SUPRANATURAL
Home > LOEKELOE > SUPRANATURAL > Ganesha kavacham
Total Views: 21083 Share : Facebook ShareFacebook Twitter ShareTwitter Google+ ShareGoogle+
Page 8 of 30 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 >  Last ›

prabuanom - 20/07/2011 01:18 PM
#141
Ganesh and Râvana the demon
One day, the devil Râvana undertook very difficult tapas ascetic observances undertaken under the guidance of a Spiritual Teacher.

As a consequence, Shiva appeared to him. Râvana requested a favor. He wanted that his kingdom and himself could never be damaged or destroyed. As a present, Shiva gave him a Shiva Lingam , the symbol of Shiva; he ordered to bring it back to his kingdom and to place it in a temple after adequate rituals.

After that, he would become unconquerable. But there was a prerequisite : whatever happened, he ought not to lay down the Lingam on the floor, under pain of not be able to displace it later.

Overjoyed, Râvana welcomed the Lingam. However, the Devâ (Gods) felt afraid of the power that Râvana; could obtain. They invoked Ganesh before any action.

Then, Varuna , the god of Waters, penetrated into the Râvana's abdomen, causing him troubles which forced him to stop on his way. Râvana was convulsed with pain, but careful not to lay down the Lingam on the ground, as requested expressly by Shiva. Râvana called a young Brahman coming that way; he asked him to keep the stone Lingam just for a moment.

As soon as Râvana entrusted him the Lingam, the boy cried out for help three times. Getting no reply, he put the Lingam on the ground.

When Râvan came back, he was very angry and he dismissed the boy who just appeared to be Ganesh in reality. But Râvana had the power of the Lingam. Then Ganesh could easily subdue the devil, kicking to the sky (photo ).

Râvana realized his limitations and admitted the huge power of Ganesh (photo ).

The place where the Lingam was deposited is called Gokarna, and is located on the Karnataka western coast; it is a worshipping place till nowadays.

This story teaches that the demon is always defeated at the very end, specially when he thinks himself very powerful.

[code]http://ganapati.perso.neuf.fr/anglais/adetmyth.html[/code]
prabuanom - 20/07/2011 01:41 PM
#142
32 form ganesha. bentuk ke delapan "ucchista ganapati"
bentuk ke delapan Ucchhishta Ganapati

Spoiler for ucchishta ganapati
Ganesha kavacham


Ucchhishta Ganapati is "Lord of Blessed Offerings" and guardian of culture. Of blue complexion and six-armed, He sits with His Shakti, holding a vina, pomegranate, blue lotus flower, japa mala and a sprig of fresh paddy.

[code]http://dharmagallery.blogspot.com/2009/06/ucchhishta-ganapati.html[/code]

Quote:
Original Posted By prabuanom
Ganesha kavacham

Ucchista Ganapati is a very rare form of Ganesha and is also included in the 32 forms of Ganapathy. This form of Ganesh is worshipped for protection and also for getting control over the five senses. Ucchishta Ganapati Mantra is

Neelabja dadaimee veena shali gujaksha sutrakam
Dadahduchishta namamya ganeshah paadu mechakah!

Ucchishta Ganapati depicted in deep blue color. He has six hands and holds a pomegranate fruit, veena, flower, paddy, Rudraksha mala and noose. A Goddess sits on his left lap.

One of the most popular temples dedicated to Ucchista Ganapati is the famous Ucchi Pillayar koil or Thayumanaswamy koil at Tiruchi in Tamil Nadu.

The popular belief is that propitiating this form Ganesha will help in control of the five senses and which in return will help in attaining peace and prosperity.

[code]http://www.hindu-blog.com/search/label/32%20forms%20of%20Ganesha[/code]
pwxips - 20/07/2011 01:56 PM
#143

mantab nii tread
prabuanom - 20/07/2011 02:04 PM
#144

Quote:
Original Posted By pwxips
mantab nii tread


suwun mbah shakehand
ccck - 20/07/2011 03:26 PM
#145

thread yang keren mas Prabu thumbup:

apakah ada maknanya taring yang patah sebelah kanan mas??
MasUcox - 20/07/2011 03:45 PM
#146

Quote:
Original Posted By prabuanom
apakah itu kavacha?







jadi kesimpulan sederhananya kavacha adalah doa perlindungan yang bersumber dari ajaran hindu terutama di india.


