Racing / Balap
Home > LOEKELOE > SPORTS > Racing / Balap > ||| Repsol Honda team on KASKUS |||
Total Views: 54678 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 12 of 192 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 >  Last ›

anakibu - 18/09/2010 03:21 PM
#221

Pedrosa: Honda Tak Butuh Perubahan

||| Repsol Honda team on KASKUS |||

Quote:

Sabtu, 18 September 2010 - 12:06 wib
Dewi - Okezone

ARAGON - Livio Suppo dianggap bisa memecah keutuhan Repsol Honda. Namun, Dani Pedroa menegaskan timnya tak butuh perubahan manajemen.

Kehadiran Suppo ke Repsol Honda disebut-sebut bakal memecah-belah keharmonisan tim. Setelah keluar dari Ducati dan menjadi manajer pemasaran baru di Honda, Suppo diprediksi akan makin dominan di manajemen Honda. Apalagi, Honda kini memboyong Casey Stoner yang dikenal dekat dengan Luppo.

Namun, Pedrosa yakin kondisi timnya tak akan berubah. Rider asal Spanyol optimis timnya tak butuh perombakan manajemen.

“Saya pikir cara kami bekerja sudah benar. Saya tak melihat alasan mengapa kami harus mengubah sesuatu saat mereka bekerja, karena tak mudah bisa bekerja dengan baik,” kata Pedrosa, yang baru memperpanjang kontrak hingga 2012.

“Anda harus bekerja keras untuk meraih hasil bagus dan ketika hasilnya baik, mengapa tiba-tiba orang ingin mengubahnya? Saat tim bekerja, Anda tak harus mengubah apa pun hanya untuk melakukan pengembangan,” lanjutnya seperti disitat Autosport, Sabtu (18/9/2010).

“Saya pikir kami melakukan perubahan besar tahun ini. Kami berkomunikasi sangat baik dengan Jepang, sejak awal kami melakukan banyak tes tapi sekarang sudah berada di jalur yang benar. Anda bisa lihat kami jauh lebih baik sejak balapan pertama,” pungkasnya.



sumber : okezone.com
ewienk31 - 19/09/2010 09:55 AM
#222

minggu...sepi
acoyzzzzz - 19/09/2010 06:20 PM
#223

siap2 nonton..
moga2 start si pedrosa maknyus lgi..iloveindonesia
ewienk31 - 19/09/2010 06:25 PM
#224

sebelum nonton kelas motogp...nonton moto2 dulu ahhh
vincmeister - 20/09/2010 10:23 AM
#225

congrats for pedrobot
bad result for dovi4
anakibu - 20/09/2010 06:00 PM
#226

wahh baru bisa posting lagi nih..

dani hebat kemaren.. tapi casey lebih luar biasa lagi.. gilaaaa untouchable.. \(

tapi man of the match nya si hayden tuh kmren.. si lorenjong di kerjain di lap akhir.. ngakaks

cari2 berita dulu deh.. ________ngacir:
anakibu - 20/09/2010 06:04 PM
#227

PEDROSA TAKES A STRONG SECOND AT ARAGON, UNLUCKY DOVIZIOSO FALLS AT THE LAST

||| Repsol Honda team on KASKUS |||

Quote:

Report

Repsol Honda’s Dani Pedrosa took another chunk out of Jorge Lorenzo’s MotoGP championship lead today by coming home in second place at the first ever Grand Prix of Aragon. With Pedrosa collecting 20 points for second and Lorenzo’s fourth place earning 13, the gap in the title standings has now reduced to 56 points with five races remaining. Andrea Dovizioso had a frustrating end to a competitive race on the other Repsol Honda RC212V after an enthralling battle for fifth place with Ben Spies ended in the gravel trap for Dovizioso on the very last lap.

Making his 160th Grand Prix start, Pedrosa retained third place on the short dash to turn one, but a rear-end slide on the exit cost him two positions as the MotoGP field threaded its way around Aragon’s 5.078km (3.155-mile) lap for the first time. The 24-year-old Spaniard wasted no time in recovering however, using the impressive power of the RC212V to make three identical pass es on Aragon’s long back straight on each of the opening three laps, overtaking Ben Spies, Nicky Hayden then Jorge Lorenzo.

Now in second place with a 1.5s gap to Casey Stoner in front, Pedrosa began to close in on the Australian, reducing the lead to 0.9s at the end of lap ten and setting the fastest lap of the race in the process. Diminishing rear grip for Pedrosa however meant that this was as close as he got and, with his rear wheel beginning to spin up, he decided that second was his position for the day and he eased the pace - allowing Stoner to win by 5.148s at the chequered flag.

