharge". At the prompting of the gods, Agni captures Shiva's semen in his hands and swallows it.[29] In these stories, Parvati and Shiva condemn Agni's actions, calling them "wicked" or "improper." In the eleventh century text Kathasaritsagara, however, Shiva forces the reluctant Agni to receive his semen.[31] The semen causes a burning sensation in those that ingest it, prompting Agni to divest it into wives of a group of sages, under Shiva's advice. The sages' wives in turn drop the semen into the Ganges river (the Ganga), where it flows to the shore from which Kārttikeya springs. In the Mahabharata, Kārttikeya is also the son of Agni, who ejaculates into the hands of one of the Krittikas (the Pleiades), who in turn throws the semen into a lake, from whence Kārttikeya is born. In some myths, Agni ejaculates onto a mountain that was itself made from Shiva's divine semen, making Kārttikeya the child of the two gods, according to an interpretation by Markandeya in the Vana Parva.[30]
Some versions of the Bengali text Krittivasa Ramayana contain a story of two queens that conceived a child together. When the famous king of the Sun Dynasty, Maharaja Dilipa, died, the demigods become concerned that he did not have an heir. Shiva appeared before the king's two widowed queens and commanded, "You two make love together and by my blessings you will bear a beautiful son." The two queens execute Shiva's order and one of them conceived a child. The child was born boneless, but by the blessings of the sage Ashtavakra, the child was restored to full health. Ashtavakra named the child "Bhagiratha" - he who was born from two vulvas (bhaga). Bhagiratha later became one of the most famous kings of India and is credited with bringing the Ganges River down to earth through his austerities.[7]
The elephant-headed, wisdom god Ganesha's conception has numerous versions. Some sources consider him to be the progeny of Shiva and Parvati, although conception occurs outside the womb. However, most versions consider him to have been produced purely through the actions of Parvati, who in the Shiva Purana fashioned him from clay to protect her from Shiva's advances while she was bathing. However, when Ganesha blocks Shiva, he is beheaded and later restored to life by Shiva.[32] In a 13th century Kashmiri text, Jayadratha's Haracaritacintamani, Ganesha's birth is the result of Parvati's "bodily fluids" being washed into the Ganges, where they are swallowed by Parvati's elephant-headed handmaiden Malini, who in turn gives birth, giving Ganesha an all-female origin.[33][34] According to a disputed reading by P. B. Courtright, these bodily fluids are the result of a massage given to Parvati by Malini, who purposely swallows them out of love. The goddesses represent male and female aspects of an androgynous conception. Courtright considers the birth to be "less auspicious" due to the lack of male input and use of bodily fluids such as sweat,[35] but Ruth Vanita points out that Hindus consider Ganesha's birth auspicious, and that the use of non-procreative bodily fluids is considered sacred and purifying in many Hindu rituals.[34][36][37] Ganesha grows up to be either celibate or married to Riddhi and Siddhi or other goddesses. He also parthenogenetically creates male warriors to serve him, the Ganas. According to Vanita, One of Ganesha's names, Ganapati ("Lord of the Ganas"), suggests he is metaphorically wedded to the Ganas.[34] Feminist critic Chanul Chakrabati, in From Myths to Markets: Essays on Gender does not infer any homoerotic subtext in Ganesha's conception, or his later celibacy and association with the Ganas.[34][38]

Kok suka promosi DC sih? hammer:
sichilya - 16/07/2010 05:29 PM
#44

UOTE=AkilK;246803086]Yang dilakukan disana mengesahkannya bukan menghalalkan...
Itu maksudku..[/quote]
Ok, kujelaskan sikit kolerasi antara sah dan halal, biar pintar kaw.

Suatu UU, jika sudah disahkan..
maka artiannya,
sudah diperbolehkan, sudah diijinkan dan juga sudah dihalalkan oleh negara tersebut.

Dengan arti lain..
kaw mau menikah dengan pasangan homo kaw, silahkan ke argentina!
karena menikah sesama jenis di argentina dilegalkan, diperbolehkan dan dihalalkan!

Jangan harap kaw bisa menikah sesama jenis di indonesia.
Karena belum (jangan sampai berbusa: ) disahkan!
jadi, tidak diperbolehkan dan tidak diijinkan, juga diharamkan kaw menikah sesama jenis di indonesia.

Masih belum mengerti kaw sinonim dan kolerasinya legal, sah, dan halal??