ada sesepuh :matabelo

mantap puh, lanjut ...
MasUcox - 20/07/2011 03:57 PM
#147

mbah aq ada ide mbah, tanah jawa kan sudah "pernah" kecampuran budaya hindu, mengenai cerita Bathara Semar / guru mnurut ku ada kemiripan mbah, atau ternyata tidak, mungkin mbah anom bisa menjelaskan ????

sosok Bathara Shiva pun ternyata masih ada di tanah jawa.. walau budaya hindu tapi lebih kepada rahasia langit..

gatot kaca di india pun ada, pernah kartun di tipi mengambil crita tentang hal ini dengan latar belakang budaya india..

jadi, memang gimana tu mbah ??

kalo tak pikir² ada crita dibalik crita ??

keterkaitan instilah jawa dan hindu, gimana donk mbah ??
satriawibawa - 20/07/2011 05:14 PM
#148

Quote:
Original Posted By prabuanom
shre ganesh adalah penulis dr kitab mahabharata yang didektekan oleh resi abiyasa. karena pena tak ada yg kuat digunakan untuk menulis kitab tersebut maka dipatahkanlah gadingnya sendiri untuk dijadikan pena untuk menulis.

oooo ga kembali ke lombok bli?


pematahan gading ini sekaligus sebagai lambang pengorbanan tulus ikhlas dalam menjunjung tugas sesulit apapun & yg sudah disepakati untuk diselesaikan secara tuntas.

Saat ini belum Mas. Saya sendiri sudah dr lahir merantau, terlanjur basah, selagi muda merantau terus saja seperti para Leluhur.
rakyat bergitar - 20/07/2011 06:58 PM
#149

waahhh threat bagus mas prabu..

nubi sedikit bertanya masprabu.
ada patung ganesha yg sengaja aku simpan di meja kerja. buah tangan stelah mengunjungi bekas2 peningalan leluhur. cuma ko setelah baca threat ini, jadi agak aneh. patung perak ganeshaku itu belakangnya ada bentuk lain (wajah lain). ini Ganesha apa? nuwun sanget mbah prabu sebelumnya

tampak depan
Ganesha kavacham

Uploaded with ImageShack.us

tampak belakang
Ganesha kavacham

Uploaded with ImageShack.us
zieun - 21/07/2011 04:43 AM
#150

Quote:
Original Posted By prabuanom

bentuk ke tujuh: Siddhi Ganapati

Spoiler for sidhi ganapati
Ganesha kavacham


Golden-yellow Siddhi Ganapati, "the Accomplished," is the epitome of achievement and self-mastery. He sits comfortably holding a bouquet of flowers, an axe, mango, sugar cane and, in His trunk, a tasty sesame sweet.

[code]http://dharmagallery.blogspot.com/2009/06/siddhi-ganapati.html[/code]


gan ane mau nanya..
ane baru dapet boleh bongkar lemari kakek ane..
ada patung ganesanya, dan ga jauh beda dengan model rujukan agan diatas..
cuma ko ada ganesa versi wanitanya yah?mohon pencerahan gan..

berikut penampakanya :

Spoiler for 1
Ganesha kavacham



Spoiler for 2
Ganesha kavacham



Spoiler for foto keluarga
Ganesha kavacham



syukur2 tau nih sejarah arca.. sekedar masukan tinggi 20cm gan..
iloveindonesiasiloveindonesiasiloveindonesias
prabuanom - 21/07/2011 12:07 PM
#151

beuh keluar semua poto langkanya hahahaha D
saya bisa jelaskan kalo saya tahu ya gan, kalo saya ga tau moon saya dimaafkan ya gan D
prabuanom - 21/07/2011 12:11 PM
#152

Quote:
Original Posted By MasUcox
mbah aq ada ide mbah, tanah jawa kan sudah "pernah" kecampuran budaya hindu, mengenai cerita Bathara Semar / guru mnurut ku ada kemiripan mbah, atau ternyata tidak, mungkin mbah anom bisa menjelaskan ????

sosok Bathara Shiva pun ternyata masih ada di tanah jawa.. walau budaya hindu tapi lebih kepada rahasia langit..

gatot kaca di india pun ada, pernah kartun di tipi mengambil crita tentang hal ini dengan latar belakang budaya india..

jadi, memang gimana tu mbah ??

kalo tak pikir² ada crita dibalik crita ??

keterkaitan instilah jawa dan hindu, gimana donk mbah ??