Dovizioso made a good start and moved up from eighth on the grid to sixth through the first corners of the race before slipping behind Marco Simoncelli on lap one. After dueling with Simoncelli for a few laps for sixth, Dovizioso got past and pulled away, slowly reeling in Ben Spies in fifth and closing to within striking distance by lap 16 of the 23. At the end of lap 22 Dovizioso was in front, only for Spies to retake the position and take the fight to the last lap.

It was going through turns 12 and 13 where Dovizioso was unfortunate to finally come unstuck, highsiding as he flicked from left to right through the chicane after Spies had run wide into the corner. It was a costly fall in terms of championship positions because Dovizioso’s no-score means both Casey Stoner and Valentino Rossi, who finished sixth, have moved ahead of him in the points table. However, having displayed race pace worthy of the podium today, Dovizioso remains determined to bounce back with a strong result at the next race in Japan in two week’s time.

With five races remaining, the points difference from Pedrosa to Lorenzo in the championship is still a considerable one, but Pedrosa has achieved his goal of continuing to close the gap, and that will once again be the target when the championship resumes at Motegi on 3 October.
  Comment

DANI PEDROSA – 2nd – World Championship Position: 2nd 228 points
“I'm pretty happy with second place today even though of course I wanted to win in front of the Spanish fans. In the first corner I had a slide which lost me a couple of places and then over the next few laps I had to make up some positions before getting behind Casey. By this point he was quite a way in front and our pace was similar at this stage so I tried really hard to catch him and managed to close the gap. But then I started to have some rear-wheel slides and it wasn't possible for me stay with him so I thought: ‘Ok, this is my place today.' Our bike here was struggling more with tyre wear than some of the others, but anyway, second place is not bad and the championship is still alive, even though it will be very difficult to catch Lorenzo. I'd like to say thanks to my team who are working really hard, and I want to maintain this momentum because re cently we have been fast at every race. I'm looking forward to Honda's home event at Motegi.”

ANDREA DOVIZIOSO – DNF – World Championship Position: 5th 139 points
“Of course I'm really disappointed things ended in this way because my pace in the middle of the race was very good and the battle with Spies was exciting. The crash happened between turns 12 and 13. Spies went in too deep and I tried to overtake him on the inside. That meant I was carrying a little bit more speed through the change of direction and as I flicked from left to right I highsided. I'm really disappointed because we have lost third position in the championship, which is still our target even though scoring zero points today makes this more difficult. Early in the race I made some mistakes and lost contact with the front group, but actually our pace in the middle of the race was very fast. During the battle with Spies we overtook each other three or four times in the last laps and it was fun, but the crash spoiled the day. However, we'll come back fighting at Motegi because we've proved we have the pace to be strong.”



sumber
acoyzzzzz - 20/09/2010 09:33 PM
#228

sayang si dovi jauh..
masa lawan pemula kalah..
Frentzen - 20/09/2010 09:59 PM
#229

Quote:
Original Posted By acoyzzzzz
sayang si dovi jauh..
masa lawan pemula kalah..


iya kecewa berat dia o
Frentzen - 20/09/2010 10:00 PM
#230
Dovi Frustasi Gagal Cetak Poin
Arien Prihayuti Purmarai - Okezone


ARAGON - Andrea Dovizioso mengaku sangat kecewa karena gagal mencetak poin saat balapan di Aragon.

Pembalap Repsol Honda mencoba bersaing dan melakukan overtaking dengan Ben Spies untuk mendapatkan posisi enam . Sayang Dovi gagal dan harus tersungkur di tikungan menjelang lap terakhir.

Wajar jika Dovi merasa sangat kecewa. Pasalnya pembalap asal Italia itu harus kehilangan peringkat ketiganya dalam klasemen dan turun ke posisi lima di bawah Casey Stoner dan Valentino Rossi.

“Tentunya saya sangat kecewa berakhir seperti ini karena kecepatan saya di pertengahan balapan sangat bagus dan bersaing dengan Spies sangat menyenangkan,” ujar Dovizioso.

“Kecelakaan terjadi di antara turn 12 dan 13. Spies begitu jauh dan saya mencoba melakukan overtaking dengannya. Ini berarti membawa sedikit lebih kecepatan sampai merubah petunjuk,” jelasnya.

“Saya sangat kecewa karena kami kehilangan posisi ketiga di klasemen dimana masih menjadi target kami dan skor nol hari ini menambah kesulitan,” tambahnya kepada Autosport, Senin (20/9/2010).