Quote:
Ancient Egypt?

paok kale ahhh..
mengalihkan dengan doktrin kepercayaan jaman dulu yg sudah punah...cd:

FYI,
Di mesir sekarang pun, [u]sudah ngak ada lagi kepercayaan macam mesir kuno itu!
*apalagi doktrin menikah dengan sesama jenis..nohope: *

di mesir sekarang hanya ada muslim (mayoritas), kristen koptik (qibti), dan yahudi.

sudahlah..
ngak relevan bukti yg kaw berikan.
jadi lucu nih 'diskusi' kita...ngakak
sichilya - 16/07/2010 05:37 PM
#45

Quote:
Original Posted By AkilK
Budha tidak memiliki masalah dengan itu... Hindu memliki dewa yang menjalin hubungan sesama gender dan cerita tentang dua ratu yang memiliki anak..

wait wait...
kaw ini hindu atau budha?
atau bukan keduanya tapi SMART ASS bicara paling tahu tentang ajaran mereka?!?
cd:

atau kaw mau bilang, budha dan hindu membolehkan pernikahan atau hubungan sejenis?!?
confused: confused:

Quote:
Kok suka promosi DC sih? hammer:

biar kalian ngak membicarakan agama disini.
biar kalianpintar membedakan forum!
DJ_BX - 16/07/2010 05:38 PM
#46

Quote:
Original Posted By brekmen
kiamatttt!!!......ada2 aja, agama kok menghalalkan penetrasi lubang pantatcd:


bukan agama.

pengesahan uu perkawinan sejenis itu tidak ada hubungannya dengan Gereja ataupun Agama.

mereka diakui hanya dalam catatan sipil , kalau saya bilang sih cuman untuk melindungi hak hak mereka saja.

ada bagusnya juga klo dibuat di negara ini.

siapa tau mana tau lu berminat jd gak perlu sungkan sungkan, ato gak perlu jauh jauh ke luar negeri sono..
sandoc - 16/07/2010 05:46 PM
#47

Quote:
Original Posted By AkilK
Yang dilakukan disana mengesahkannya bukan menghalalkan...
Itu maksudku..





Ancient Egypt?


yang disahkan itu UU nya. isi UU-nya sendiri adalah mengHALALkan (memperbolehkan) pernikahan sesama jenis..

baca lagi beritanya:

Quote:
Argentina merupakan negara pertama di Amerika Latin yang memberi lampu hijau bagi bagi perkimpoian sejenis di seluruh negeri.

Pasangan sejenis akan memiliki hak yang sama seperti orang-orang berkelamin ganda.


UU disahkan, sehingga pernikahan sesama jenis dihalakan.. sepertinya sudah cukup jelas..
sandoc - 16/07/2010 05:48 PM
#48

Quote:
Original Posted By DJ_BX
bukan agama.

pengesahan uu perkimpoian sejenis itu tidak ada hubungannya dengan Gereja ataupun Agama.

mereka diakui hanya dalam catatan sipil , kalau saya bilang sih cuman untuk melindungi hak hak mereka saja.

ada bagusnya juga klo dibuat di negara ini.

siapa tau mana tau lu berminat jd gak perlu sungkan sungkan, ato gak perlu jauh jauh ke luar negeri sono..


elo yang bilang ada bagusnya dibuat di Indonesia, berarti elo yang sebenarnya pengen melindungi hak2 elo sendiri dong? gw mah kagak mau.. maho
macipers - 16/07/2010 05:57 PM
#49

Dipersilahkan para maho dan pasangan untuk berbondong2 ke Argentina o
Indonesia akan sedikit lebih aman dari maho o
timmyland - 16/07/2010 06:06 PM
#50

mahomahomaho
mahomaho
maho
maho
mahomaho
mahomahomaho
mahomahomahomaho
mahomahomahomahomaho
mahomahomahomahomahomaho
mahomahomahomahomahomahomaho
DJ_BX - 16/07/2010 06:08 PM
#51

Quote:
Original Posted By sandoc
elo yang bilang ada bagusnya dibuat di Indonesia, berarti elo yang sebenarnya pengen melindungi hak2 elo sendiri dong? gw mah kagak mau.. maho


kita kan harus mengikuti barat, klo enggak mana ada maju majuna D

ngacir: ngacir: ngacir: ngacir:
sichilya - 16/07/2010 06:10 PM
#52

Quote:
Original Posted By DJ_BX
bukan agama.

pengesahan uu perkimpoian sejenis itu tidak ada hubungannya dengan Gereja ataupun Agama.

mereka diakui hanya dalam catatan sipil , kalau saya bilang sih cuman untuk melindungi hak hak mereka saja.

ada bagusnya juga klo dibuat di negara ini.

siapa tau mana tau lu berminat jd gak perlu sungkan sungkan, ato gak perlu jauh jauh ke luar negeri sono..


yup, botul itu..
ngak ada hubungannya dengan mensahkan UU pernikahan sejenis dengan agama.

tapi aku ngak setuju jika indonesia ada UU nikah sesama jenis!
meskipun maho indonesia ganteng2 dan cakep2...berbusa:
sandoc - 16/07/2010 06:13 PM
#53

Quote:
Original Posted By DJ_BX
kita kan harus mengikuti barat, klo enggak mana ada maju majuna D

ngacir: ngacir: ngacir: ngacir:


yang jelek2 jangan diikutin juga dong.. o
Page 3 of 3 |  < 1 2 3
Home > CASCISCUS > BERITA DAN POLITIK > Berita Luar Negeri > UU Perkimpoian Sejenis Disahkan di Argentina