nusantara terutama jawa memang sangat kental dengan agama hindu budhanya dahulu. bahkan sampai sekarang masih sangat kental walo sudah banyak yg beralih ke islam. bhatara guru= bhatara siwa sebenernya. sedangkan ismaya adalah kakak bhatara guru dalam cerita pewayangan yang tidak ditemukan dalam kisah aslinya di india. gatotkaca emang ada kok dalam cerita hindu india. yg ga ada itu seperti semar, punokawan, wisanggeni, antasena. dll. saya sudah bikin tread soal wayang dan pewayangan di forbud \)
prabuanom - 21/07/2011 12:13 PM
#153

Quote:
Original Posted By rakyat bergitar
waahhh threat bagus mas prabu..

nubi sedikit bertanya masprabu.
ada patung ganesha yg sengaja aku simpan di meja kerja. buah tangan stelah mengunjungi bekas2 peningalan leluhur. cuma ko setelah baca threat ini, jadi agak aneh. patung perak ganeshaku itu belakangnya ada bentuk lain (wajah lain). ini Ganesha apa? nuwun sanget mbah prabu sebelumnya

tampak depan
Ganesha kavacham

Uploaded with ImageShack.us

tampak belakang
Ganesha kavacham

Uploaded with ImageShack.us


kalo jenis yang panjenengan post itu saya sendiri tidak bisa menjawab mbah, tp kalo dua sisi sayaa da info mengenai bentuk ganesha yang juga memiliki dua sisi pahatan.

Quote:
Kami ke Arca Ganesha Boro setelah dari Candi Mirigambar dan gagal ke Candi Ampel serta melewatkan begitu saja Candi Nilosuwarno yang dalam kenyataan bertuliskan Situs Aryo Jeding (padahal sudah memiliki data tentang candi ini).
Arca Ganesha Boro ini sangat unik, Arca Ganesha ini memiliki dua sisi dengan pahatan yang berbeda. Pada bagian depan tampak seperti arca Ganesha kebanyakan, dengan kepala gajah dan perut buncitnya yang mudah dikenali. Namun, pada sisi belakang terpahatkan Batara Kala, yang bersosok raksasa menyeramkan dengan mata yang melotot dan posisi tangan mengancam. Hal ini hanya dapat kita jumpai di Arca Ganesha Boro saja (arca dua sisi lainnya, namun bukan Arca Ganesha juga dapat kita temui di Candi Ceto dan di Situs Menggung).


[code]http://sebuah-dongeng.blogspot.com/2011/02/arca-ganesha-boro.html[/code]
prabuanom - 21/07/2011 12:20 PM
#154

Quote:
akni, soal hubungan ritual caru rsi gana dengan keberadaan pratima Ganesha-Kala tersebut. ''Bermula saya melihat orang Bali saat melakukan upacara caru rsi gana melakukan gerakan pembersihan juga membawa bendera bergambar Ganesha,'' beber Hyang Suryo.Dari situlah dia berpikir (selain juga menerima pawisik), ternyata pratima peninggalan kakek-neneknya: Mbah Gede Ngadri-Mbah Putri Gading Ludoyo (Gebang Lor, Blitar). Dia mengotak-atik pawisiknya dengan teori sederhana saja. Soal pratima Ganesha yang dicocokkan dengan bendera Ganesha di Bali. Lantas kepala kala yang disimbolkan (di Jawa) sebagai sarana untuk upacara ruwatan. Dan, ujung-ujungnya ada kemiripan. ''Dalam hati, saya bertanya-tanya kok orang Bali upacara ngruwat (ruwatan/odalan/ pembersihan, Red) pakai nggawe (memakai, Red) Ganesha,'' urainya, mengungkapkan rasa penasaran sebelumnya. Dengan bahasa sederhana pula, Hyang Suryo mengurai kalimat caru rsi gana. Di mana, caru dimaknai sebagai kegiatan ruwatan yang di Jawa dikatakan identik dengan kala. Sedang rsi gana dimaknai dengan simbolis Ganesha tersebut.Rupanya, tanda tanya tersebut akhirnya terjawab di ada rangkaian ritual (WHYO) di Pura Jagatnatha, Denpasar, pada 6-7 September lalu. Saat itu saya bertanya kepada Ida Pedanda Made Gunung soal pecaruan rsi gana yang dikaitkan dengan keberdaan pratima Ganesha-Kala tersebut. ''Dan Ida Peranda Sebali Tinyar menjawab benar. Maka, terbukalah rahasia ritual dari pratima peninggalan Majapahit dengan persembahyangan orang Hindu Bali tersebut,'' bebernya senang sambil ngaku setelah sekitar ratusan tahun rahasia itu terungkap.