Kendati demikian, Dovi sangat menikmati persaingannya dengan Spies dan akan kembali berjuang untuk balapan berikutnya di Motegi.

“Selama bersaing dengan Spies kami saling overtaking tiga atau empat kali di lap terakhir dan ini menyenangkan, namun kecelakaan merusak hari ini. Kendati demikian, kami akan kembali berjuang di Motegi karena kami telah membuktikan kami mempunyai kecepatan untuk menjadi kuat,” tandasnya
anakibu - 21/09/2010 01:47 AM
#231

Quote:
Original Posted By acoyzzzzz
sayang si dovi jauh..
masa lawan pemula kalah..


biasa om anak muda napsu nya gede.. klo kata bang haji.. da..rah..mu..daaa... siul:

Quote:
Original Posted By Frentzen
Arien Prihayuti Purmarai - Okezone


ARAGON - Andrea Dovizioso mengaku sangat kecewa karena gagal mencetak poin saat balapan di Aragon.

Pembalap Repsol Honda mencoba bersaing dan melakukan overtaking dengan Ben Spies untuk mendapatkan posisi enam . Sayang Dovi gagal dan harus tersungkur di tikungan menjelang lap terakhir.

Wajar jika Dovi merasa sangat kecewa. Pasalnya pembalap asal Italia itu harus kehilangan peringkat ketiganya dalam klasemen dan turun ke posisi lima di bawah Casey Stoner dan Valentino Rossi.

“Tentunya saya sangat kecewa berakhir seperti ini karena kecepatan saya di pertengahan balapan sangat bagus dan bersaing dengan Spies sangat menyenangkan,” ujar Dovizioso.

“Kecelakaan terjadi di antara turn 12 dan 13. Spies begitu jauh dan saya mencoba melakukan overtaking dengannya. Ini berarti membawa sedikit lebih kecepatan sampai merubah petunjuk,” jelasnya.

“Saya sangat kecewa karena kami kehilangan posisi ketiga di klasemen dimana masih menjadi target kami dan skor nol hari ini menambah kesulitan,” tambahnya kepada Autosport, Senin (20/9/2010).

Kendati demikian, Dovi sangat menikmati persaingannya dengan Spies dan akan kembali berjuang untuk balapan berikutnya di Motegi.

“Selama bersaing dengan Spies kami saling overtaking tiga atau empat kali di lap terakhir dan ini menyenangkan, namun kecelakaan merusak hari ini. Kendati demikian, kami akan kembali berjuang di Motegi karena kami telah membuktikan kami mempunyai kecepatan untuk menjadi kuat,” tandasnya


kasian nih si dopi.. musti berjuang mati2an lagi nih buat balik ke P3 standing.. \(
RyoAdityo - 21/09/2010 07:43 AM
#232

DOVI last lap norose:

Pedrosa kiss
vincmeister - 21/09/2010 09:21 AM
#233

Quote:
Original Posted By RyoAdityo
DOVI last lap norose:

Pedrosa kiss


shakehand
padahal uda dibantu ngeden biar dopi bisa nyikat spicy wings
tau nya hammer:
acoyzzzzz - 21/09/2010 10:25 PM
#234

Quote:
Original Posted By vincmeister
shakehand
padahal uda dibantu ngeden biar dopi bisa nyikat spicy wings
tau nya hammer:


gpp..masih ada 5 seri lagi
ayo podium lagi dong dovi...
acoyzzzzz - 21/09/2010 10:25 PM
#235

Quote:
Original Posted By vincmeister
shakehand
padahal uda dibantu ngeden biar dopi bisa nyikat spicy wings
tau nya hammer:


gpp..masih ada 5 seri lagi
ayo podium lagi dong dovi...
anakibu - 22/09/2010 12:55 AM
#236

Quote:
Original Posted By acoyzzzzz
gpp..masih ada 5 seri lagi
ayo podium lagi dong dovi...


yupp 5 seri lagi.. dopi podium trus.. dani menang truss..

biarr tambah ajibbb standing nya.. D
kasiiiidaaaah - 22/09/2010 01:30 AM
#237

Andrea Dovizioso not ruling out Gresini Honda

Andrea Dovizioso has refused to blame his reluctance to move the Gresini Honda squad in 2011 on a strained relationship with fellow Italian Marco Simoncelli.

Dovizioso’s contract saga with HRC continues to drag on with the former world 125GP champion still insisting that he is part of Honda’s official factory squad next season.