[code]http://prokontra-abad21.blogspot.com/2009/02/menyibak-hubungan-niskala-majapahit.html[/code]

tambahan sedikit mengenai pratima ganesha dengan dua wajah
prabuanom - 21/07/2011 12:28 PM
#155
Ganeshani - Female Form Of Lord Ganesh
Quote:
Original Posted By zieun
gan ane mau nanya..
ane baru dapet boleh bongkar lemari kakek ane..
ada patung ganesanya, dan ga jauh beda dengan model rujukan agan diatas..
cuma ko ada ganesa versi wanitanya yah?mohon pencerahan gan..

berikut penampakanya :

Spoiler for 1
Ganesha kavacham



Spoiler for 2
Ganesha kavacham



Spoiler for foto keluarga
Ganesha kavacham



syukur2 tau nih sejarah arca.. sekedar masukan tinggi 20cm gan..
iloveindonesiasiloveindonesiasiloveindonesias


kayanya tetep sama ganeshanya om, yaitu memakai kapak, tasbih, modaka dan memegang satu gading \)

ganesha ada lho bentuk femalenya

ini saya copaskan penjelasannya ya \)

Ganeshani - Female Form Of Lord Ganesh

Spoiler for ganeshani-6-forms
Ganesha kavacham


Vyaghrapada Ganeshani - Enigma Of Lord Ganesha’s Female Form:

Perhaps the most famous Ganesha temple in India is the Uchi Pillaiyar Koyil at Trichy. Uchi means “at the top”. This large temple (also known as the Rock Fort Temple) is built on a hilltop and commands a breathtaking view of the city and of the river Kaveri. Another large Ganesha temple is the Pillaiyarpatti Temple near Karaikudi in Ramanathapuram District, also in Tamil Nadu. In New Delhi there is the Siddhi Buddhi Vinayagar temple situated in Vinayanagar. The Mukkuruni Pillaiyar inside the huge Meenakshi Temple complex in Madurai, India, is also quite famous. This murti is ten to twelve feet tall. Mukkuruni refers to a large measure of rice (about forty pounds). Here the priests cook a huge modaka ball for Ganesha using this measure. Hence the name Mukkuruni Pillaiyar.

Also in Madurai, Lord Ganesha is worshiped as Vyaghrapada Ganeshani, in female form with tiger feet. Some say that this form belongs to the Rudra Ganas. We also see the description of the female form of Ganapati in the Mantra Shastras. This form is called as Vallabha Ganeshaani. This form has not gained much popularity. The Ganeshaani murti in sukhasana pose resides at Suchindram. There are two other temples in India with the female Ganesha form. One is at a tenth-century temple dedicated to sixty-four yoginis in Bheraghat, a village near Jabalpur. The other is the Tanumalaya Swami Temple in Suchindrum, Kerala. In Tibet She is worshiped as Gajanani.

Vainayaki or Ganesani, the Sakti of Vanayaka or Ganesa, is a comparatively less known goddess in Indian iconography. Even as the female energy of Vinayaka, one of the five major gods of the Hindu pantheon, her worship was not much popular in ancient India. It was probably due to the rise of the Ganapatya cult, Yogini worship and Tantricism that Vainayaki also came to be regarded as an important female deity during the early mediaeval period. Some Puranas and other scriptures mention Vainayaki in the list of the Yoginis and other goddess. Several Jaina and Buddhist literary works also enumerate interesting details about the goddess.

The well-known Chaunsatha-Yogini temples at Rikhian, Bheraghat, Hirapur and Ranipur-Jhariyal enshrine the images of Vainayaki along with other Yoginis. A few sculptures and bronzes discovered in various parts of India prove beyond doubt that she was also worshipped as a cult divinity by her devotees. Besides these, Vainayaki as a Buddhist Tantric goddess Ganapatihrdya has also been found represented in the Tantric paintings from Nepal.

[code]http://www.saisathyasai.com/india_hinduism_gods_goddesses/ganeshani-vainayaki-vigneshvari.html[ /code]
prabuanom - 21/07/2011 12:32 PM
#156
vinayaki,the female ganesha
Ganesha kavacham

Vinâyakî is a feminine form of Lord Ganesh; she has an elephant head and the body of a female.

She is commonly believed to represent the Shakti of Ganesh/Vinâyaka, or the creativeness of the god. According to J. Herbert (1930), the Ganesh Shakti is diversely represented. Sometimes, she is a twin figure, one is Buddhi (supra mental power of unerstanding), the other is Siddhi (higher cleverness and superhuman power both) or Riddhi (perfection); these goddesses are represented with normal human bodies, but in esoteric situations, the Shakti is named Vinayaki/Ganeshânî, and is represented with an elephant head and a woman body. This female form is also believed to symbolise the duality of nature.

References to Vinayaki are commonly mentioned in the Puranas. The Matsya Purana mentions Vinayaki as one of the two hundred celestial mothers created by Lord Shiva to kill a very dangerous demon called Andhaka. Linga Purana mentions Vinayaki as a demonness deity with an elephant head. (often considered as the very first Vinayaki), which was found amidst the restored sculptures of the Causath-Yogini temple in Jabalpur.

The Vinâyakî iconography is similar to that of Ganesh; for instance, she is represented with two or four arms, standing or seated, sometimes she is dancing. More complicated forms are unknown. Emblems are the same as Ganesh emblems; however Vinâyakî can bear a vînâ. Her hands can show the abhaya or the varada mudra .

The earliest evidence of a female Ganesh or Vinayaki is a weathered terracotta plaque from Rairh in Rajhasthan, which dates back to the first century. Thses feminine Ganesh forms have been discovered in 64 Yoginî enclosures or temples. Eighteen such Yoginî temples have been indexed in India with one, supposedly, in Sri Lanka.

[code]http://mahenchanmugam.wordpress.com/lord-ganesh/vinayakithe-female-ganesha/[/code]
prabuanom - 21/07/2011 12:43 PM
#157

Quote:
Original Posted By ccck
thread yang keren mas Prabu thumbup:

apakah ada maknanya taring yang patah sebelah kanan mas??


mangga dibabarkan bli shakehand

saya cuma tahu kalo patah satu artinya adalah kudu pokus dalam menjalankan sesuatu. satu lambang pokus, lambang berahirnya dualisme juga. tp saya bener bener ga tau kenapa yang patah adalah sebelah kanan. mohon penjelasan dari bli cck shakehand. maklum saya masih nubie jd ilmu masih cetek bli shakehand
prabuanom - 21/07/2011 12:44 PM
#158

Quote:
Original Posted By satriawibawa
pematahan gading ini sekaligus sebagai lambang pengorbanan tulus ikhlas dalam menjunjung tugas sesulit apapun & yg sudah disepakati untuk diselesaikan secara tuntas.

Saat ini belum Mas. Saya sendiri sudah dr lahir merantau, terlanjur basah, selagi muda merantau terus saja seperti para Leluhur.


terimakasih pencerahannya bli shakehand, mangga dilanjutkan lagi bli shakehand

ya hehehehe merantau jadi banyak pengalaman ya bli D
prabuanom - 21/07/2011 01:05 PM
#159
32 form ganesha bentuk ke 9, vighna ganapati
bentuk ke 9. Vighna Ganapati

Spoiler for vighna ganpati
Ganesha kavacham


Vighna Ganapati, "Lord of Obstacles," is of brilliant gold hue and bedecked in jew- els. His eight arms hold a noose and goad, tusk andmo da ka, conch and discus, a bouquet of flowers, sugar cane, flower arrow and an axe.

[code]http://dharmagallery.blogspot.com/2009/06/vighna-ganapati.html[/code]

Vighna Ganapati is one among the 32 forms of Ganesha. This form of Ganesh is propitiated for removing all troubles and impediments. He removes all the obstacles. Sri Vighna Ganapati Mantra is


Shankheshu Chaapa kusumeshu kuthara
pashachakra swadanta sruni manjarikaa sharaduhai.
Paanishritaih parisameehita bhhoshana shrih
vighneshvaro vijayato tapaneeya gaur


This form of Ganesha has eight hands. Vighna Ganapati is depicted as having golden color. He holds a conch, sugarcane, flower, axe, broken tusk, wheel, paddy and durva grass.

Meditating upon Vighna Ganapati and offering prayers helps a person in removing obstacles and bad influences. It is believed that daily worship of this form of Ganesha brings in prosperity.

[code]http://www.hindu-blog.com/search/label/32%20forms%20of%20Ganesha[/code]
prabuanom - 21/07/2011 01:46 PM
#160

[youtube]b6WZHoQz4DU[/youtube]

rose: nice song rose:
Page 8 of 30 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 >  Last ›
Home > LOEKELOE > SUPRANATURAL > Ganesha kavacham