Honda though is pushing Dovizioso towards the satellite Gresini Honda squad having failed to secure the funding necessary to run a three-rider factory team that would let Dovizioso ride with Casey Stoner and Dani Pedrosa.

Honda has a major headache with Dovizioso invoking a clause in his contract at the end of July that assured him of a factory deal for 2011.

HRC has offered Dovizioso a full factory RC212V in the Gresini squad, which appears to have appeased the 24-year-old to an extent, though no official has been made.

Dovizioso said: “I think it will be really difficult for Honda to have three bikes next year in the HRC team. Maybe they will have four factory bikes but not in the HRC team. We are still speaking about that.”

He rubbished rumours that he had a non-existent relationship with Simoncelli or team boss Fausto Gresini.

He told MCN: “This would not be a problem and not the reason why I don’t want to go there. The reason is because I have a contract to stay with HRC, Gresini is one of the best satellite teams and Simoncelli is not a problem.”

source
qplylaros - 22/09/2010 04:01 PM
#238

semga pedrobot bida jurdu
vincmeister - 22/09/2010 05:36 PM
#239

Quote:
Original Posted By kasiiiidaaaah
Andrea Dovizioso not ruling out Gresini Honda

Andrea Dovizioso has refused to blame his reluctance to move the Gresini Honda squad in 2011 on a strained relationship with fellow Italian Marco Simoncelli.

Dovizioso’s contract saga with HRC continues to drag on with the former world 125GP champion still insisting that he is part of Honda’s official factory squad next season.

Honda though is pushing Dovizioso towards the satellite Gresini Honda squad having failed to secure the funding necessary to run a three-rider factory team that would let Dovizioso ride with Casey Stoner and Dani Pedrosa.

Honda has a major headache with Dovizioso invoking a clause in his contract at the end of July that assured him of a factory deal for 2011.

HRC has offered Dovizioso a full factory RC212V in the Gresini squad, which appears to have appeased the 24-year-old to an extent, though no official has been made.

Dovizioso said: “I think it will be really difficult for Honda to have three bikes next year in the HRC team. Maybe they will have four factory bikes but not in the HRC team. We are still speaking about that.”

He rubbished rumours that he had a non-existent relationship with Simoncelli or team boss Fausto Gresini.

He told MCN: “This would not be a problem and not the reason why I don’t want to go there. The reason is because I have a contract to stay with HRC, Gresini is one of the best satellite teams and Simoncelli is not a problem.”

source


hahaha
baru tau
emang dovi ama brokoli musuhan yah?
puig sih aneh2 pake bawa ginong ke oren
Frentzen - 22/09/2010 10:41 PM
#240
Dovi Terima Didepak Honda ke Gresini?
Rabu, 22 September 2010 - 16:14 wib
Achmad Firdaus - Okezone

AALST - Andrea Dovizioso mulai menunjukkan sikap melunak terkait rencana timnya Repsol Honda yang akan mendepaknya ke Gresini Honda. Pembalap muda Italia ini mengaku siap berbicara lebih lanjut dengan tim untuk mencari solusi terbaik.

Bergabungnya Casey Stoner ke Honda musim depan memang membuat posisi Dovi tersisihkan. Memang, sempat muncul Honda bakal tetap mempertahankan Dovi dan memiliki tiga pembalap sekaligus yakni Dani Pedrosa dan Stoner.

Namun, karena tak memiliki dana yang cukup untuk menempatkan tiga pembalap sekaligus, pihak Honda memutuskan tetap menggunakan dua pembalap. Solusinya adalah mengirim Dovi ke tim satelit (Gresini).

Menanggapi keputusan tersebut, Dovi mengaku sempat sulit menerimanya, karena dalam klausul kontraknya, pembalap Italia ini berhak mendapat garansi tempat di Repsol Honda bila mampu mengakhiri musim di lima besar. Akan tetapi, kini Dovi nampak mulai luluh dan mengisyaratkan bakal menerima keputusan tim.

“Menurut saya, sangat sulit bagi Honda untuk menurunkan tiga motor dalam satu tim (HRC) di musim depan. Mereka mungkin memiliki empat motor pabrikan, tapi tidak dalam satu tim HRC. Kami akan berbicara lebih lanjut tentang hal ini,” tutur Dovi seperti dikutip MCN, Rabu (22/9/2010).
Page 12 of 192 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 >  Last ›
Home > LOEKELOE > SPORTS > Racing / Balap > ||| Repsol Honda team on KASKUS |||